  • Data: 2016-06-20 12:33:18
    Temat: Re: pompa / filtr basenowa
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 19 Jun 2016 23:25:24 +0200, ToMasz

    > a dlaczego w basenach (małych) nie używa się filtrów do wody pitnej?
    > obudowa 25zł, wkład 5zł?

    Jakie to są małe? Ja mam basen 17m3 (4,75m) do tego pompa 4m3/h z
    klasycznym filtrem (koszt 10 zł, ale filtr z powodzeniem można płukać) i to
    jest absolutne minimum aby utrzymać basen w czystości (szczególnie jak się
    podepnie odkurzacz przydaje się taka wydajność).

    Piaskowy filtr może i lepszy, ale sama pompa znacznie droższa i droższy sam
    filtr (w sensie piasek). U mnie póki co zwykła pompa z filtrem "papierowym"
    daje rade, woda krystalicznie czysta.

    Najważniejsze to zadbać o poprawne pH, zasypać antyglona i koagulant po
    zalaniu wody, a następnie odessać syfy. Nie wyobrażam sobie spuszczania
    wody i nalewania "świeżej" i abarot użerania się z wytrącanymi z wody
    związkami, że o obniżaniu temperatury wody nie wspomnę. Inna sprawa, że
    właśnie walczę z tematem PC i pewnie zrobię sobie wyjście żeby grzać także
    basen, bo jednak na dworzu woda w basenie 30-32 sC to absolutne minimum do
    długiej i przyjemnej kąpieli -- po ostatnich w miarę ciepłych dniach
    skoczyło raptem do 26.

    --
    Pozdor
    Myjk