    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa CO
    Date: Mon, 17 Dec 2012 21:37:56 +0100

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:kamsmc$i06$1@news.task.gda.pl...
    Czesc ;-)

    > wyposażam kotłownię i utknąłem na pompie CO. Wymyśliłem sobie markowego
    > Grundfosa, np. UPS 25-60 za 400zł lub energooszczędna Alpha2 z
    > pięcioletnią gwarancją za 550zł (też 25-60). Zużycie energii pierwszej
    > pompy (na pierwszym biegu) to ok. 50W, a tej drugiej 5W. Jeśli faktycznie
    > będą takie zużycia, to wychodzi mi, że ta druga pompa jest bardziej
    > opłacalna.

    Jesli faktycznie jest tak jak piszesz, to nie masz sie nad czym
    zastanawiac, trzeba brac energooszczedną Alpha2,

    Z tego co pamietam to te 5W to troche chwyt marketingowy,
    poniewaz ta pompa pracuje w inny sposob niz typowa pompa CO ktora
    pompuje w instalacji non-stop.
    Oszczednosci przy jednej pompie i 13 obwodach stosunku do zwyklej beda
    minimalne.
    Martwi mnie ta ilosc obwodów, pewno ktos to musiał projektowac to niech
    doradzi.

    pozdrawiam
    Adams