  • 11. Data: 2015-11-07 00:11:06
    Temat: Re: Naped do bramy, zamek do furtki - podlaczenie.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-06 o 10:51, Maniek4 pisze:
> [...]
    > jak dzieciaki kreca sie po podworku z rowerami itp. nie biegaly wciaz
    > za pilotem od bram. Na slupku smietnikowym przykrecilbym manipulator
    > zamka ktorym za pomoca roznych kodow mozna bedzie otwierac te trzy
    > rzeczy.
    > Pytanie dla obeznanych w temacie:
    > Sterowniki bram umozliwiaja podlaczenie sterownikow z zewnatrz. Moze
    > ktos wie, czy np. otwarcie i zamkniecie wywola wstukanie tego samego
    > kodu, czyli impuls na tej samej zworze, czy potrzebne beda dwa kody?
    > Czyli potrzebuje zamka z wieksza iloscia wyjsc niz ilosc obslugiwanych

    Sterowniki bram mają dodatkowe wejścia sterujące do podłączenia przycisków.
    Można je zaprogramować tak, że kolejne naciśnięcia otwierają i zamykają
    bramę lub też tylko otwierają, a zamykanie odbywa się automatycznie po
    ustalonym czasie.
    Możesz zastosować jeden z zamków kodowych, który może sterować kilkoma
    obwodami (wejście w sterowniku bramy i garażu oraz elektrozaczep w
    śmietniku).
    Dla przykładu zamek kodowy z 3 wyjściami.
    http://www.eltrox.pl/zamek-szyfrowy-eura-ac-03a1.htm
    l?gclid=CPHFx53c_MgCFYPUcgod0RwKhg
    Możesz zrobić sterowanie typu styk jeżeli nie obawiasz się, że ktoś
    uszkodzi taki zamek, zewrze styki i otworzy Ci bramę do garażu.
    Jeżeli obawiasz się, że ktoś może ww sposób się włamać to możesz
    zastosować sterowniki bramowe lub moduły pośredniczące w standardzie
    Wiegand.
    W takim systemie po wpisaniu PIN-u (hasła) zamiast sygnału styku
    (zwarty/rozwarty) wysyłany jest kod szyną transmisyjną. Kod ten musi być
    odkodowany przez urządzenie (sterownik bramy lub moduł-konwerter), które
    znajdują się w bezpiecznej, chronionej strefie.

    Jeżeli masz instalację alarmową w domu to możesz też wykorzystać
    dodatkową klawiaturę takiej instalacji, która łączy się z centralką
    poprzez szynę transmisyjną.

    Rozwiązań jest wiele, ale żeby Ci coś doradzić to musiałbym wiedzieć czy
    już czymś dysponujesz (alarm, sterowniki bram) oraz jakie to modele.
    Być może coś się uda sklecić na bazie tego co masz, ale trzeba wiedzieć
    jakie to ma możliwości.

  • 12. Data: 2015-11-07 11:40:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-06 o 16:43, Adam Sz. pisze:

    > Zwieraja przekaznik na 5 sek. Pewnie zalezy od zamka.

    Istotne sa wlasnie te niuanse. Impuls zamka mozna regulowac jak podaja
    opisy. Mam nadzieje, ze taki pik bedzie wystarczajacy dla otwarcia i
    zamkniecia bram.
    Pryznam tez, ze Ghost poddal ciekawa mysl do przemyslenia. Czy np.
    wlaczenie zasilania na slupie nie powoduje krotkiego zwarcia
    przekaznikow? Takie cos zdaje sie zaobserwowalem u sasiada. Fakt, ze nie
    przy zamku a przy domofonie.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2015-11-07 11:53:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 11:40:26 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Istotne sa wlasnie te niuanse. Impuls zamka mozna regulowac jak podaja
    > opisy. Mam nadzieje, ze taki pik bedzie wystarczajacy dla otwarcia i
    > zamkniecia bram.

    Otworz sterownik i zetknij dwa drutki i sie przekonasz :))
    W moim wystarczy zetknac na ulamek sekundy i odrazu reaguje.

> [...]
    > wlaczenie zasilania na slupie nie powoduje krotkiego zwarcia
    > przekaznikow? Takie cos zdaje sie zaobserwowalem u sasiada. Fakt, ze nie

    Nie, nic takiego nie robi - nigdy jeszcze mi sie brama sama nie otwarla ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-11-07 12:07:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-07 o 00:11, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > już czymś dysponujesz (alarm, sterowniki bram) oraz jakie to modele.
    > Być może coś się uda sklecić na bazie tego co masz, ale trzeba wiedzieć

    Zwrociles uwage na bardzo wazna rzecz o ktorej nie pomyslalem. Z zamka w
    podstawowej wersji wychodza przewody zwierajace bezposrednio do
    sterownikow bram. Rozgarniety zlodziej po rozkreceniu manipulatora jest
    w stanie otworzyc sobie obie bramy i wyjechac z zawartoscia calego domu
    jakby nic sie nie stalo. Na takie cos mozna sobie pozwolic przy
    wejsciowej furtce, ale z brama garazowa juz lepiej byc ostroznym.
    Wniosek jest taki, ze trzeba szukac zamka z oddzielna centrala
    sterujaca. Cos takiego oczywiscie na popularnym portalu aukcyjnym
    znalazlem, ale ma tylko jedno wyjscie.
    Gdybys mial jakies ciekawe sugestie to oczywiscie jestem zainteresowany.
    A co do alarmu i polaczenia tego w jeden system to chce zeby to byly
    niezalezne systemy. Czyli o laczeniu jednego z drugim nie ma mowy.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2015-11-07 12:08:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-07 o 11:53, Adam Sz. pisze:

    > Otworz sterownik i zetknij dwa drutki i sie przekonasz :))
    > W moim wystarczy zetknac na ulamek sekundy i odrazu reaguje.

    > Nie, nic takiego nie robi - nigdy jeszcze mi sie brama sama nie otwarla ;)

    OK, dzieki za pomocne informacje.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2015-11-07 16:11:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 7 Nov 2015 12:07:21 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Wniosek jest taki, ze trzeba szukac zamka z oddzielna centrala
    > sterujaca. Cos takiego oczywiscie na popularnym portalu aukcyjnym
    > znalazlem, ale ma tylko jedno wyjscie.

    Możesz to zrobić jeszcze inaczej: na zewnątrz mieć tylko klawiaturę, a całą
    logikę wewnątrz domu. Wtedy możesz zbudować co tylko chcesz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2015-11-07 18:22:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    >bram. Rozgarniety zlodziej po rozkreceniu manipulatora jest w stanie
    >otworzyc sobie obie bramy i wyjechac z zawartoscia calego domu jakby nic

    Dlatego otwieranie bramy zwieraczem (ekhm) mam tylko od wewnątrz budynku.

  • 18. Data: 2015-11-07 21:22:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-11-07 o 12:07, Maniek4 pisze:

> [...]
    > zainteresowany. A co do alarmu i polaczenia tego w jeden system to
    > chce zeby to byly niezalezne systemy. Czyli o laczeniu jednego z

    Dlaczego się upierasz?
    Powiązanie tego w jeden system to naprawdę świetne rozwiązanie
    zwłaszcza, że w alarmówce można obecnie zrobić wszystko np. klawiatury
    bezprzewodowe (np. system ABAX firmy Satel), można sterować telefonem
    komórkowym - świetne rozwiązanie, zwłaszcza dla młodych, którzy nie
    rozstają się z telefonem komórkowym, można użyć czytnika linii
    papilarnych, można użyć breloczków z transponderem RFID, a przy tym
    każde otwarcie jest rejestrowane w pamięci centrali.
    Ponadto integrując taką klawiaturę z systemem alarmowym masz pełne
    zabezpieczenie przed próbą dewastacji, kradzieży czy też
    nieautoryzowanej próby otwarcia bram (przykładowo alarm po trzech
    próbach i podaniu błędnych kodów) lub też próby rozmontowania
    klawiatury. W każdym z takich przypadków uruchomi się alarm oraz
    powiadomienia.
    Przy tym rozwiązuje się problem ze sterowaniem stykami, ponieważ
    klawiatura łączy się linią transmisyjną, a transmisja jest kodowana.
    Przerwanie tej transmisji może być sygnalizowane przez centralę alarmową
    jako próba sabotażu (zniszczenia klawiatury).

    Są też fajne sterowniki GSM, dzięki którym można sterować bramami czy
    też otwieraniem śmietnika. Występują zarówno jako integralne urządzenia,
    a także jako dodatkowe moduły do central alarmowych - dla przykładu
    Megaelektronik, Ropam.
    Popatrz też co mają w swojej ofercie firmy: Gorke, Elmes, Inel, Proxima
    no i oczywiście producentów systemów alarmowych Satel, Paradox, DSC,
    Jablotron

    Ponadto firmy takie jak Nice, Faac czy Beninca czyli czołówka firm
    produkujących napędy do bram, posiadają także w swojej ofercie
    klawiatury bezprzewodowe.
    Może po prostu lepiej pójść tą drogą?

  • 19. Data: 2015-11-10 12:33:55
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-07 o 21:22, Uzytkownik pisze:

    > Dlaczego się upierasz?

    Bo jak pierdyknie jedno to nie dziala wszystko, albo zaczynaja sie inne
    problemy. A tak wyrywam kable i wstawiam drugie bez ogladania sie na
    reszte i wzywania serwisanta np.. Moze w jakichs szczegolnych wypadkach
    przydaje sie w domu kontrola wejsc i wyjsc, ale u mnie nie zanosi sie,
    ze bede mial sluzbe w domu. :-)

> [...]
    > papilarnych, można użyć breloczków z transponderem RFID, a przy tym
    > każde otwarcie jest rejestrowane w pamięci centrali.

    Ani telefon, ani RFID, ani odcisk palca zreszta najbardziej
    problematyczne rozwiazanie, nie wydaja sie byc wygodniejsze niz
    wklepanie czterech cyfr z klawiatury na slupku.

> [...]
    > próbach i podaniu błędnych kodów) lub też próby rozmontowania
    > klawiatury. W każdym z takich przypadków uruchomi się alarm oraz

    Moze to dobre w rezydencjach z trzymetrowym pelnym murem, ale to troche
    przerost formy dla domu do ktorego mozna przeskoczyc przez ogrodzenie i
    dostac sie do srodka przez drzwi tarasowe np. Samo otwarcie bramy
    wjazdowej tez nie jest przeciez skomplikowane kiedy jest sie juz na posesji.

> [...]
    > Przerwanie tej transmisji może być sygnalizowane przez centralę alarmową
    > jako próba sabotażu (zniszczenia klawiatury).

    Dla mnie (dla innych niekoniecznie) to jedyny plus jak narazie, ale tez
    nie wymusza integracji systemu.

> [...]
    >
    > Ponadto firmy takie jak Nice, Faac czy Beninca czyli czołówka firm
    > produkujących napędy do bram, posiadają także w swojej ofercie

    Dzieki Uzytkownik za sugestie. Przejrze oferty tych firm. Moze cos wybiore.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2015-11-10 13:11:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2015 12:33:57 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ani telefon, ani RFID, ani odcisk palca zreszta najbardziej
    > problematyczne rozwiazanie, nie wydaja sie byc wygodniejsze niz
    > wklepanie czterech cyfr z klawiatury na slupku.

    RFID akurat IMHO bedzie wygodne. Telefon masz zawsze pod reka? Albo breloczek
    z kluczami? Mozesz albo przykleic naklejke (np. na telefon, portfel czy
    cokolwiek) albo przyczepic breloczek i otwieranie jest wtedy jeszcze
    szybsze :-) Moj zamek szyfrowy ma tez RFID, powiem szczerze ze JESZCZE nie
    uzywalem ani razu (tylko testowo, bo dostalem kilka brelokow w cenie) ale
    wezme sie w koncu i kupie te naklejke i wtedy powiem, czy to rzeczywiscie
    wygodne i jak czesto z tego korzystam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.