  • 1. Data: 2017-04-15 11:58:33
    Temat: solarnicy
    Od: Budyń <b...@g...com>

    tak se policzyłem
    dla wrocławia na 1m2 słońce daje kWh energii w zależnosci od pochylenia kolektora
    słonecznego:
    5 1014223
    10 1030404
    15 1041287
    20 1046791
    25 1046873
    30 1041532
    35 1030809
    40 1014787
    45 993586
    50 967368
    55 937112
    60 902515
    65 863595

    mając jakies 100m2 kolektora w postaci całej połaci dachowej nachylonej 45st czyli
    wlata w ten dach 9935860 kWh rocznie.
    Roczne potrzeby na CO+CWU to jakies 15000kWh.

    Znaczy sie zeby pokryc całkwite zapotrzebowanie potrzebuję odzyskać 0,15% tego co
    wlata ;-)

    b.

  • 2. Data: 2017-04-15 12:41:29
    Temat: Re: solarnicy
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-15 o 11:58, Budyń pisze:
> [...]
    > Roczne potrzeby na CO+CWU to jakies 15000kWh.
    >
    > Znaczy sie zeby pokryc całkwite zapotrzebowanie potrzebuję odzyskać 0,15% tego co

    I dla 5 stopni wyjszlo Ci milion czternascie tysi dwiescie dwadziescia 3
    kWh?

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2017-04-15 12:52:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 12:41:29 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    czyli wlata w ten dach 9935860 kWh rocznie.

    > I dla 5 stopni wyjszlo Ci milion czternascie tysi dwiescie dwadziescia 3
    > kWh?
    >
    > Pozdro.. TK

    błąd w zerach
    Wh - czeba przez tysiac podzielic. Cholera, zapotrzebowanie wzrosło do 1,5% :/

    b.

  • 4. Data: 2017-04-15 12:57:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-15 o 12:52, Budyń pisze:
> [...]
    >
    > błąd w zerach
    > Wh - czeba przez tysiac podzielic. Cholera, zapotrzebowanie wzrosło do 1,5% :/

    Czyli na plaskim dachu jest najbardziej optymalnie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2017-04-15 13:06:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 12:57:30 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    czyli wlata w ten dach 9935860 kWh rocznie.

    > Czyli na plaskim dachu jest najbardziej optymalnie. :-)

    To jest tekst marketingowy :-)
    Ale zasadniczo tak -te obliczenia to mi wychodza przy okazji liczenia farmy
    fotowoltaicznej. Wszedzie podają ze optymalnym kątem jest 30stopni, a mnie wychodzi
    mniej.
    Natomiast potem sobie zrobie symulacje okresu grzewczego zapotrzebowania dziennego na
    ciepło w kontekscie co tam na dach wlata, sie zobaczy co wyjdzie.

    b.

  • 6. Data: 2017-04-15 13:30:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-04-15 o 13:06, Budyń pisze:

> [...]
    na ciepło w kontekscie co tam na dach wlata, sie zobaczy co wyjdzie.

    No to policz, policz, pokim drewutni nie zaczal.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2017-04-15 13:47:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 13:30:39 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    dziennego na ciepło w kontekscie co tam na dach wlata, sie zobaczy co wyjdzie.

    > No to policz, policz, pokim drewutni nie zaczal.

    musze jakos skorelowac temperature zewnetrzną z zapotrzebowaniem na ciepło.
    sie cos wymysli

    b.

  • 8. Data: 2017-04-15 14:31:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]

    > Roczne potrzeby na CO+CWU to jakies 15000kWh.
    >
    > Znaczy sie zeby pokryc całkwite zapotrzebowanie potrzebuję odzyskać 0,15% tego co

    Masz kupę racji, problemem jest przechować energię z lata na zimę.

  • 9. Data: 2017-04-15 15:00:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 14:31:16 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    czyli wlata w ten dach 9935860 kWh rocznie.

    > Masz kupę racji, problemem jest przechować energię z lata na zimę.

    proszę głosować:
    -czy zapotrzebowanie energetyczne budynku mozna przyjąć na 0,15kWh/K/h?
    (czyli przy zewnętrznej temp. 0, wew. +20 energia na 1 dobę wychodzi
    0,15*20*24=72kWh)
    -kolektor sloneczny trzeba przyjąć jako bezużyteczny jesli daje mniej niż 40stopni na
    wyjściu
    -sprawnosc kolektora 50%, to takie pixoko

    b.

  • 10. Data: 2017-04-15 16:12:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.04.2017 14:31, t-1 wrote:

    > Masz kupę racji, problemem jest przechować energię z lata na zimę.

    W termosie nawet takie ciepło wytrzyma kilka dni ale nie dłużej.
    Trzeba by policzyć ile wody i jak izolowany termos, z jakimi
    odległościami między ściankami, prawie próżnia oczywiście, od wewnątrz
    lustrzane powierzchnie w obu płaszczach...

    1kWh = 3.6Mj
    Ciepło właściwe H20 4189.9 J/(kg*K)

    To liczymy :-)