    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 17 Dec 2012 13:20:39 -0800 (PST)
    Subject: Re: pompa CO
    From: WS <L...@c...pl>

    On 17 Gru, 19:47, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Zakładając, że kotłownia jest w budynku to nie "spory procent" a 100% prądu
    > zużywanego przez pompę ogrzewa dom bezpośrednio (straty na tarciu i oporze
    > uzwojenia) lub pośrednio (ruch wody w instalacji)
    >
    > Prąd _zawsze_ zamienia się na ciepło w 100% :-)

    no, w sumie pomijajac np. emisje fali akustycznej poza dom gdy pompa
    buczy ;) masz racje...
    mozna sie zastanawaiac jaki procent tego ciepla idzie w wode, a jaki
    np. zostaje w kotlowni (ktorej w moim wypadku nie chce dogrzewac, bo
    tam i tak jest za cieplo jak na piwnice)

    No i teraz wyjdzie, ze alpha sie nigdy nie zwroci ;), moge tylko
    dodac, ze sam kupilem Gr.Alpha ponad 10 lat temu i bezawaryjnie/
    bezprzegladowo pracuje dalej... Wg mnie jej glowna zaleta nie jest
    enegooszczednosc, ale automatyczne utrzymywanie cisnienia(roznicy
    cisnien), w moim przypadku ponad 20 grzejnikow, 3 z nich bez glowic,
    przez kilka lat dom uzywany weekendowo - pompa radzila sobie z trybem
    "wszystkie grzejniki grzeja", "wszystkie poza 3 bez glowic zamkniete"
    idealnie - zadnych halasow itp... Tylko trudno to przeliczyc na $$
    $ ;) , no, moze jakas dluzsza wytrzymalosc instalacji ze wzgledu na
    mniejsze przedkosci przeplywu wody w instalacji w przypadku
    pozamykania sie wiekszosci(wszystkich) glowic termostatycznych...
    A jak to ma sie do podlogowki to nie wiem ;)

    WS