  • 1. Data: 2015-11-06 22:10:57
    Temat: podłogówka a temperatura w domu
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam,

    założenie:
    - budynek 130m2 z poddaszem użytkowym
    - 2 spadowy dach
    - przeszkleń...dużo? https://www.domywstylu.pl/projekt-domu-amelia.php
    - ocieplenie "standardowe" czyli 15cm weły lub styro na sciany, 20-30cm
    wełny na poddaszu
    - wentylacja grawitacyjna
    - panele na podłodze

    Czy w takiej sytuacji da rade uzyskać temperature powietrza w domu na
    poziomie 23-24*C mając na uwadze,
    że przy panelach temp podłogi nie może przekroczyć 26*???

    Pytam, bo nie mam doświadczeń z podłogówką...z żoną lubimy ciepełko..a
    kalafiorów bym nie chciał;-)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2015-11-06 22:13:48
    Temat: Re: podłogówka a temperatura w domu
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    oczywiście zakładamy, że jest zima...i temp na dworze spada do -nastu *C
    ;-)

    uciu

  • 3. Data: 2015-11-06 22:19:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pytam, bo nie mam doświadczeń z podłogówką...z żoną lubimy ciepełko..a
    > kalafiorów bym nie chciał;-)

    masz już podłogę i jest niewydajna czy planujesz? Bo jak planujesz, to
    zmień plany. jak chcesz mieć wydajną podłogówkę, to na podłodze musisz
    miec coś co przewodzi ciepło. płytki ceramiczne naprzykład. jak chcesz
    mieć ciepłą podłogę to olej te panele, daj dywany. jak nie chcesz mieć
    dywanów, to ole panele i daj -nawet najtańsze- dechy. są zaskakująco
    "cieplejsze" od paneli.
    mozesz też podłogę podgrzewać do dowolnej temperatury w celu... poprawy
    komfortu cieplnego stóp, a ogrzewać kaloryferami. Ale ja by nie
    ryzykował ogrzewania mieszkania przez drewnopodobną podłogę.
    ToMasz

    PS a może zamiast kaloryferów jakieś dmuchawy?

  • 4. Data: 2015-11-06 22:23:00
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    >masz już podłogę i jest niewydajna czy planujesz? Bo jak planujesz, to
    >zmień plany. jak chcesz mieć wydajną podłogówkę, to na podłodze musisz miec
    >coś co przewodzi ciepło. płytki ceramiczne naprzykład.

    jestem na etapie wyboru projektu wiec wszyyyyystko przede mną ;-)

    uciu

  • 5. Data: 2015-11-07 01:29:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 22:19:16 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > mozesz też podłogę podgrzewać do dowolnej temperatury w celu... poprawy
    > komfortu cieplnego stóp, a ogrzewać kaloryferami. Ale ja by nie
    > ryzykował ogrzewania mieszkania przez drewnopodobną podłogę.

    Powielasz mity, a w dodatku podajesz na tacy przepis jak podlogowki NIE ROBIC,
    bo wtedy wlasnie bedzie niezdrowa...

    1. Panele na poglogowke sa jak najbardziej OK - panel to kawalek cienkiego
    plastiku, ktory doskonale przewodzi cieplo. Mam w salonie i kazdej sypialni
    panele 8-12mm i nie mam najmniejszego problemu z ogrzewaniem.

    2. Podlogowka NIE ROZGRZEWAMY podlog powyzej 26-28stC, bo nogi nam spuchna i
    bedzie to ogolnie mialo bardzo zly wplyw na organizm. Takie temperatury
    to sobie mozemy ew. bedac na pare minut w lazience zrobic.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-11-07 08:49:19
    Od: w...@g...com

    > 1. Panele na poglogowke sa jak najbardziej OK - panel to kawalek cienkiego
    > plastiku, ktory doskonale przewodzi cieplo. Mam w salonie i kazdej sypialni
    > panele 8-12mm i nie mam najmniejszego problemu z ogrzewaniem.

    Musisz tylko pamiętać, że w sezonie grzewczym będzie miło w nogi, poza sezonem
    grzewczym ( 7 miesięcy ) będziesz miał zimną jak cholera podłogę (mam na myśli
    plastkiowe panele lub tym bardziej płytki lub kamień).

    Oczywiście ona nie będzie jakoś specjalnie zimna, ale odczuwalnie dla twoich nóg
    będzie.
    Drewno na przykład na podłodze (a jeszcze lepiej dywan) cały rok daje ten sam
    komfort.
    Ja na przykład całe życie po domu chodziłem bez kapci i dalej nie zamierzam, więc w
    domu mam albo parkiet, albo tzw. deska barlinecka. W łazience mam dywaniki, bo na
    płytce (poza sezonem) dyskomfort.

    pzdr
    Bogdan

  • 7. Data: 2015-11-07 08:56:05
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    oglegroups.com...

    >1. Panele na poglogowke sa jak najbardziej OK - panel to kawalek cienkiego
    >plastiku, ktory doskonale przewodzi cieplo. Mam w salonie i kazdej sypialni
    >panele 8-12mm i nie mam najmniejszego problemu z ogrzewaniem.

    tak ale pod panelem masz jakąś pianke, która jest izolatorem?

    >2. Podlogowka NIE ROZGRZEWAMY podlog powyzej 26-28stC,

    zakładając, że masz podłoge w salonach rozgrzaną do ok 25stC, łazienka, hol
    troszke wiecej - jaka wtedy panuje temperatura
    we wnętrzu twojego domu, w powietrzu?

    uciu

  • 8. Data: 2015-11-07 10:25:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-06 o 22:10, uciu pisze:
> [...]
    > że przy panelach temp podłogi nie może przekroczyć 26*???
    >
    > Pytam, bo nie mam doświadczeń z podłogówką...z żoną lubimy ciepełko..a

    Zapewne masz doświadczenia z grzejnikami i kiepsko ocieplonym domem,
    dlatego grzałeś do tej pory aż do 23-24 stopni, aby odczuwać komfort
    cieplny.
    Przy podłogówce uzyskasz takie same odczucie komfortu cieplnego przy
    temperaturze powietrza o 2-3 stopnie niższej.
    Dlatego rób samą podłogówkę, bo podłogówka to całkiem "inna bajka".
    Jak chcesz to możesz na wszelki wypadek podciągnąć pod każde okno rury
    do grzejników, ale uwierz mi, że nigdy ich nie wykorzystasz z powodu
    zimna. One mogą się tylko przydać wtedy, kiedy z jakichś powodów
    uszkodzisz podłogówkę (np. przewiercisz) i nie będziesz miał czasu w
    sezonie grzewczym na jej naprawę.

    Warto jest się przyzwyczaić do nieco niższej temperatury, bo zbyt wysoka
    temperatura w domu przyczynia się obniżenia odporności organizmu na
    przeziębienia i inne choroby.
    Przy okazji jak chcesz większą wydajność podłogówki to układa się pętle
    nieco gęściej. Standardowo układa się 5-8mb rury na powierzchni 1m2
    Jak chcesz mieć większą wydajność to układa się 8-15mb na 1m2
    To wszystko się liczy.

  • 9. Data: 2015-11-07 11:06:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 08:49:22 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    plastkiowe panele lub tym bardziej płytki lub kamień).

    > Oczywiście ona nie będzie jakoś specjalnie zimna, ale odczuwalnie dla twoich nóg

    Nie stwierdzilem :-) Nie porownuj plytek do paneli, no prosze Cie... ;)
    Panele sa w "dotyku" i odbiorze temperatury prawie takie same jak drewno.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-11-07 11:08:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 08:56:34 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > tak ale pod panelem masz jakąś pianke, która jest izolatorem?

    Pianomat 3mm. Ponizej "grzejnik", a ponizej 10cm styropianu. Gdzie pojdzie
    cieplo? :-)

    > zakładając, że masz podłoge w salonach rozgrzaną do ok 25stC, łazienka, hol
    > troszke wiecej - jaka wtedy panuje temperatura
    > we wnętrzu twojego domu, w powietrzu?

    22-23stC. Ale wez pod uwage, ze podlogowka grzeje glownie przez promieniowanie,
    wiec czujesz cieplo znacznie bardziej niz te same 22-23stC przy kaloryferach.
    Dlatego przy podlogowce mozesz trzymac ok 2stC mniejsza temperature powietrza
    niz przy kalafiorach, a odczucie ciepla jest podobne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.