  • 11. Data: 2015-11-07 19:48:32
    Temat: Re: Jaki fundamencik pod szkieletowy domek narzędziowy?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 19:46:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    wierzchu i nic się nie dzieje. W łodzi praktycznie wszystkie budynki do dwóch
    kondygnacji budowane w XIX i na poczatku XX wieku nie mają fundamentów i stoją do
    dziś, ludzie w nich mieszkają, sklepy w nich są. Fundament do malej kanciapy to
    przerost formy nad treścią.

    Ale wszystkie maja piwnice i sa posadowione ponizej strefy przemarzania,
    wiec nic ich nie wysadzi... No chyba ze niedlugo imigrancji z afryki :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-11-07 19:57:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O ile się zalozysz ze nie wszystkie maja piwnice?

  • 13. Data: 2015-11-07 20:00:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 18:23:40 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ze dwie godziny jazdy koniem od mojej chaty jest latarnia morska. Net masz
    najlepsiejszy to poszukaj ile to ma wysokości i jak głębokie fundamenty.

    Nie wiem Kris gdzie Ty mieszkasz i jaka to latarnia - pierwsze co mi do glowy
    wpadlo to latarnia w Kolobrzegu, i jak czytam na wiki:

    "Wkrótce po zakończeniu działań wojennych przystąpiono do budowy nowej latarni.
    Wybudowano ją w nieco innym miejscu, wykorzystując fundamenty potężnych zabudowań
    fortecznych (poprzednia latarnia stała przed fortem, obecna stoi na jego głównej
    platformie)."

    ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-11-07 20:01:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 19:57:18 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > O ile się zalozysz ze nie wszystkie maja piwnice?

    I nie maja fundamentow? Nawet takich z cegly / kamienia polnego?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-11-07 20:02:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 19:57:18 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > O ile się zalozysz ze nie wszystkie maja piwnice?

    Moze o tej piszesz?

    http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/kolejna-kamienica
    -grozi-zawaleniem-pekla-sciana-budynku,3375790,artga
    l,t,id,tm.html

    ;)

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-11-07 20:14:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W postaci czegoś co jest poniżej przemarzania nie maja. Maksymalnie z 40 centymetrów
    w ziemie wpuszczozone.

  • 17. Data: 2015-11-07 22:34:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 20:14:56 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W postaci czegoś co jest poniżej przemarzania nie maja. Maksymalnie z 40
    centymetrów w ziemie wpuszczozone.

    I to sa niestety te kamienice, ktore sie teraz zaczynaja sypac - przez
    brak sensownych fundamentow niestety. Oczywiscie nie ma co porownywac
    kamienicy do domku narzedziowego - mozna przygotowac tak domek, ze bedzie
    na wierzchu, bez fundamentow (jak np. blaszak zakotwiony jedynie do gruntu)
    ale jak facet pyta o fundament to odpowiadam jak go zrobic, a nie namawiam,
    ze mozna bez :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-11-08 01:00:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    One nie były budowane na 150 lat. Gora 50 miały stać. Popatrzeć na budownictwo w
    krajach zachodnich po wojnie. Potrzeba była ogromna ilość mieszkań to stworzono
    wielka płytę. Jak budowano tam domy z wielkiej płyty to z założenia miały nie być
    trwale tylko na biegu dawać mieszkania. Tam wiedziano ze jak po wojnie ludzie zaczną
    pracować i zarabiać to przeprowadza się z wielkiej płyty do jakościowo i metrazowo
    lepszych mieszkań. A blokowiska się powoli będzie burzylo żeby odzyskać tereny. Tak
    samo w Łodzi. Tanie domy były odpowiedzią na rozwój Łodzi. W okresie międzywojennym
    wyburzano w Łodzi kamienice i na ich miejsce stawiano nowe, ladniejsze, bardziej
    funkcjonalne. Jak sie chodzi po centrum to widać różne style architektoniczne.

  • 19. Data: 2015-11-08 10:04:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-07 o 18:56, wolim pisze:

    > Koledzy tu się rozpisują, a zasadnicze pytanie brzmi - z czego chcesz to
    > stawiać? Drewniany? Murowany?

    Zapewne drewniany.
    Wymyśliłem sobie, że fundament zrobię taki:

    Piach ze 20-30 cm grubości, na to płyta betonowa grubości 10-12 cm z
    zalaną w połowie grubości kratownicą z prętów fi 6-8 i to wszystko.

    To ma być tanie, ale jednak dość solidna podłoga bez żadnych schodków.
    Najlepiej niech górna krawędź płyty będzie nie wyżej niż 10 cm nad
    trawnikiem.

    Ma to sens?
    12 cm betonu na powierzchni 15 m2 daje 1.8 m3. Czy taką ilość da się
    kupić w betoniarni, czy to absolutnie za mało? Jeśli się nie da kupić,
    to czy samemu da się wyprodukować w miarę niedużym nakładem sił i środków?

    --
    MN

  • 20. Data: 2015-11-08 10:09:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Ma to sens ale kratownica nigdy w środku bo w środku nie spełnia
    żadnej funkcji. Albo górą albo dołem albo górą i dołem.
    5m3 ukrecilem kiedyś z żoną :-) Więc 1,8 spokojnie zrobisz
    sam.
    pozdr.

    --
    Adam Sz