  • 1. Data: 2015-11-03 21:00:58
    Temat: ścisk stolarski kątowy
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Hej
    Poszukuje jakiegos prawdzonego ścisku kątowego. Fizycznie w ręku miałem
    Topex-a
    http://e-rolmet.pl/images/12a300topex1.jpg
    i to mają na miejscu ale w sieci jest tego trochę.
    Chciałbym wiedzieć czy ktoś tego używał i jak się to sprawowało. Ta
    konkretna sztuka ma fajną rzcz szybkiego dosunięcia wciska sie przyciski (
    ten czerwony i dobijasz do samego materiału a potem tylko dokręca się.
    Ale jak z precyzją to nie wiem a 1mm w prawo w lewo to bardzo dużo na
    materiale 20mm.
    --
    .:Artur:.

  • 2. Data: 2015-11-03 21:13:07
    Temat: Re: ścisk stolarski kątowy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-03 21:00, .:Artur:. wrote:
    > http://e-rolmet.pl/images/12a300topex1.jpg
    > i to mają na miejscu ale w sieci jest tego trochę.
    > Chciałbym wiedzieć czy ktoś tego używał i jak się to sprawowało.

    Zostawia ślady (brak podkładek z tworzywa/gumy, odlew nie jest idealnie
    równy).

    Jest znacznie gorzej wykonany niż na zdjęciu.

    Prowadnica jest tylko proforma, suwak telepie się.

    Poza tym skręcałem tym płyty MDF i się nadaje.

    > Ale jak z precyzją to nie wiem a 1mm w prawo w lewo

    Po zaciśnięciu nie rusza się, ale dla pewności dawalem odcięty kawałek
    rękawiczki lateksowej.

  • 3. Data: 2015-11-03 21:42:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 21:01:00 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:

> [...]
    > ten czerwony i dobijasz do samego materiału a potem tylko dokręca się.
    > Ale jak z precyzją to nie wiem a 1mm w prawo w lewo to bardzo dużo na

    Prosze Cie - topex to najwieksze scierwo wsrod narzedzi - chinszczyzna
    najgorszego sortu :-)

    To juz troszeczke lepszy jest Stanley ale to tez niska polka.

    Ze sredniej to masz np ten:

    http://allegro.pl/wolfcraft-imadlo-katowe-maszynowe-
    scisk-katowy-krk-i5749348656.html

    Lub ten:

    http://allegro.pl/zacisk-scisk-srubowy-katowy-bessey
    -ws3-2x-55x-46mm-i5711690474.html

    Ale nawet przy tym topexie przy odrobinie samozaparcia skrecisz wszystko
    dokladnie - tylko ustawienie zajmie dluzej, niz przy lepszym scisku.

    Skrecalem najtanszym scierwem cala kuchnie u mnie (plyty meblowe) i wyszlo
    idealnie ale wymagalo troche cierpliwosci i dobrego oka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-11-05 20:55:12
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 12:42:51 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    >
    > Skrecalem najtanszym scierwem cala kuchnie u mnie (plyty meblowe) i wyszlo
    > idealnie ale wymagalo troche cierpliwosci i dobrego oka :)

    Logicznie rzecz ujmując:
    "topex to najwieksze scierwo wsrod narzedzi"
    czyli:
    Skrecalem najtanszym scierwem => skręcałeś Topexem :)
    --
    Chłpaki tak czy inaczej dziękuję z porady. Niestety/stety mieli na stanie
    tylko Topexa a potrzebowałem na cito. Choć widzę ten Wolcradt to dokłądnei

  • 5. Data: 2015-11-05 22:16:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 20:55:05 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:

    > Logicznie rzecz ujmując:
    > "topex to najwieksze scierwo wsrod narzedzi"
    > czyli:
    > Skrecalem najtanszym scierwem => skręcałeś Topexem :)

    Skrecalem chyba jeszcze czyms gorszym, wiec w sumie topex najgorszy nie jest
    ;)) Takie niebieskie cos - pierwszy sie zlamal przy pierwszym uzyciu i
    musialem sobie z jednym jakos radzic :)

> [...]
    > taki sam tylko pewni lepiej jakościowo wykonany. Miałeś go w rękach może??

    Ja niestety nie ale to chyba z topexem nie ma nic wspolnego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.