  • 1. Data: 2015-11-06 10:51:15
    Temat: Naped do bramy, zamek do furtki - podlaczenie.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie.

    Wymyslilem sobie podlaczenie zamka szyfrowego, ktorym otwieralbym furtke
    smietnikowa, brame garazowa i brame wjazdowa. Chodzi o to, ze jak
    dzieciaki kreca sie po podworku z rowerami itp. nie biegaly wciaz za
    pilotem od bram. Na slupku smietnikowym przykrecilbym manipulator zamka
    ktorym za pomoca roznych kodow mozna bedzie otwierac te trzy rzeczy.
    Pytanie dla obeznanych w temacie:
    Sterowniki bram umozliwiaja podlaczenie sterownikow z zewnatrz. Moze
    ktos wie, czy np. otwarcie i zamkniecie wywola wstukanie tego samego
    kodu, czyli impuls na tej samej zworze, czy potrzebne beda dwa kody?
    Czyli potrzebuje zamka z wieksza iloscia wyjsc niz ilosc obslugiwanych bram?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2015-11-06 13:14:54
    Temat: Re: Naped do bramy, zamek do furtki - podlaczenie.
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 10:51:17 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > kodu, czyli impuls na tej samej zworze, czy potrzebne beda dwa kody?
    > Czyli potrzebuje zamka z wieksza iloscia wyjsc niz ilosc obslugiwanych bram?

    Umozliwiaja. Moga sie roznic w niuansach. Np Faac ma styki open1, open2 (drugi np do
    furtki), a beninca ma open, close. Moga tez miec wybor jednego w kilku algorytmow
    wedlug ktorego pracuja.

    Radio od pilota bywa ze podpina sie wlasnie pod te styki.

    --
    bajcik

  • 3. Data: 2015-11-06 14:15:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-06 o 13:14, Krzysztof Garus pisze:

> [...]
    wedlug ktorego pracuja.

    > Radio od pilota bywa ze podpina sie wlasnie pod te styki.

    Dwa styki oped i close?
    Chce to zorganizowac jednym zamkiem szyfrowym. Do otwarcia dwie bramy z
    napedem chyba faac i furtka. Zamek ma powiedzmy trzy wyjscia. Kazde
    zakladam uruchamia inny przekaznik. Pytanie: do otwarcia i zamkniecia
    jednej bramy potrzebuje dwoch wyjsc zamka, czy drugi pik tego samego
    przekaznika zamknie brame? Nie wiem ile wyjsc powinien miec zamek.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2015-11-06 14:48:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 14:15:23 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > jednej bramy potrzebuje dwoch wyjsc zamka, czy drugi pik tego samego
    > przekaznika zamknie brame? Nie wiem ile wyjsc powinien miec zamek.

    Na 99% na trzy urzadzenia wystarcza trzy wyjscia. Zamek ma zwykle przekazniki,
    a brama (przynajmniej moja hormana - chyba ma dwa tryby dzialania) dwa styki,
    ktore otwieraja/zamykaja brame po ich zetknieciu.

    Jak ja szukalem zamka szyfrowego to nie widzialem zadnego z trzema wyjsciami
    - max to byly dwa. Chyba, ze jakies b. drogie ale wiecej niz 300-400 za sztuke
    nie chcialem dac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-11-06 15:05:55
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Sterowniki bram umozliwiaja podlaczenie sterownikow z zewnatrz. Moze ktos
    >wie, czy np. otwarcie i zamkniecie wywola wstukanie tego samego kodu, czyli
    >impuls na tej samej zworze

    Jak mam dokładnie tak samo jak na pilocie - pilot ma jeden przycisk, w
    sterowniku jest jedna zwora.
    Zwierzasz - otwierasz, ponownie zwierasz - zamykasz (pstryk "w trakcie" to
    stopowanie).

    Nie wiem czy są bramy z pilotami z dwoma przyciskami i jakie to ma
    konsekwencje w sterowniku/

  • 6. Data: 2015-11-06 15:49:43
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-06 o 14:48, Adam Sz. pisze:

    > Na 99% na trzy urzadzenia wystarcza trzy wyjscia. Zamek ma zwykle przekazniki,
    > a brama (przynajmniej moja hormana - chyba ma dwa tryby dzialania) dwa styki,
    > ktore otwieraja/zamykaja brame po ich zetknieciu.

    O to to. Tez mysle, ze reaguje na zwarcie w zaleznosci od stanu.

    > Jak ja szukalem zamka szyfrowego to nie widzialem zadnego z trzema wyjsciami
    > - max to byly dwa. Chyba, ze jakies b. drogie ale wiecej niz 300-400 za sztuke
    > nie chcialem dac :)

    Sa z dwoma wyjsciami przekaznikowymi i jednym jakims innym. Mysle, ze
    bez problemu da sie sterowac przekaznikiem gdyby byla taka potrzeba.
    Koszt nie wyzszy jak podales.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2015-11-06 15:51:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-06 o 15:05, Ghost pisze:

> [...]
    > sterowniku jest jedna zwora.
    > Zwierzasz - otwierasz, ponownie zwierasz - zamykasz (pstryk "w trakcie"

    Mam nadzieje, ze tak wlasnie jest.

    > Nie wiem czy są bramy z pilotami z dwoma przyciskami i jakie to ma
    > konsekwencje w sterowniku/

    Tez nie wiem. Ale kto pyta nie bladzi. :-)

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2015-11-06 16:32:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Sa z dwoma wyjsciami przekaznikowymi i jednym jakims innym. Mysle, ze bez
    >problemu da sie sterowac przekaznikiem gdyby byla taka potrzeba. Koszt nie
    >wyzszy jak podales.

    Tylko co się dzieje na tych przekaźnikach, po wprowadzeniu kodu dają jedno
    niezbyt długie zwarcie i się rozwierają, czy po prostu się przełączają - raz
    kod: otwarty, drugi raz kod: zamknięty. Jeśli to drugie, to możesz sobie
    zrobić "backdoora", wyłączenie zasilania (na słupie) i jego powrót może w
    określonych okolicznościach otworzyć bramę.

  • 9. Data: 2015-11-06 16:43:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 16:33:05 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Tylko co się dzieje na tych przekaźnikach, po wprowadzeniu kodu dają jedno
    > niezbyt długie zwarcie i się rozwierają, czy po prostu się przełączają - raz

    Zwieraja przekaznik na 5 sek. Pewnie zalezy od zamka.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-11-06 23:34:08
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

> [...]
    > jednej bramy potrzebuje dwoch wyjsc zamka, czy drugi pik tego samego
    > przekaznika zamknie brame? Nie wiem ile wyjsc powinien miec zamek.

    U siebie do bramy uzywam tylko jednego styku "otworz", a po czasie zamyka sie sama.

    Mozesz tez podejsc do problemu z innej strony - na przyklad dac zwykly przycisk do
    otwierania, szeregowo polaczony z drugim w domu ktory go "aktywuje".
    Albo ktory jest aktywny np tylko kiedy alarm jest nieurbrojony :) Ale to juz grubsze
    kombinacje.

    --
    bajcik