  • 1. Data: 2015-11-05 18:22:01
    Temat: Jaki agregat prądotwórczy radzicie?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę kupić na działkę agregat prądotwórczy.
    Moc 2 max 2,5 kW mi powinna wystarczyć. Jednofazowy.
    Zależy mi na tym, aby był w miarę cichy.
    Doradzicie jakąś konkretną markę/typ/model?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-11-05 18:22:54
    Temat: Re: Jaki agregat prądotwórczy radzicie?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 18:22:00 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Chcę kupić na działkę agregat prądotwórczy.
    > Moc 2 max 2,5 kW mi powinna wystarczyć. Jednofazowy.
    > Zależy mi na tym, aby był w miarę cichy.
    > Doradzicie jakąś konkretną markę/typ/model?

    To zalezy czy chcesz wydac jak najmniej (za 600-800 nowke chinska kupisz),
    czy raczej oczekujesz sredniej / wyzszej polki (wtedy raczej 2-3k pln) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-11-05 18:41:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-05 o 18:22, Adam Sz. pisze:
    > To zalezy czy chcesz wydac jak najmniej (za 600-800 nowke chinska kupisz),
    > czy raczej oczekujesz sredniej / wyzszej polki (wtedy raczej 2-3k pln) :)
    > pozdr.

    Mogę na to przeznaczyć ok. 1200 zł.
    To by znaczyło, że na chińszczyznę za dużo, a na wyższą półkę za mało?
    Jacek

  • 4. Data: 2015-11-05 18:49:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Podejdź do problemu inaczej

    Są takie firmy Atut Rental, Ramirent, Cramo.
    Te firmy zajmują się wypożyczaniem sprzętu budowlanego innym firmom.
    Wiec kupują sprzęt odporny.
    Wejdź na ich strony i popatrz co oferują.
    A potem sprawdź czy Cie stać

  • 5. Data: 2015-11-05 19:20:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Balsam dla moich oczu.

  • 6. Data: 2015-11-05 22:05:47
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 19:20:52 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Balsam dla moich oczu.

    Jaki polecasz agregat do uzywania w bloku? ;)

    --
    bajcik

  • 7. Data: 2015-11-05 23:30:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Żaden. W blokach prądu nie wyłączają a awarie są usuwanie maksymalnie w godzinę.
    Awaryjnie swieczka wystarczy. Tak na marginesie. Używam akumulatora trakcyjnego do
    zasilania w terenie pewnego urzadzenia. Trzymam go w domu. Tak mi jest wygodniej.
    Ponieważ nie wiem kiedy będzie potrzebny to jest utrzymywany w stałej gotowości przez
    dedykowany do niego prostownik. Mam i falownik jednofazowy 12_230. Mogę do niego
    maksymalnie podłączyć 400W. Trochę za dużo jak dla akumulatora 100Ah. Ale nie muszę
    wykorzystać całej mocy zwłaszcza ze całym mieszkaniu mam ze 100W w żarówkach. Zamiast
    dużego telewizora wlacze monitor 22 cale do kamery. 20W ciagnie , z 5W puzderko co z
    niego telewizor zrobi. Akumulator w tablecie wystarcza na jakieś 10 godzin jak jest
    włączony. W prąd jestem zabezpieczony na kilka godzin. Ponieważ akumulator i falownik
    muszę mieć bez wzgledu na to czy mieszkam w mieszkaniu czy w domu to taki wydatek się
    nie wlicza do kosztów mieszkania. A kasa wydana na agregat żeby w domku jakieś pompki
    i piece zasilał się wlicza do kosztow utrzymania domu. Agregat tez mam ale nie
    trzymam w mieszkaniu. Chociaż bym mógł bo nieduży a mieszkanie duże.

  • 8. Data: 2015-11-06 01:17:51
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 18:22, Jacek pisze:
    > Chcę kupić na działkę agregat prądotwórczy.
    > Moc 2 max 2,5 kW mi powinna wystarczyć. Jednofazowy.
    > Zależy mi na tym, aby był w miarę cichy.
    > Doradzicie jakąś konkretną markę/typ/model?
    > Jacek

    Tylko nie licz, że on Ci da tyle prądu. Sam się tak kiedyś nabrałem,
    kupiłem taki ok 3 kw, miał być super, hiper a miał problem, żeby
    szlifierkę kątową ok 2 kW dobrze rozkręcić, miała mało mocy przy
    obciążeniu. Na szczęście padł w nim szybko silnik i udało mi się za
    niego kasę wycofać. Potem dogadałem się z sąsiadami, którzy mieli prąd z
    sieci.

    Jan Drawski

  • 9. Data: 2015-11-06 07:12:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 23:30:15 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Żaden. W blokach prądu nie wyłączają a awarie są usuwanie maksymalnie w godzinę.
    To mój blok o tym nie wie, bo awarie mam 4-6 razy w roku i trwają do 8 godzin.

    L.

  • 10. Data: 2015-11-06 07:53:37
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Jan Drawski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >szczęście padł w nim szybko silnik i udało mi się za niego kasę wycofać.
    >Potem dogadałem się z sąsiadami, którzy mieli prąd z sieci.

    Ale orientujesz się, że silniki elektryczne potrafią pociągnąć 10x prąd
    znamionowy w momencie rozruchu?