  • 121. Data: 2017-04-25 20:27:09
    Temat: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-25 o 19:32, Uzytkownik pisze:

    > Cały czas myślałem o identycznej pojemności w Wh, a odruchowo,
    > bezmyślnie pisałem Ah :)

    No to żeście se pogadali ;)

    --
    Irokez

  • 122. Data: 2017-04-27 04:02:56
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Ciekawe kiedy ktos zauwazy i zwroci ci uwage ze jak jest 10 razy wiecej
    akumulatorow to obudowa tez jest wieksza jak przy jednym. Rozwazania co sie dzieje z
    akumualatorem w ktorym jest elektrolit zostawiam innym na pozniej. I nie chodzi ze
    sie moze wylac. Ogolnie popisujesz sie a powinienes oddac kase za nauke. Jak sam
    oddasz to moze odsetek nie beda chcieli. Na razie obseruje i mam niezly ubaw.

    Objętość rośnie w sześcianie, a powierzchnia w kwadracie wymiaru

  • 123. Data: 2017-04-27 09:46:10
    Od: Tornad <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 04:15:02 UTC+2 użytkownik MK napisał:
> [...]
    oddasz to moze odsetek nie beda chcieli. Na razie obseruje i mam niezly ubaw.

    > Objętość rośnie w sześcianie, a powierzchnia w kwadracie wymiaru

    Teoretyk z Ciebie bardzo dobry. Ale praktyka jest inna. Ogniwa tych
    akumulatorow maja określone i stale wymiary. Szczególnie, nie roznia się
    dlugoscia, która jest determinowana technologia ich produkcji i mozliwoscia
    ich jaknajwydatnieszego chłodzenia, zarówno w czasie pracy jak ladowania.

    Te ogniwa laczy się i układa jedno obok drugiego. Tak, ze ta objetosc stosu
    nie rosnie w funkcji sześciennej lecz tez w kwadratowej. Bo nikt nie będzie
    cial ogniw z dlugosci by dostosować się do Twojego wzoru na objetosc, bo ta
    objetosc rosnie tylko po bokach. Co prawda ja mam akumulator, w którym jedno
    z ogniw nie lezy na jednej plaszczyznie ale to tylko dlatego, ze wykorzystali
    objetosc stopki, na której sa styki laczace. I to ogniwo w tej stopce ma
    najlepsze chłodzenie.

    Pzdr
    Tornad

  • 124. Data: 2017-04-28 15:27:20
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 27.04.2017 o 09:46, Tornad pisze:
> [...]
    > ich jaknajwydatnieszego chłodzenia, zarówno w czasie pracy jak ladowania.

    Jakąś dziwną arytmetykę stosujesz. Siedem ogniw ułożonych ciasno razem
    (sześć pierścieniem wokół jednego - zakładam walcowy kształt i
    obliczenia przybliżam do walca) ma objętość około 9 razy większą niż
    jedno a pole powierzchni tylko 3 razy. Dodatkowo powstają niewentylowane
    puste przestrzenie utrudniające chłodzenie.

    To co praktyka mówi o tym?

  • 125. Data: 2017-04-28 15:47:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Praktyka mowi ze bateria akumulatorow o napieciu 10V i pojemnosci 1Ah ladowana pradem
    2C naladuje sie w takim samym czasie co bateria akumulatorow o napieciu 20V i
    pojemnosci 1Ah ladowana pradem 2C.