  • 1. Data: 2014-07-03 16:09:33
    Temat: podziekowanie i pytanie
    Od: j...@g...com

    Ave!

    Dzieki za doradzenie taśmy tuff-tape poprzednim razem. Rzeczywiście jest mocna a
    jednocześnie łatwa do roboty.

    Obrobiłem nią całe poddasze i wyszło idealnie.

    Tym razem mam pytanie o zabudowę sufitu w narożniku. Takie obniżenie sufitu wokół
    pokoju obłożone następnie styropianowymi gzymsami. Wiem ze robi się to tak, że łączy
    się dwa profile u (plecy i bok). Ale nie wiem czy jakiekolwiek znaczenie ma to czy
    pionowa płyta jest nad poziomą czy też poziomą obok pionowej. Tak:

    -
    UC---)

    Czy może tak:
    -
    C---)

    Czy może bez znaczenia?

    Pzdr. Jacek

  • 2. Data: 2014-07-03 22:35:58
    Temat: Re: podziekowanie i pytanie
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 16:09:33 UTC+2 użytkownik j...@g...com
    napisał:

> [...]
    pionowa płyta jest nad poziomą czy też poziomą obok pionowej. Tak:

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi - o zwykly sufit obnizany? No chyba nie - skoro
    obrobiles cale poddasze to o takie podstawy bys nie pytal :) Doprecyzuj o
    co chodzi!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-07-04 15:43:36
    Od: j...@g...com

    W korytarzu nie robię podwieszanego sufitu na całości tylko takie pytanie 20*20cm
    wzdłuż ścian. Następnie mam to obłożyć styropianowymi gzymsami. Znalazłem w necie
    obrazki pokazujące jak to zrobić. Wzdłuż ściany i sufitu przykręca się profile u, a
    dodatkowo dwa takie profile skręca się razem tworząc narożnik. Pomiędzy tym
    narożnikiem a sciana/sufitem daje się paski płyty 20 cm. Jedyne czego nie wiem to jak
    pisałem czy w tym wystającym narożniku profile mają być nad sobą czy obok siebie.

    Pzdr Jacek

  • 4. Data: 2014-07-04 16:41:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W korytarzu nie robię podwieszanego sufitu na całości tylko takie pytanie
    > 20*20cm wzdłuż ścian.

    Coś takiego:
    http://zapodaj.net/b715ea3de7fff.png.html

    (sorry za jakość obrazka maznąłem na szybko)

    Jeśli tak to nie mam pojęcia które podejście 1 (profile obok siebie) czy 2
    (profile nad sobą) jest bardziej poprawne :-)
    Nie wiem, czy w ogóle są jakieś zalecenia producentów systemów suchej
    zabudowy w tym temacie. Powiem szczerze że ja u siebie jakieś różne
    półeczki, wnęki na oświetlenie i inne takie robiłem jak mi akurat było
    wygodniej.

    Ps. Nie narysowałem tego na ryskunku, ale w te profile 'U' trzeba włożyć
    'CD' co 50-60cm.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-07-04 16:45:58
    Od: j...@g...com

    Tak. Chodzi mi o to co narysowałeś. Tak wiem, że trzeba włożyć też profile C.
    Może ktoś inny się wypowie które rozwiązanie z tych co narysował Ergie jest lepsze.

    Pzdr Jacek

  • 6. Data: 2014-07-05 00:19:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 lipca 2014 16:45:58 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
    > Tak. Chodzi mi o to co narysowałeś. Tak wiem, że trzeba włożyć też profile C.
    > Może ktoś inny się wypowie które rozwiązanie z tych co narysował Ergie jest lepsze.

    Moim zdaniem lepsze jest rozwiazanie nr 1. Przy czym oczywiscie laczenie
    srodka (plyta z plyta) zrobilbym tasma midflex (na sztywno), a laczenie
    plyty ze sciana i plyty z sufitem - polaczenie slizgowe (tasma pakowa na
    sufit / sciane, dogipsowac do rowna, obciac tasme, naroznik wykonczyc
    akrylem). Nie wiem czemu Ty tam jakies styropianowe gzymzy chcesz kleic
    - mi to sie kojarzy z PRLem i tandeta :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-07-07 09:46:10
    Od: j...@g...com

    Dzieki, tak zrobię.
    Przy ścianie dam akryl, ale narożnik zrobię ta zwykłą taśmą tuff a nie tą co piszesz,
    bo mi jej sporo zostało.
    A dlaczego gzymsy - bo mam wnętrze w stylu klasycystycznym i bez tego wygląda jakby
    ktos wstawił antyki do wielkiej płyty.

  • 8. Data: 2014-07-07 09:48:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 09:46:10 UTC+2 użytkownik j...@g...com
    napisał:

    > Przy ścianie dam akryl, ale narożnik zrobię ta zwykłą taśmą tuff a nie tą co
    piszesz, bo mi jej sporo zostało.

    Jak nie zrobisz przy scianie i suficie na sztywno to powinno wytrzymac -
    wszystkie naprezenia wlasnie tam powinny sie "odkladac" :)

    > A dlaczego gzymsy - bo mam wnętrze w stylu klasycystycznym i bez tego wygląda jakby
    ktos wstawił antyki do wielkiej płyty.

    Rozumiem :)
    pozdr.

    --