  • 1. Data: 2015-11-09 09:52:50
    Temat: działka na zadu... a w "centrum"
    Od: uciu <a...@g...com>

    Pytanie z cyklu co byście wybrali:-)

    Działka 1:
    - okolica, lużna nowa zabudowa, pola, łąki, las - cisza
    - nowe domy, mało kopciuchów
    - duzy koszt podłączenia mediów - woda 150m (inwestor rurociągu chce 12tyś za mój
    udział + moje podłączenie od niego do mnie),
    gaz 150m (podobnie jak z wodą - odstępne + swoja część)
    - brak kanalizacji - musi być szambo
    - największy minus wg mojej żony to to ze przystanek 1,5km (w tym droga utwardzona to
    połówa i połowa polna (nieodśnieżana)
    - wszędzie daleko...nawet po masło...trzeba jechać autem około 3km,

    Działka 2
    :- media z kanalizacją w granicy wiec koszt niski
    - autostrada w linii prostej 200-300m od działki - wysokie bariery ale hałas jest
    - pociąg 300m ale po drodze są jeszcze 3 linie domów wiec hałas jakoś się rozprasza
    - przewaga starej zabudowy
    - największy plus - wszędzie blisko (ok 600m) - przedszkole/szkoła/sklepy/banki itp

    Cena: opcja 1 jest o 40tyś tańsza
    Jak przekonać żonke, że opcja 1 jest lepsza :-)

  • 2. Data: 2015-11-09 09:59:11
    Temat: Re: działka na zadu... a w "centrum"
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 09:52:51 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Cena: opcja 1 jest o 40tyś tańsza

    porównuj ceny razem z mediami w działce :)

    > Jak przekonać żonke, że opcja 1 jest lepsza :-)

    lepsza , nie lepsza -just inna. A sąsiedzi? - to istotne jak trafisz na złą okolicę.

    b.

  • 3. Data: 2015-11-09 10:17:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Pytanie z cyklu co byście wybrali:-)

    >Jak przekonać żonke, że opcja 1 jest lepsza :-)

    Opcja druga jest lepsza.

  • 4. Data: 2015-11-09 10:28:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-09 o 09:52, uciu pisze:
    > Jak przekonać żonke, że opcja 1 jest lepsza:-)

    Opcja 1 jest po prostu tragiczna.

    40 tys zł to około 10-13 m2 domu. Zbuduj o tyle mniejszy dom i wyjdziesz
    "na zero".

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-11-09 10:42:22
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-09 o 10:17, Ghost pisze:

    > Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Opcja druga jest lepsza.

    oczywiście, że tak, wyjdziesz na chwilkę i sprawa załatwiona bo wszędzie
    blisko, a jak daleko to wyprawa po byle gówno.

  • 6. Data: 2015-11-09 10:47:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    uciu wrote:

> [...]
    > przedszkole/szkoła/sklepy/banki itp
    >
    > Cena: opcja 1 jest o 40tyś tańsza
    > Jak przekonać żonke, że opcja 1 jest lepsza :-)

    Mnie by przekonało auto do dyspozycji;-)
    Ale serio: tak naprawdę ta działka nie jest tańsza, a może nawet jest
    droższa - w końcu musisz ponieść koszty przyłączy. No i wybudować
    szambo/oczyszczalnię eko. Za to wodę prawdopodobnie bez kanalizacji będziesz
    miał tańszą (u mnie sama woda jest 3x tańsza, niż woda + kanaliza).
    Skoro są nowe domy, znaczy za jakiś czas będziesz miał miasto wokół;-)
    Dla mnie wybór jest prosty: autostrada i pociąg = dzień w dzień hałas - nie
    zrekompensowałyby mi wyskoczenia po masło w kapciach.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 7. Data: 2015-11-09 11:28:28
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 9 Nov 2015 00:52:50 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > Pytanie z cyklu co byście wybrali:-)

    Zależy od wieku i oczekiwań:
    - jak masz mniejsze dzieci to tylko opcja 2.
    - jak jesteś już "po", to w pewnych sytuacjach może być lepsza opcja 1.

    Ogólnie ja z moimi przyzwyczajeniami na 1 nawet bym nie patrzył, bo to
    zawsze będzie pod górkę, choć nie wykluczam, że na starość sobie tak
    właśnie ucieknę w głuszę:)

    --
    scruffty

  • 8. Data: 2015-11-09 11:38:14
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    udział + moje podłączenie od niego do mnie),
    > gaz 150m (podobnie jak z wodą - odstępne + swoja część)

    AFAIK gazociąg nie może być 'prywatny'. To że ktoś zainwestował w nitkę,
    ciebie nie obchodzi, bo właścicielem jest PSGAZ. Ponosisz koszt wg
    stawki operatora. (wyjdzie ok 15tys.)

    --
    Pete

  • 9. Data: 2015-11-09 11:49:51
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Pete wrote:

    > AFAIK gazociąg nie może być 'prywatny'. To że ktoś zainwestował w nitkę,
    > ciebie nie obchodzi, bo właścicielem jest PSGAZ.

    Kiedyś tak myślała jedna cwana pracownica "gazowni". Nitkę od głównej rury
    ciągnął u nas "komitet budowy", sąsiedzi po prostu zrobili ściepę na
    zgazyfikowanie pewnego obszaru. Wtedy było takie prawo, że w takim przypadku
    gazociąg był "komitetu", a "gazownia" przejmowała go dopiero po 5 latach od
    wybudowania.
    No i Pani cwana odczekała tych 5 lat, i chciała się podłączyć za friko.
    Miała pecha, bo gazociąg szedł po prywatnych działkach a nikt jej wpuścić
    nie chciał, żeby się wcięła. I co z tego, że gazociąg był "państwowy", jak
    działki prywatne? Grzecznie zapłaciła za prawo wejścia na działkę sąsiada.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 10. Data: 2015-11-09 11:51:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Nov 2015 00:52:50 -0800 (PST), uciu

    > Działka 1:
    > - okolica, lużna nowa zabudowa, pola, łąki, las - cisza

    To jest ogromna zaleta.

    > - nowe domy, mało kopciuchów

    To jest ogromna zaleta.

    > - duzy koszt podłączenia mediów - woda 150m (inwestor rurociągu chce
    > 12tyś za mój udział + moje podłączenie od niego do mnie),

    To jest wada, ale można wywiercić swoją wodę.

    > gaz 150m (podobnie jak z wodą - odstępne + swoja część)

    To jest wada, ale można ogrzać prądem.

    > - brak kanalizacji - musi być szambo

    To jest wada, ale raz na 2-3 miesiące.

    > - największy minus wg mojej żony to to ze przystanek 1,5km
    > (w tym droga utwardzona to połówa i połowa polna (nieodśnieżana)

    To jest dosyć poważna wada, o ile żona nie ma "prawka".

    > - wszędzie daleko...nawet po masło...trzeba jechać autem około 3km,

    Ja tak żyję od paru lat i... żyję. :P Wszystko zależy od tego, czy Ty albo
    żona lubi mieć co rano świeże bułki. Ja to rozwiązałem tak, że sam piekę
    chleb i mam świeży. ;)

    > Działka 2
    > - media z kanalizacją w granicy wiec koszt niski

    To jest ogromna zaleta.

    > - autostrada w linii prostej 200-300m od działki - wysokie bariery ale hałas jest

    To jest poważna wada, bo w domu i ogrodzie się ODPOCZYWA.

    > - pociąg 300m ale po drodze są jeszcze 3 linie domów wiec hałas jakoś się rozprasza

    Znajomi mieszkają tuż przy torach i jakiegoś specjalnego dramatu nie ma z
    powodu hałasu, aczkolwiek zależy od natężenia trasy i faktem jest, że
    ściany już im zdrowo popękały.

    > - przewaga starej zabudowy

    To jest wada.

    > - największy plus - wszędzie blisko (ok 600m) - przedszkole/szkoła/sklepy/banki itp

    To jest zaleta.

    Ja bym brał jednak odludzie, ciszę, względnie czyste powietrze. Resztę
    problemów związanych z odległością czy alternatywnymi elementami da się
    rozwiązać. Teraz mogą się wydawać nie do przeskoczenia, ale później staną
    się naturalne, bo człowiek to się proszę Pana, do wszystkiego potrafi
    przyzwyczaić. Do hałasu i smrodu też oczywiście, tylko po co...

    --
    Pozdor
    Myjk