  • 1. Data: 2015-11-11 15:36:41
    Temat: Problem z silnikiem elektrycznym może ktoś sie zna
    Od: Kris <k...@g...com>

    Silnik 3fazowy . 0,75kW połączony w gwiazdę
    Od wiertarki stołowej ale to bez znaczenia. Dwa lata temu działał, przez dwa lata
    nieużywana, wczoraj załączam a tam obroty strasznie wolne.
    Zasilanie ok, uzwojenia sprawdzone miernikiem też wyglądają ok.
    Gdzie może być problem?

  • 2. Data: 2015-11-11 17:44:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 15:36:44 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Zasilanie ok, uzwojenia sprawdzone miernikiem też wyglądają ok.
    > Gdzie może być problem?

    Może łożyska szlag trafił? Przy takiej małej mocy może mieć problem
    się rozbujać...

    L.

  • 3. Data: 2015-11-11 17:58:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 17:44:24 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Może łożyska szlag trafił? Przy takiej małej mocy może mieć problem
    > się rozbujać...
    Nie. leciutko sie kręci

  • 4. Data: 2015-11-11 18:52:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-11 15:36, Kris wrote:
    > Zasilanie ok, uzwojenia sprawdzone miernikiem też wyglądają ok.

    To niewiele znaczy. Pomiar uzwojenia bezpradowo nie pokaże
    najwazniejszej przyczyny: coś zaśniedziało lub jest na granicy kontaktu
    i w efekcie masz tylko 2f przy obciążeniu.

    > Gdzie może być problem?

    Użyj żarówki samochodowej i akumulatora aby sprawdzić uzwojenia czy przy
    wiekszym prądzie są rownie dobre jak pokazał miernik. I/lub wsadź
    amperomierz w każdą faze po kolei i patrz czy jakas nie ciagnie 10x
    mniej prądu, albo czy gdzieś z zacisków nie dymi.

  • 5. Data: 2015-11-11 18:52:10
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    > Może łożyska szlag trafił? Przy takiej małej mocy może mieć problem
    > się rozbujać...
    Nie. leciutko sie kręci

    Nie ma fazy jednej, sprawdź na zaciskach napięcie międzyfazowe
    a nie pojedyncze fazy do zera, taki pomiar oszukuje bo silnik przepuści na
    zacisk
    brakujacej fazy napiecie z faz sąsiednich.

    J.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów
    12551 (20151111) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET Smart Security.

  • 6. Data: 2015-11-11 18:57:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 18:52:04 UTC+1 użytkownik mr.Jones napisał:

    > Nie. leciutko sie kręci
    >
    > Nie ma fazy jednej, sprawdĽ na zaciskach napięcie międzyfazowe
    > a nie pojedyncze fazy do zera, taki pomiar oszukuje bo silnik przepu?ci na
    > zacisk
    > brakujacej fazy napiecie z faz s?siednich.
    Fazy 3 są na 100%

  • 7. Data: 2015-11-11 18:59:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 18:52:25 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > amperomierz w każdą faze po kolei i patrz czy jakas nie ciagnie 10x
    > mniej prądu, albo czy gdzieś z zacisków nie dymi.

    Jutro sprawdze jak radzisz.
    A może wirnik padł? Ale tak sam z siebie od nieużywania?

  • 8. Data: 2015-11-11 19:11:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-11 18:59, Kris wrote:
    > A może wirnik padł? Ale tak sam z siebie od nieużywania?

    Jesli to klatkowy to w środku nie ma co paść. Co innego pierścieniowy,
    ale przeciez nie masz takiego chyba?

  • 9. Data: 2015-11-11 20:14:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 18:52:25 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Użyj żarówki samochodowej i akumulatora aby sprawdzić uzwojenia czy przy
    > wiekszym prądzie są rownie dobre jak pokazał miernik.
    Rozumiem że zamiast akumulatora prostownik się nada?

  • 10. Data: 2015-11-11 21:13:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-11 20:14, Kris wrote:
    > Rozumiem że zamiast akumulatora prostownik się nada?

    Tak. Jak wygenerujesz ze cztery ampery na żarówce 50W to w zupełności
    wystarczy. Przepuszczasz jeden drut do żarowki przez uzwojenie i
    patrzysz czy świeci tak samo w róznych konfiguracjach. Uważaj, może
    nieźle kopnąć, lepiej nie trzymać za gołe zaciski.

    Przy czym w ciemno mogę powiedzieć że po prostu bym rozebrał puszkę i
    wyczyścił kontakty między uzwojeniami.