    Subject: Re: podłogówka a temperatura w domu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 7 Nov 2015 10:25:55 +0100

    W dniu 2015-11-06 o 22:10, uciu pisze:
    > Witam,
    >
    > założenie:
    > - budynek 130m2 z poddaszem użytkowym
    > - 2 spadowy dach
    > - przeszkleń...dużo? https://www.domywstylu.pl/projekt-domu-amelia.php
    > - ocieplenie "standardowe" czyli 15cm weły lub styro na sciany,
    > 20-30cm wełny na poddaszu
    > - wentylacja grawitacyjna
    > - panele na podłodze
    >
    > Czy w takiej sytuacji da rade uzyskać temperature powietrza w domu na
    > poziomie 23-24*C mając na uwadze,
    > że przy panelach temp podłogi nie może przekroczyć 26*???

> [...]

    Zapewne masz doświadczenia z grzejnikami i kiepsko ocieplonym domem,
    dlatego grzałeś do tej pory aż do 23-24 stopni, aby odczuwać komfort
    cieplny.
    Przy podłogówce uzyskasz takie same odczucie komfortu cieplnego przy
    temperaturze powietrza o 2-3 stopnie niższej.
    Dlatego rób samą podłogówkę, bo podłogówka to całkiem "inna bajka".
    Jak chcesz to możesz na wszelki wypadek podciągnąć pod każde okno rury
    do grzejników, ale uwierz mi, że nigdy ich nie wykorzystasz z powodu
    zimna. One mogą się tylko przydać wtedy, kiedy z jakichś powodów
    uszkodzisz podłogówkę (np. przewiercisz) i nie będziesz miał czasu w
    sezonie grzewczym na jej naprawę.

    Warto jest się przyzwyczaić do nieco niższej temperatury, bo zbyt wysoka
    temperatura w domu przyczynia się obniżenia odporności organizmu na
    przeziębienia i inne choroby.
    Przy okazji jak chcesz większą wydajność podłogówki to układa się pętle
    nieco gęściej. Standardowo układa się 5-8mb rury na powierzchni 1m2
    Jak chcesz mieć większą wydajność to układa się 8-15mb na 1m2
    To wszystko się liczy.