  • 11. Data: 2017-04-15 17:13:25
    Temat: Re: solarnicy
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 16:12:14 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > W termosie nawet takie ciepło wytrzyma kilka dni ale nie dłużej.
    > Trzeba by policzyć ile wody i jak izolowany termos, z jakimi
    > odległościami między ściankami, prawie próżnia oczywiście, od wewnątrz
    > lustrzane powierzchnie w obu płaszczach...
    >
    > 1kWh = 3.6Mj
    > Ciepło właściwe H20 4189.9 J/(kg*K)
    >
    > To liczymy :-)

    kiedys to liczylem, tyle ze zbiornik byl zakopany poza domem i zaizolowany
    styropianem. Jakis koszmar wychodzil.
    A poza tym uzywamy Watów a nie dzuli :)

    b.

  • 12. Data: 2017-04-15 22:04:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 12:52:48 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    czyli wlata w ten dach 9935860 kWh rocznie.
    [...]
    > Wh - czeba przez tysiac podzielic. Cholera, zapotrzebowanie wzrosło do 1,5% :/

    Jak 1,5%?

    Na m2 jestes w stanie uzyskac 1046873Wh? Czyli 1046kWh? Czyli na 100m2 -
    104600kWh? 104600 / 15000 = 7. Lub - ok 15%. Skąd żeś wziął 1,5%? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2017-04-15 22:35:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:04:04 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Na m2 jestes w stanie uzyskac 1046873Wh? Czyli 104600kWh? Czyli na 100m2 -
    > 104600kWh? 104600 / 15000 = 7. Lub - ok 15%. Skąd żeś wziął 1,5%? ;)

    sie przy tych zerach nie upieram :)

    b.

  • 14. Data: 2017-04-15 22:58:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:35:48 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > sie przy tych zerach nie upieram :)

    Tak czy siak, przy tych procentach to akurat wychodzi pi razy oko
    sprawność fotowoltaiki, więc chyba nie będziesz musiał kisić dżuli
    w baniaku, tylko w drutach ;)

    L.

  • 15. Data: 2017-04-15 23:16:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 22:58:36 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Tak czy siak, przy tych procentach to akurat wychodzi pi razy oko
    > sprawność fotowoltaiki, więc chyba nie będziesz musiał kisić dżuli
    > w baniaku, tylko w drutach ;)

    zeby energetyka chciala energie zabrac a potem oddac to by sie moze i kalkulowalo. Bo
    przetrzymac trzeba z lata na zimę.
    Takie panele na caly dach to koszt rzędu 40kzł - całkiem w zasięgu bialego czlowieka.
    Jeszcze troche poczekamy to sprawnosci wzrosną, ceny spadną i bez durnych unijnych
    programow sprawa sie zacznie oplacac.
    Pozostanie problem magazynowania w sieci -ale tu juz sprawa polityczna, jakies
    paragrafy trzeba przeglosowac.

    b.

  • 16. Data: 2017-04-15 23:30:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 23:16:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > zeby energetyka chciala energie zabrac a potem oddac to by sie moze i
    > kalkulowalo. Bo przetrzymac trzeba z lata na zimę.

    No coś tam niby jest

    http://www.sunsol.pl/pl/finansowanie/net-metering

    > Jeszcze troche poczekamy to sprawnosci wzrosną, ceny spadną i bez durnych
    > unijnych programow sprawa sie zacznie oplacac.

    Dlaczego durnych? Ja bym chętnie jakąś durną kasę przytulił :]

    L.

  • 17. Data: 2017-04-15 23:33:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 23:16:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Takie panele na caly dach to koszt rzędu 40kzł - całkiem w zasięgu bialego
    czlowieka.

    Za 40k mam 20 lat grzania CO+CWU pompa ciepla. Oczywiscie pompa tez kosztuje
    ale tez koszt paneli to nie wszystko - dojda koszty eksploatacyjne,
    serwisowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2017-04-15 23:38:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.04.2017 17:13, Budyń wrote:

    > kiedys to liczylem, tyle ze zbiornik byl zakopany poza domem i zaizolowany
    styropianem. Jakis koszmar wychodzil.
    > A poza tym uzywamy Watów a nie dzuli :)

    Pomijając izolację, którą policzymy później to trzeba by najpierw
    nagrzać wodę z 10'C do nie wiem 90'C, a następnie użytecznej wody będzie
    aż do opadnięcia jej temperatury do 30 stopni. Czyli 20 stopni to
    strata. Mamy więc dt = 60K do wykorzystania.

    4189.9 J/(kg*K) * 60K czyli = 251394 J/kg

    To na 1m3 251.394.000 J/kg / 3600000 = 69,83 kWh w metrze sześciennym wody.
    Dostarczyć musimy co lato pewnie ze 100kWh do każdego metra sześciennego
    zimnej wody 10'C.
    Czy te ~70kWh wystarczy na 1 dzień grzania?

    Na domek średnio ocieplony potrzeba 1000L oleju opałowego na sezon na
    każde 100m2 domu. Czyli ~10.000kWh.
    Podzielmy to przez 100 i wychodzi 100m3 prawie wrzątku?

    Jeżeli nie pomyliłem się to zbiornik 5mx5mx5m powinien wystarczyć na
    dobrze ocieplony dom. Tylko czy uda się tyle uzyskać ze słońca?
    I czym to zaizolować. Na pewno nie samym styropianem. Trzeba zrobić
    najpierw termos z próżnią z oddaleniem płaszczy o pół metra, metr?
    Lustrami i dopiero na zewnątrz styropian z metr.

  • 19. Data: 2017-04-15 23:43:09
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.04.2017 23:16, Budyń wrote:

    > zeby energetyka chciala energie zabrac a potem oddac to by sie moze i kalkulowalo.
    Bo przetrzymac trzeba z lata na zimę.

    Teraz tak chyba jest. Wpuszczasz im i odbierasz o 20% mniej niż wpuściłeś.

  • 20. Data: 2017-04-15 23:43:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 15 kwietnia 2017 23:33:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Za 40k mam 20 lat grzania CO+CWU pompa ciepla.

    Ale to za 40k pokrywa nie tylko grzanie, ale całą resztę + produkuje
    nadmiar, który sprzedajesz.

    L.