  • 1. Data: 2015-11-07 10:19:57
    Temat: Jaki fundamencik pod szkieletowy domek narzędziowy?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Powiedzmy, że chcę postawić nieduży domek narzędziowy. Taki zwykły
    prostokąt o powierzchni (powiedzmy) 14 m2.

    Jak wykonać fundament pod takie cudo?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-11-07 14:22:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 10:19:49 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Powiedzmy, że chcę postawić nieduży domek narzędziowy. Taki zwykły
    > prostokąt o powierzchni (powiedzmy) 14 m2.
    >
    > Jak wykonać fundament pod takie cudo?

    Fundament jak fundament - najtaniej bedzie po prostu wykopac rowek szerokosci
    ~20-30cm na glebokosc 1-1,2m (przy tej szerokosci lopata moze byc ciezko -
    najlatwiej i najszybciej byloby to zrobic minikoparka) - zazbroic jak zwykle
    lawy (na dol wrzucic 4 prety zwiazane strzemionami w rozstawie ~15cm - pewnie
    fi8 wystarcza). Bedziesz mial odrazu fundament ze scianami fundamentowymi.

    Mniej wiecej w taki sam sposob wykopalem sobie swoje szambo - za 1,5k wyszlo
    szambo ~13m3, z wylana betonowa podloga, trzema komorami i zbrojonym stropem,
    po ktorym moga jezdzic ciezarowki ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-11-07 14:48:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 14:22:22 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Fundament jak fundament - najtaniej bedzie po prostu wykopac rowek szerokosci
    > ~20-30cm na glebokosc 1-1,2m
    A jak ma niewysadzinowy grunt? Widziałeś kiedyś aby krawężniki od chodnika na 1,2m
    były zakopane? Takie maleństwo jak autor pyta to bym na wierzchu postawił

  • 4. Data: 2015-11-07 15:21:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 14:48:38 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A jak ma niewysadzinowy grunt? Widziałeś kiedyś aby krawężniki od chodnika na 1,2m
    były zakopane? Takie maleństwo jak autor pyta to bym na wierzchu postawił

    Krawezniki sa osadzane na podbudowie, ktora zwykle ma 40-80cm grubosci
    i sklada sie z odpowiedniej jakosci i wielkosci uziarnienia, zageszczanych
    kruszyw. Gdzies Ty widzial krawezniki osadzone na ziemi? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-11-07 17:11:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiście za na wierzchu. Wszystkie kioski RUCHu warzywniaki itp stoją na wierzchu i
    nic się nie dzieje. W łodzi praktycznie wszystkie budynki do dwóch kondygnacji
    budowane w XIX i na poczatku XX wieku nie mają fundamentów i stoją do dziś, ludzie w
    nich mieszkają, sklepy w nich są. Fundament do malej kanciapy to przerost formy nad
    treścią.

  • 6. Data: 2015-11-07 18:21:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 15:21:44 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > i sklada sie z odpowiedniej jakosci i wielkosci uziarnienia, zageszczanych
    > kruszyw. Gdzies Ty widzial krawezniki osadzone na ziemi? ;)
    Przyznaj że jaja Sobie robisz.

  • 7. Data: 2015-11-07 18:23:37
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > i sklada sie z odpowiedniej jakosci i wielkosci uziarnienia, zageszczanych
    > kruszyw. Gdzies Ty widzial krawezniki osadzone na ziemi? ;)

    Ze dwie godziny jazdy koniem od mojej chaty jest latarnia morska. Net masz
    najlepsiejszy to poszukaj ile to ma wysokości i jak głębokie fundamenty.

  • 8. Data: 2015-11-07 18:24:05
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 9. Data: 2015-11-07 18:56:39
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-11-07 o 10:19, Marcin N pisze:
    > Powiedzmy, że chcę postawić nieduży domek narzędziowy. Taki zwykły
    > prostokąt o powierzchni (powiedzmy) 14 m2.
    >
    > Jak wykonać fundament pod takie cudo?

    Koledzy tu się rozpisują, a zasadnicze pytanie brzmi - z czego chcesz to
    stawiać? Drewniany? Murowany?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2015-11-07 19:46:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 17:11:58 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    nich mieszkają, sklepy w nich są. Fundament do malej kanciapy to przerost formy nad

    Ale kolega pytal o to jak zrobic fundament, a nie jak postawic go na wierzchu
    :-)

    --
    Adam Sz.