  • 11. Data: 2015-11-11 21:24:08
    Temat: Re: Problem z silnikiem elektrycznym może ktoś sie zna
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 21:13:56 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Przy czym w ciemno mogę powiedzieć że po prostu bym rozebrał puszkę i
    > wyczyścił kontakty między uzwojeniami.

    Jutro przetestuje. Z ciekawości w gogla wpisałem moją wiertarę i widzę że ludziska ją
    cenią np:
    http://allegro.pl/wiertarka-stolowa-ws-151-wsa-25-ws
    d-16-15-jak-nowa-i5689723046.html
    15 lat temu za flaszkę stałem się właścicielem tej mojej.

  • 12. Data: 2015-11-11 23:12:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-11 15:36, Kris wrote:
    > Zasilanie ok

    Na marginesie: jesli sprawdzałeś to za pomocą miernika na zakresie
    napieciowym to uwaga taka sama jak do uzwojeń: musi być mierzone pod
    obciązeniem. Jesli masz przewod 0 (nie PE) to mozesz wsadzić zarowkę na
    230V pomiedzy każdą fazę po kolei a przewód 0.

  • 13. Data: 2015-11-12 20:19:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-11 o 15:36, Kris pisze:
    > Silnik 3fazowy . 0,75kW połączony w gwiazdę
    > Od wiertarki stołowej ale to bez znaczenia. Dwa lata temu działał, przez dwa lata
    nieużywana, wczoraj załączam a tam obroty strasznie wolne.
    > Zasilanie ok, uzwojenia sprawdzone miernikiem też wyglądają ok.
    > Gdzie może być problem?

    Jak połączenia masz dobre to zamień środkową fazę ze skrajną.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2015-11-12 21:39:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 listopada 2015 20:19:15 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Jak połączenia masz dobre to zamień środkową fazę ze skrajną.

    A co to dać oprocz zmiany kierunku obrotow?

  • 15. Data: 2015-11-13 07:39:37
    Od: jezusmaria <z...@g...com>

    On Wednesday, November 11, 2015 at 9:36:44 AM UTC-5, Kris wrote:
> [...]
    nieużywana, wczoraj załączam a tam obroty strasznie wolne.
    > Zasilanie ok, uzwojenia sprawdzone miernikiem też wyglądają ok.

    Zmien polozenie paska z dolnej pozycji na gorna.
    Slon

  • 16. Data: 2015-11-13 07:51:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 listopada 2015 07:39:40 UTC+1 użytkownik jezusmaria napisał:

    > Zmien polozenie paska z dolnej pozycji na gorna.
    Może bym i spróbował ale silnik wymontowany mam i "luzem" testuje;)

  • 17. Data: 2015-11-13 23:02:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 21:13:56 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Przy czym w ciemno mogę powiedzieć że po prostu bym rozebrał puszkę i
    > wyczyścił kontakty między uzwojeniami.
    Bingo. Próbowałem prostownikiem i żarówką i niby ok a silnik nie działał dalej.
    Rozebrałem puszkę na czynniki pierwsze- wyglądało wszystko ok. Uzwojenia również jak
    nowe bo rozkręciłem pacjenta.
    Skręciłem wszystko do kupy i.... działa;)
    Dalej nie wiem co mu było ale działa

  • 18. Data: 2015-11-14 12:00:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 21:39, Kris pisze:

    > A co to dać oprocz zmiany kierunku obrotow?

    Zmiana kierunków jest wtedy gdy zmieni sie skrajne fazy, a przy złej
    kolejności niektóre silniki też się tak zachowują jak twój,
    dlatego czasami pomaga to co pisałem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2015-11-14 12:59:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 12:00:30 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > W dniu 2015-11-12 o 21:39, Kris pisze:

    > Zmiana kierunków jest wtedy gdy zmieni sie skrajne fazy,
    Ej no, aby zmienić kierunek obrotow wystarczy dowolne fazy chyba zmienić

  • 20. Data: 2015-11-14 14:54:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 12:59:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ej no, aby zmienić kierunek obrotow wystarczy dowolne fazy chyba zmienić

    hehe, które to sa skrajne wierzchołki w trójkącie? :) Obaj macie racje bo skrajne to
    znaczy dowolne :)

    b.