  • 1. Data: 2015-11-03 09:24:54
    Temat: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Jestem na etapie zaproszenia instalatora do założenia "kabli" w domu.
    Czy możecie podzielić się radami na co zwrócić uwagę lub co dodać poza
    standardem? Zastanawiam się nad założeniem "skrętki". Czy do pieca
    indukcyjnego wymagane jest coś "specjalnego" z elektryki?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-11-03 09:15:42

  • 2. Data: 2015-11-03 09:55:08
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 09:24:13 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:
> [...]
    > standardem? Zastanawiam się nad założeniem "skrętki". Czy do pieca
    > indukcyjnego wymagane jest coś "specjalnego" z elektryki?

    Pod indukcje zwykle 3 fazy (przewod 5 x 2,5mm2 wystarczy).

    Poza standardem dalbym kabel pod czujke zmierzchowa (zeby sterowac pozniej
    obwodami oswietleniowymi na zewnatrz), kable (skretka) pod kamerki IP do
    monitoringu na zewnatrz, skretki od centralnego miejsca gdzie bedzie
    dochodzil Internet (i gdzie postawisz switcha) do miejsc, gdzie bedziesz mial
    telewizory (pociagnalbym *przynajmniej* po dwie skretki - dzisiaj Internet
    podlaczasz pod TV i pod dekoder, dodatkowo jak bedziesz mial cos w stylu
    multi-rooma to jeden dekoder spinasz skretka z drugim (w drugim pokoju).
    Nie zapomnij tez o kablach glosnikowych w salonie do podlaczenia minimum
    audio 5.1 (albo i wiecej). Wyprowadz tez odrazu kabel pradowy na ogrod
    (do altanki np.). Nie wiem skad bedziesz bral Internet - jak jakies wifi to
    tez skretka na dach / komin.

    Tyle mi narazie do glowy przyszlo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-11-03 10:27:31
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 03.11.2015 o 09:55, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > (do altanki np.). Nie wiem skad bedziesz bral Internet - jak jakies wifi to

    Popieram wszystko powyższe.
    Dodatkowo ostatnio u znajomego widziałem fajny patent, ciągnięcia do
    kotłowni przewodu siłowego i zrobienia trzech niezależnych gniazdek,
    gdzie każde gniazdko wypada z innej fazy. Idea jest taka, ze jak CI
    zniknie faza, to piec będziesz mógł przepiąć do innego gniazdka.

    Dodatkowo:
    - całe oświetlenie w garażu zapalane automatycznie jedną czujką ruchu
    - jak będziesz miał wyciągane przewody antenowe na komin, czy na
    zewnątrz, ciągnij jedną jedną skrętkę ewentualnie z zasilaniem, żebyś
    miał możliwość zawieszenia aktywnego urządzenia bezpośrednio na zewnątrz
    blisko masztu na anteny
    - fajną sprawą jest automatyczne zapalanie oświetlenia schodów (takie
    nocne doświetlenie)
    - u mnie bardzo dobrze sprawdza się automatyczne włączenia pompki do CWU
    w momencie jak ktoś pojawi się w pomieszczeniu z "kranem" - u mnie tym
    steruje satel u wykorzystywane są czujki od alarmu.
    - na wszystkie obwody na zewnątrz oddzielna różnicówka
    - dedykowana różnicówka na kotłownię

    To chyba tyle, na razie ;-).

    --
    GreDi

  • 4. Data: 2015-11-03 10:51:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 09:55:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > (do altanki np.). Nie wiem skad bedziesz bral Internet - jak jakies wifi to

    z tym ze nie mozna na bezdurno rozwinąć 100km kabli bo to i tak nie wypali - trzeba
    miec w wysokim stopniu zaprojektowane docelowe wyposażenie. Bedzie sie realizowac
    albo nie - ale kabelkologia własciwa bedzie wyłazic we własciwych miejscach.

    b.

  • 5. Data: 2015-11-03 10:58:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    GreDi wrote:

> [...]
    > gdzie każde gniazdko wypada z innej fazy. Idea jest taka, ze jak CI
    > zniknie faza, to piec będziesz mógł przepiąć do innego gniazdka.

    To już chyba lepiej pójść na całość i zrobić prosty układ
    na dwóch przekaźnikach 230V, który sam się będzie przełączał
    na dostępną fazę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2015-11-03 11:06:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    GreDi wrote:
> [...]
    > gdzie każde gniazdko wypada z innej fazy. Idea jest taka, ze jak CI
    > zniknie faza, to piec będziesz mógł przepiąć do innego gniazdka.

    pod warunkiem, ze na wejściu masz pojedyncze zabezpieczenia per faza. Bo
    u mnie np. jest zblokowany trójfazowy. Bo tak :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2015-11-03 11:07:50
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    GreDi wrote:

    >To już chyba lepiej pójść na całość i zrobić prosty układ
    >na dwóch przekaźnikach 230V, który sam się będzie przełączał
    >na dostępną fazę.

    Z której fazy zasilany?

  • 8. Data: 2015-11-03 11:16:18
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 03-11-15 o 09:55, Adam Sz. pisze:

    > Pod indukcje zwykle 3 fazy (przewod 5 x 2,5mm2 wystarczy).

    Pod indukcję (płytę indukcyjną) potrzebne są 2-fazy lub jedna faza.
    Nie znam płyt indukcyjnych na 3 fazy.

    Nie tyle jest tu istotna "fazowość" co w miarę równomierne rozłożenie mocy.
    Tam gdzie nie ma 3 faz płyta będzie oczywiście pracować na jednej fazie
    (o odpowiedniej obciążalności).

  • 9. Data: 2015-11-03 11:20:33
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 03.11.2015 o 10:58, Piotr Wyderski pisze:

    > To już chyba lepiej pójść na całość i zrobić prosty układ
    > na dwóch przekaźnikach 230V, który sam się będzie przełączał
    > na dostępną fazę.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr
    Prawda to co piszesz.
    Są na to gotowe rozwiązania:
    http://www.fif.com.pl/lista_produktow/32

    Tylko, że ten najtańszy kosztuje 190zł i zajmuje 3 moduły ;-).
    --
    GreDi

  • 10. Data: 2015-11-03 11:20:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ghost wrote:

    > Z której fazy zasilany?

    Cewka każdego przekaźnika z tej, którą ma wybrać w stanie zasilonym.

    Piotr