  • 91. Data: 2015-11-05 13:00:09
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > g) moje wifi działa w poziomie bo nie mam zbrojeń - w pionie znacznie
    > gorzej. Bywa że traci zasięg przez jeden strop, choć fakt że z rurkami w
    > podłogowym. Wyszlo na to że w domu z dwiema kondygnacjami muszę
    > zainstalować dwa ap i zastanawiac się czemu tępy Win nie ma opcji
    > automatyzacji przepinania miedzy nimi.

    Polecam się zainteresować. Mam ten sam problem parteru i piętra (i
    Windowsa), i bardzo mi się to rozwiązanie spodobało. Czytałem już
    wcześniej o opcji na jedną sieć z wieloma AP, ale to wymagało
    specjalistycznego sprzętu i mega drogiego kontrolera sieciowego. A tu
    mamy software'ową wersję za free :)
    Do tego APki w cenach do przełknięcia, bo z tego co patrzyłem zwykłe AP
    w standardzie N są po +/- 250 zł, więc jeszcze można przeżyć.
    https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/
    http://www.mikrotik.biz.pl/unifi-enterprise-wifi-sys
    tem

    > To prawda i każdemu polecam wifi zamiast kabli. Nalezy byc jednak
    > świadomym ograniczeń i to również w przypadku przeciętnego usera.

    Cieszę się, że są tutaj jeszcze jakieś rozsądne głosy i ludzie, którzy
    nie próbują wszystkim wmówić, że są debilami, bo potrzebują coś więcej
    niż wifi do poklikania po facebooku...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 92. Data: 2015-11-05 13:05:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 21:44, Kris pisze:
    > Widoczne masz specyficzne potrzeby. Bo to o czym piszesz to 99% normalnych
    mieszkańców domu nie jest do niczego potrzebne.
    > Tak patrze po swoich znajomych/rodzinie i raczej nikt nie ma potrzeby osiadania 2
    gniazdek sieciowych w domu. Mało tego praktycznie jak pisałem wifi każdemu starcza do
    domowych zastosowań
    > A takie osobniki jak Adam któremu różnice robi e film się 3minuty dłużej wgrywa to
    specyficzny target

    Dwóch gniazdek nie musi ciągnąć. Ale u siebie zrobiłem po 2 dlatego, że
    wcześniejsze doświadczenia w domu moich rodziców utwierdziły mnie, że
    warto mieć zapas. U rodziców cały dom również był swego czasu
    okablowany. Wszędzie poszło po jednym kablu tylko, bo przecież po co,
    skoro rodzice nie są szczególnie komputerowi, a siostrze w pokoju
    wystarczy no i jest WiFi.
    A tu niespodzianka - po paru latach nagle gniazdek brakuje w niektórych
    pomieszczeniach. Bo nagle stary tv zamienił się w nowoczesną plazmę i
    net trzeba podpiąć (za drogi moduł wifi nikt nie zamierza iluś stów
    dopłacać bez sensu). Siostrze się zamarzył kinnect - też potrzeba
    dostępu do netu, a wifi w tym pomieszczeni działa słabo. Najpierw była
    jedna, a potem pojawiła się też i druga drukarka sieciowa. Jest komputer
    stacjonarny. APka nie można przenieść gdzieś bardziej centralnie, bo
    gniazdka kablowe już pozajmowane itp. itd. A to tylko dom "normalnych
    mieszkańców domu", a nie informatyka, jak w moim przypadku...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 93. Data: 2015-11-05 13:06:49
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 23:59, Borys Pogoreło pisze:

    > A repeater by nie dał rady? Windows powinien to przeżyć.

    Pewnie da, ale jest to swoista proteza raczej nie polepszająca ogólnych
    transferów. Choć komunikacja w pionie bywa ciężka - wiem coś o tym, bo
    mam podobny problem w domu.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 94. Data: 2015-11-05 15:05:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 12:44:02 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    . Żadnego dyskomfortu

    > Ale cały czas mówię, że przy przeglądaniu stron to wielkiej różnicy nie
    > poczujesz. Ale już przy transferowaniu dużych plików, będzie się to
    > zapychać niestety.

    A ja cały czas mówię że każdemu wg potrzeb. Statystyczny Kowasli ile razy w roku ma
    potrzebę "transferowania dużych plików"
    > U nas w firmie zmienili właśnie dla wszystkich sieć z kablowej na WiFi i
    > wierz mi, że są to wysokiej klasy rozwiązania WiFi, a nie klasy domowej.
    > I widać znaczącą różnicę przy osiąganych transferach i to względem
    > wcześniejszej kablowej sieci 100 Mbps, a nie gigabitu, który tu sugeruję.
    Ale działania firmy to nie sparaliżowało

  • 95. Data: 2015-11-05 15:30:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 13:00:10 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > wcześniej o opcji na jedną sieć z wieloma AP, ale to wymagało
    > specjalistycznego sprzętu i mega drogiego kontrolera sieciowego.
    Oj tam oj tam
    Na piętrze router z wifi na parterze AP. SSID routera i AP takie same
    Te dwa urządzenia połączone kablem żeby nie było.
    Kompy z windowsem, telefony z androidem ładnie się przełaczaja miedzy jednym a
    drugim sprzętem. Praktycznie niezauważalne jest kiedy się przełącza ani na pierwszy
    rzut oka nie widać do którego radia sa podłączone. Dopiero jak wgrałem w tablet
    aplikację skanująca sieci wifi to moglem to naocznie zaobserwować
    Ustawione raz kilka lat temu i działa do dzisiaj. Modem router to sprzęt VDSSL
    otrzymany za bodajże 1zł od Neostrady, ten drugi to kupiony z allegro za kilkanaście
    złotych "BT HOME HUB"(angielski odpowiednik neostradowego liveboxa.
    I tak przerost formy nad treścią bo jak sam modem na piętrze był to tez działało.
    Dodatkowo ten BTHUB ma 3 porty lan w które można wpiąć kable sieciowe(np. drukarkę
    bez wifi czy telewizor, tuner czy co kto tam jeszcze wymyśli

> [...]

    > Cieszę się, że są tutaj jeszcze jakieś rozsądne głosy i ludzie, którzy
    > nie próbują wszystkim wmówić, że są debilami, bo potrzebują coś więcej
    Spójrz na to z drugiej strony- sugerujesz ludziom rozwiązania które w większości
    przypadków do niczego nigdy im się nie przydają. Bo skrętka tania a można dziury w
    ścianę zaślepkami zakryć
    Zamiast wydać niepotrzebnie kilkaset zł na skrętkę można kupić za to mikrofalówkę np.
    jeśli ktoś używa. Pomijam estetykę zaślepek w ścianach
    Tu 300zł niepotrzebnie wydane, kolejne kilkaset zł niepotrzebnie wydane na 2 skrętki
    na pomieszczenie, kolejne po kilkaset tam i ówdzie dla świętego spokoju i nagle
    okazuje się że koszt udowy domu to pół miliona zł i nie wszystko zrobione.
    Każdemu wg potrzeb, nie każdy testuje serwery, przegrywa 800GB gier czy codziennie
    przesyła duże pliki.
    No i tak kombinuje po co komu dwa gniazda lan w sypialni np;)

  • 96. Data: 2015-11-05 15:52:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 15:05, Kris pisze:
    > Ale działania firmy to nie sparaliżowało

    Poza tym, że każdy pracownik teraz podobne zadania wykonuje dużo dłużej,
    to nie.
    Tyle, że z takim podejściem to równie dobrze mogliśmy zostać przy
    modemach 14400 kbps...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 97. Data: 2015-11-05 16:23:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 15:30, Kris pisze:
> [...]
    > Dodatkowo ten BTHUB ma 3 porty lan w które można wpiąć kable sieciowe(np. drukarkę
    bez wifi czy telewizor, tuner czy co kto tam jeszcze wymyśli

    Cieszę się, że Ci to działa. U mnie to jest dokładnie tak samo
    skonfigurowane i niestety się nie sprawdza. Windows też nie potrafi się
    za bardzo przełączyć automatycznie na innego AP, więc nie wiem, jak u
    Siebie tego dokonałeś...

    > No i tak kombinuje po co komu dwa gniazda lan w sypialni np;)

    W sypialni może kiedyś będę miał kaprys i zawieszę TV albo jakiś
    projektor, żeby sobie po sieci z serwera film oglądać z łóżka?
    A może za 5 lat to już nie będzie moja sypialnia tylko pokój o zupełnie
    innym zastosowaniu? To samo z innymi pomieszczeniami. Wiesz na pewno do
    czego każdy z pokojów ZAWSZE będzie służył przez kolejne kilkadziesiąt
    lat? Albo chociaż kilkanaście?
    Bo ja nie, więc wolę już tam kabelek w ścianie mieć.

    Nie zaszkodzi go też mieć pod kątem przekrosowania sobie zupełnie innych
    sygnałów niż sieć komputerowa. Choćby wspomniany tu przez kogoś
    multiroom czy jakieś inne połączenie między pokojami.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 98. Data: 2015-11-05 16:45:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 12:27:08 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jaki rozum takie rozrywki.

    No wlasnie - Twoj by pada nie ogarnal dlatego nie korzystasz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2015-11-05 16:58:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za to u Ciebie głowa rozmiarem radziecka a rozum jak u dziecka. Mama mówi do Adasia.
    Idz kupić 10 kilo kartofli. Torby nie bierz, w berecik zapakujesz.

  • 100. Data: 2015-11-05 17:14:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 16:58:23 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Za to u Ciebie głowa rozmiarem radziecka a rozum jak u dziecka. Mama mówi do
    Adasia. Idz kupić 10 kilo kartofli. Torby nie bierz, w berecik zapakujesz.

    Pudlo - glowe mam raczej rozmiar "medium" lub nawet troche mniejsza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.