    From: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podłogówka -rozdzielacz i pompa
    Date: Tue, 07 Jul 2009 23:49:36 +0200

    > Podlogowka ma bardzo duza bezwladnosc, nie da sie tym sterowac tak jak
    > zakrecenie grzejnika i trzeba o tym pamietac. Oczywiscie sa systemy

    wiem o tym,

    > sterowania podlogowka, ale nie trzeba tego kupowac od razu. Warto przy
    > wykonywaniu instalacji doprowadzic kabel zasilajacy do rozdzielacza by moc
    > pozniej dolozyc ew. automatyke.
    > Rozdzielacz powinien byc dedykowany do podlogowki z mozliwoscia regulacji
    > przeplywu w kazdej petli. Najlepiej jak bedzie wyposazony w rotametry. Gdyby
    > co zawsze do tego bedziesz mogl dolozyc termostaty.

    Chodzi mi głównie o to że przed zalaniem wylewek chciałbym podłączyć
    instalacje i sprawdzić szczelność, i do tego celu chciałbym użyć już
    docelowego rozdzielacza. Więc pytam jaki?

    > Oczywiscie nie zabraknie glosow mowiacych, ze najlepiej to wyliczyc przy
    > pomocy roznych programow, tylko ze ich zalozenia nie koniecznie pokrywaja
    > sie z pisanymi instrukcjami tego samego producenta, nie mowiac juz ze rozne
    > programy daja rozne wyniki, wiec trzeba zachowac rozsadek. Wyliczac
    > oczywiscie warto, ale myslenia przy tym nic nie zastapi. Skutki bledow z ew.
    > przewymiarowania instalacji odczujesz co najwyzej w portfelu, natomiast
    > ekstremalna optymalizacja na styk moze byc bardziej odczuwalna podczas
    > silnych mrozow.

    Podłogówka nie będzie jedynym źródłem ciepła, więc nie ma się co
    martwić. Rozstaw rurek wyszedł mi z programu Purmo4 co 20cm i tak
    zrobiłem, pętle mają ok 70m długości, kuchnia 45m. Moc podaje ~70W/m2
    przy zasilaniu 45stC i >90 przy 50stC, opór ~8.3kPa

    > Mysle ze jednak poradz sie jakiegos hydraulika tak czy tak. To sa niby
    > proste sprawy, ale warto miec choc minimum wiedzy dotyczacej samych urzadzen
    > sterujacych, wymaganych wydajnosci itp. Do pieca na paliwo stale warto

    Będzie do odpalenia pieca i całego ogrzewania.

    > dolozyc wymiennik ciepla by utrzymywac na nim minimalna temp. zapabiegajaca
    > kondensacji pary ze spalin. Niezbedne bedzie zaprojektowanie koniecznych
    > dylatacji w posadzce determinujacych prowadzenie i rozmieszczenie petli.
    > Slowem sporo lektury przed Toba, ale da sie. :-)

    Przeszedłem już to, pętle obliczone i wykonane, podział płyt grzejnych
    przemyślany i peszle gdzieniegdzie pozakładane. :) Zostało podlączyć
    do.. rozdzielacza :)
    Pozdr
    Kamil