    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: płyty g-k ile warstw
    Date: Wed, 6 Apr 2011 14:57:57 +0200

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Z jakiego regionu piszesz bo ja z Pomorza. A z tego co czytam to np na ślasku
    > ceny sa bardzo podobne jak u nas. Teraz zresztą trafisz już klientów którzy
    > kondygnacje za 4tys postawia+4 strop. Więc za mury+więźba można zejśc poniżej
    > 20tys. Chociaż wsród ofert u nas miałem takiego co 60tys chciał za mury i 12
    > za dach.

    Dolny Śląsk, ale u mnie murowali i dach robili wielkopolanie (bo tańsi).
    Lokalne ekipy chciały, tak jak wcześniej pisałem: 24 tys. zł za ok. 310m2 dachu
    na gotowo bez podbitki, czyli ok. 80zł/m2, terminy na "za 2-3 miesiące". Teraz
    to mój znajomy jest i z tego co mówił, w zeszłym roku miał tylko 4 dni
    przestoju, czyli ludzie ich za takie pieniądze biorą. U mnie zrobił tylko
    więźbę: 300m2 dachu w 2 dni, za 7 tys. zł.
    Murarze z wielkopolski, bo lokalni niemal 2 razy drożsi (ekipy za stan surowy
    bez dachu chciały 40-60 tys. zł). Cennik bardzo prosty: 30zł/m2 muru,
    fundamentu, stropu. Osobno wycenili tylko obmurowanie klinkierem kominów ponad
    dachem, poniżej dachu - wszystko w cenie.
    Jeśli chodzi o płyty gk, to ceny są bardziej zróżnicowane: ściany wszyscy robią
    za ok. 40-50zł/m2 natomiast poddasza od 25 do 50zł.
    Tynkarze lokalni, 20zł/m2 bez materiału. Były oferty również za 16 ale ich
    robota mi się nie podobała.

    --
    Bartek