  • 41. Data: 2013-04-26 13:57:02
    Temat: Re: podsumowanie sezony grzewczego
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 26 Kwi, 13:39, Budyń <b...@r...pl> wrote:

    > kartka, długopis, excel, dane z netu lub własne dotyczące temperatury zewnetrznej

    Ale kiedyś widziałem stronę gościa, który zamontował sobie własną
    elektronikę zliczającą zużycie gazu (na zasadzie badania kręcenia się
    tarcz w liczniku bodajże). Swoją drogą - ma ktoś doświadczenie z
    różnego rodzaju miernikami zużycia prądu (widziałem np. takie cęgowe,
    montowane na kablu zasilającym i próbkujące/wystawiające dane)

    mucher

  • 42. Data: 2013-04-26 14:04:15
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 10:13:55 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > ... Albo autostrady. Kiedyś mówili że są cztery razy droższe niż w byłej
    Jugosławii. Chyba tylko dlatego są droższe bo tam przez góry trzeba się przebijać a u
    nas płasko.

    Jak ty mało kumasz. W Jugosławii budujesz na skale, u nas musisz grunt wymieniać.

  • 43. Data: 2013-04-26 15:39:04
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 26 Kwi, 13:56, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > A to akurat nic dziwnego, usańcy sobie robią demolkę gdzieś na
    > zadupiu, gdzie tylko sępy się pojawiają i to raz w roku, koszty takiej
    > demolki są żadne.

    Zwłaszcza w takim Teksasie, gdzie tzw. Barnett Shale w sporej części
    pokrywa się z aglomeracją Dallas. Albo w południowej Kaliforni. Same
    opłaty dla właścicieli gruntu to jakieś $40000 "za ziemię", do tego %
    od wydobycia - w Teksasie jakieś 20-25%.

    mucher

  • 44. Data: 2013-04-26 19:22:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Kwi, 15:39, mucher <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > opłaty dla właścicieli gruntu to jakieś $40000 "za ziemię", do tego %
    > od wydobycia - w Teksasie jakieś 20-25%.

    Pewnie tak, ale sam Teksas jest 2x większy od Polski, a ludzi tam 2x
    mniej. Nie sądzę że realia amerykańskie sprawdzą się przy dłubaninie u
    nas...

    L.

  • 45. Data: 2013-04-26 20:12:28
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 19:22:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pewnie tak, ale sam Teksas jest 2x większy od Polski, a ludzi tam 2x
    >
    > mniej. Nie sądzę że realia amerykańskie sprawdzą się przy dłubaninie u
    >
    > nas...
    >

    > L.

    Podstawowy niuans jest taki że jak by tam ich odpowiednik naszego posła zostawił
    samochód tam gdzie nie wolno, na dodatek z kartką że to samochód ichniego posła. To w
    dwie godziny po zajściu przestałby pełnić jakiekolwiek funkcje publiczne. W żadnym
    państwowym urzędzie jako cieć by nie dostał pracy.

  • 46. Data: 2013-04-26 20:15:28
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    In news:4a670a35-d33f-45ab-aca2-b22739ad96ff@googlegrou
    ps.com,
    *Użytkownik* <k...@g...com> typed:

    > Nie ma żadnego uzasadnienia żeby jednostka centralna o mocy elektrycznej
    > 1,5kW kosztowała tyle ile kosztuje. Serce czyli sprężarka o takiej mocy

    Te kolego tnij cytatty i pisz po ludzku, po kaleczysz jak kogutek.
    Zobacz ile musiales tekstu zacytowac abys napisal dwa zdania.

    Grzes

  • 47. Data: 2013-04-26 20:47:29
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 20:15:28 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
> [...]
    >

    > Te kolego tnij cytatty i pisz po ludzku, po kaleczysz jak kogutek.
    >
    > Zobacz ile musiales tekstu zacytowac abys napisal dwa zdania.

    Masz net na linii telefonicznej? Może dla mnie zacytowanie było istotne. Coś w
    temacie ogrzewania masz do powiedzenia?

  • 48. Data: 2013-04-26 20:52:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 13:17:24 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > chcia� bym si� dowiedzie� w jaki spos�b wykonujecie pomiar do wykonania
    > takiego podsumowania?

    Ja mam w kotlownik podlicznik z wyjsciem impulsowym podpiety pod PLC ktory zlicza
    zuzycie i rozbija na taryfy, a pod PLC podpiety serwerek, ktory te dane sciaga,
    wrzuca do bazy danych i pozniej skrypty / wykresy to analizuja. Zrobilem to raz, a
    porzadnie i teraz tylko wpisuje www.mojeco.pl/2012 i mam zuzycie z opoznieniem
    minutowym ;) PS. troche wolno moze strona dzialac, procek 800mhz, a danych parenascie
    mb i sobie ciezko radzi :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2013-04-27 16:09:09
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >A jak prad za 10 lat bedzie zdrozeje pieciokrotnie to co?

    http://biznes.onet.pl/faktpl-ceny-pradu-w-gore-podwy
    zki-moga-byc-drastyc,18490,5478202,1,prasa-detal

  • 50. Data: 2013-04-28 03:23:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 kwietnia 2013 16:09:09 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > http://biznes.onet.pl/faktpl-ceny-pradu-w-gore-podwy
    zki-moga-byc-drastyc,18490,5478202,1,prasa-detal

    Zrodlo: fakt.pl

    Rownie dobrze moglbys mi przeczytac Andersena :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.