  • 61. Data: 2015-11-12 21:12:53
    Temat: Re: podłogówka a temperatura w domu
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:056a61cf-7d91-4054-9cc7-18e12a1b3f2c@go
    oglegroups.com...

    >Nie schlodzic ale żeby nie przegrać się poci.

    Taaa, kogutek, jak ty cos pierdniesz, to okna otwierać.

  • 62. Data: 2015-11-12 21:14:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Masz rację - jest racjonalny powód - jak mięśnie nie pracują intensywnie,
    >to nie wydzielają ciepła.

    Czyli zasada tylko denata obowiązuje, wszak u żywego płuca i serce ciągle w
    ruchu.

  • 63. Data: 2015-11-12 21:39:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla młotka żadna różnica czy schładza czy nie dopuszcza do przegrzania. Mądry wie ze
    z ochłodzenia o 10 stopni każdego wyratuja, ale przegrzanego o 10 stopni tylko
    zakopać można. To schladza czy nie dopuszcza do przegrzania? Gepardy tak jak
    wszystkie koty nie poca się. Jak taki gepard się przebiegnie to wysiada nie dlatego
    ze siły nie ma ale żeby się nie przegrać. Po biegu on nie odpoczywa tylko się studzi.

  • 64. Data: 2015-11-13 10:38:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Nov 2015 07:28:25 -0800 (PST), w...@g...com

    > OK, rozumiem, ale przecież jeżeli będziesz podawał na nogi/stopy większą
    > temperaturę niż na tułów/głowę, to będzie odwrotnie do NATURALNEGO
    > 'zapotrzebowania' organizmu człowieka na ciepło.

    "Naturalne zapotrzebowanie" jest wynikiem fizyki oraz efektem ubocznym
    niedoskonałości organizmu a nie wynikiem pożądanym dla komfortu cieplnego o
    którym tutaj przecież dyskutujemy.

    > Nie lepiej dla każdej partii ciała mieć temperaturę
    > otoczenia podniesioną o tyle samo ?

    Uwzględniajac, że w przypadku małej ilości ciepła z zewnątrz pierwsze
    marzną właśnie stopy, to nie. Ergo, to tam trzeba dostarczyć ciepło, a nie
    do głowy i korpusu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2015-11-13 11:41:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 listopada 2015 17:55:08 UTC+1 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Mówię raczej odwrotnie (i nie biegający, bo po domu rzadko sie biega) - to znaczy
    jeżeli tułów ma 36,6 C, a stopy 35,6 C, to temperatura powietrza dla tych partii
    niech będzie o tyle samo podniesiona (o np. 15 stopni),

    Za duzo kombinujesz - zdecydowana wiekszosc z tysiecy uzytkownikow systemow
    mieszanych (podlogowka parter, kalafiory pietro) twierdzi, ze drugi raz
    zrobiloby podlogowke po calosci. Przez ~9 lat mojej "budowlanej przygody"
    widzialem / slyszalem / czytalem setki takich opinii. Podlogowka daje lepszy
    komfort i to fakt, zaden rysunek temperatury czlowieka nic tu nie zmieni :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2015-11-13 11:44:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 listopada 2015 11:41:44 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > komfort i to fakt, zaden rysunek temperatury czlowieka nic tu nie zmieni :-)
    Tu się zgadzam w 100% z Adamem