  • 1. Data: 2015-11-08 12:39:27
    Temat: Furtka na magnes neodymowy.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie

    Najszla mnie taka mysl, zeby furtke smietnikowa od strony drogi zamykac
    magnesem a scislej przyciagac ja magnesem. Furtka u mnie otwiera sie na
    wschod a jak wiadomo wiatry u nas wieja z zachodu. Skutek jest taki, ze
    standardowy walek ryglujacy ze sprezyna sprawdza sie tak sobie.
    Jak myslicie, czy w miare mocny magnes zamontowany na stalowym slupku
    moglby zastapic ten walek?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2015-11-08 15:10:10
    Temat: Re: Furtka na magnes neodymowy.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 8 listopada 2015 12:39:27 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Jak myslicie, czy w miare mocny magnes zamontowany na stalowym slupku
    > moglby zastapic ten walek?

    Jak odpowiednio duży to spokojnie, tylko problemem jest
    tak go zamontować, żeby go nie rozwalić. One są kruche
    i jak się pizgnie ze 2-3 razy bramką to po magnesie.
    Trzeba by go schować w jakąś dziurę albo pierścień
    czy coś w tym guście...

    L.

  • 3. Data: 2015-11-08 16:49:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 listopada 2015 15:10:14 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jak odpowiednio duży to spokojnie, tylko problemem jest
    > tak go zamontować, żeby go nie rozwalić. One są kruche
    > i jak się pizgnie ze 2-3 razy bramką to po magnesie.

    Neodymy z dyskow twardych maja "lapki" z otworami, mozna je latwo np.
    przynitowac do powierzchni plaskiej. I sa dosc mocne :) Tylko wygladaja
    srednio ale daloby sie pewnie cos wymyslic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-11-08 20:45:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.11.2015 o 16:49, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > przynitowac do powierzchni plaskiej. I sa dosc mocne :) Tylko wygladaja
    > srednio ale daloby sie pewnie cos wymyslic :)

    są też magnesy neodymowe z otworem. ja takimi 2+2 przytrzymuje bardzo
    ciężkie wrota. tak ciężkie, że w pierwszej wersji mocno zamontowane
    magnesy popękały od uderzeń. teraz są na śrubach, lużne. tak aby przy
    "strzale" spotkały się łby śrub, a magnesy mają po 1mm luzu. oczywiście
    jak łby śrub się stykają, odległość pomiędzy magnesami jest tak mała że
    przyciągają się, przesuwają i łapią! mimo że są w górnej części raz na
    rok trzeba je wyczyścic. nie wiem skąd, ale łapią paprochy. nawet bym
    nie przypuszczał że takie śmieci są "magntetyczne".

  • 5. Data: 2015-11-08 22:50:15
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 8 listopada 2015 16:49:48 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > przynitowac do powierzchni plaskiej. I sa dosc mocne :) Tylko wygladaja
    > srednio ale daloby sie pewnie cos wymyslic :)

    Są kruche. Sprobuj, zobaczysz ze zamiast posłuchać to zrobisz dwa razy. Raz tak jak
    myslisz a raz dobrze :)

    Jakbys je przykręcił tak aby lużno sie na wkrecie trzymały to pozyja troche.
    Jak wilgoć wlezie pod chrom to umrą do wiosny :)
    A te powłoki chromowe sie na tych magnesach trzymaja tak sobie.

    Najmniej złe rozwiązanie to zamontowanie tych magnesów w kanapce z blachy tak jak to
    jest w meblach.
    Jak całośc zalejesz epoksydem i brzegi tych blach oszlifujesz a całośc będzie luźna i
    trzymana w kasetce to bedzie ok.

    Magnes musi być w tym układzie wogóle nie narazony na udary i wilgoć.

    Idea jest szczytna ale zauważ że w sklepach nie ma takich rozwiązań. Jakis powód jest
    :)

    No, dobra, sprobuj tam dodać zderzak i tłumik, tak aby furtka zawsze sie powoli
    zamykala.
    A i tak jak wiatr otworzy to juz sie nie zamknie :)

  • 6. Data: 2015-11-10 11:37:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-08 o 22:50, s...@g...com pisze:

> [...]
    to jest w meblach.
    > Jak całośc zalejesz epoksydem i brzegi tych blach oszlifujesz a całośc będzie luźna

    Mozna je zamontowac w stalowej wytoczonej tulei z kolnierzem wewnetrznym
    na ktorej opieralby sie magnes wsuwany z przeciwnej strony. Sama tuleja
    bylaby zderzakiem furtki do ktorej i tak trzebaby przykleic jakas gume
    zeby furtka nie nap.. zbyt glosno gdyby co i nie obijala ocynku. Nie
    wiem czy magnes w takiej tulei moze skorodowac i czy w ogole magnes tego
    typu ma jakakolwiek odpornosc na korozje?

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2015-11-12 13:17:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>