  • Data: 2012-12-17 21:58:03
    Temat: Re: pompa CO
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:85b1159d-b94a-4917-98e5-a3c32cefa248@a8g2000vby
    .googlegroups.com...
    On 17 Gru, 16:33, "Budyń" <b...@r...pl> wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w
    > wiadomościnews:kanakc$jpa$1@news.task.gda.pl...

    > a po drugie - po co w ogóle pogodówka? Jakas marketingowa nowomoda.
    > Nie interesuje mnie pogoda na zewnątrz - mnie interesuje temperatura
    > wewnątrz. Ma byc taka jaką zadam +- histereza.

    takie założenia to możesz sobie mieć przy ogrzewaniu grzejnikowym gdzie
    można dokonywać zmian temperatury.
    Sterownik pogodowy utrzymuje w domu temperaturę reagując z wyprzedzeniem-
    nie dopuszcza do zbytnich różnic co zwłaszcza w przypadku ogrzewania
    podłogowego które ma olbrzymią bezwładność ma znaczenie i to nie małe. Ma to
    znaczenie tym większe że jak to w PL sens tego ogrzewania jest nieco
    wypaczony i staje się ono podstawowym zródłem ciepła podczas gdy powinno być
    tylko jednym ze składników systemu grzewczego zwaszcza gdy chcemy zachować
    krążenie w kończynach dolnych na dobrym poziomie. Normalnie podłogówka
    powinna apewniać tylko komfort ciepłny a grzejniki utrzymywać temperaturę i
    służyć do jej zmian. Ale jak to w Polsce - ma być przede wszystkim "tonij" a
    nie dobrze i ludzie grzeją podłogą :)