  • 1. Data: 2016-06-19 21:29:30
    Temat: pompa / filtr basenowa
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No cze.

    Bedziemy balsamowac oczy Kogutkowi :D

    Ktos z Was uzywa filtrow piaskowych w swoich basenach?
    Mam rozporowy taki 3,6m srednicy, ok 8-9m3 wody.
    Standardowa pompka z filtrem wiadomo - o dupe rozczas :P

    Dokupilbym skimmer i podlaczyl ja niezaleznie, a do filtrowania
    podstawowego chcialbym dokupic jakis sensowny filtr piaskowy.

    Bestway / intex produkuja takie cosie:

    http://allegro.pl/piaskowa-pompa-filtrujaca-bestway-
    2006-l-h-58397-i5925805553.html

    ^ 2m3 / h i ~8,5kg piasku

    Chyba wolalbym cos mocniejszego, np.:

    http://allegro.pl/pompa-piaskowa-filtrujaca-wode-do-
    basenu-3785l-h-i6186669110.html

    ~ 3,8m3 / h i ~18kg piasku

    Z drugiej strony sa tez takie pompy (pewnie chinczyk bo nazywa sie JILONG):

    http://allegro.pl/pompa-piaskowa-filtrujaca-basen-ji
    long-3028l-h-332-i5572426195.html

    ~ 3m3 / h i ok ~20kg piasku, cenowo chyba najbardziej oplacalna.

    Ktos ma, korzysta, poleca albo nie? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2016-06-19 22:12:14
    Temat: Re: pompa / filtr basenowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 czerwca 2016 21:29:31 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    long-3028l-h-332-i5572426195.html

    > ~ 3m3 / h i ok ~20kg piasku, cenowo chyba najbardziej oplacalna.

    Mam. Tanią wodę mam. Dzisiaj właśnie pierwszy raz spušciłem wodę z basenu i wlałem
    świeżą. 9m3. Żadnych filtrów ani pompek nie używam. Kielich chloru( płyn typu ACE,
    Bielinka) wystarcza..
    1832651237 razy lepiej jak w Wodzisławiu mam;))

  • 3. Data: 2016-06-19 22:26:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 czerwca 2016 22:12:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    Bielinka) wystarcza..
    > 1832651237 razy lepiej jak w Wodzisławiu mam;))

    Ja tam bym raczej wolal doprowadzic do sytuacji kiedy basen przez 3 miesiace
    bedzie mial klarowna i czysta wode bez spuszczania i nalewania wody -
    upierdliwe toto i woda z wodociagu u mnie plynie zimna ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-06-19 23:25:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ktos ma, korzysta, poleca albo nie? :)
    > pozdr.
    a dlaczego w basenach (małych) nie używa się filtrów do wody pitnej?
    obudowa 25zł, wkład 5zł?

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-06-19 23:40:06
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 19.06.2016 o 23:25, ToMasz pisze:
    > a dlaczego w basenach (małych)

    W balii 100l?

    > nie używa się filtrów do wody pitnej?
    > obudowa 25zł, wkład 5zł?

    Ile tej wody mogą przefiltrować z w miarę przyzwoitą wydajnością
    przepływu i skutecznością filtrowania?

    --
    Czarek

  • 6. Data: 2016-06-19 23:46:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze moment i cudowne okulary w ktorych laski widac bez ubrania bede zostawial w
    domu. A co do filtrow basenowych. Dawno temu przypadkowo widzialem taka instalacje na
    duzym basenie. Nie bylo w niej nic cudownego. Ogromne pojemniki wysokie na poltora
    metra wypelnine zwirem. Na zwirze tkanina filtracyjna i na niej warstwa piachu. Woda
    na taki filtr leciala z wielkiego prysznica. Regeneracja polegala na zdjeciu lopata
    brudnej warstwy a co jakis czas wymianie piachu jak go malo sie zrobilo. Kupowanie
    czegos takiego za kilka stowek, na dodatek wedlug mnie za malego, to gwalt na
    rozumie. Ze szwagrem w stodole bysmy w pol dniowki zrobili lepszy niz ten kupny i
    przy okazji pogadali o karabinach i wojnie w chinach.

  • 7. Data: 2016-06-20 09:55:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 czerwca 2016 23:46:35 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    rozumie. Ze szwagrem w stodole bysmy w pol dniowki zrobili lepszy niz ten kupny i
    przy okazji pogadali o karabinach i wojnie w chinach.

    Nie ma co porownywac duzego basenu o pojemnosci wody pewnie kilkadziesiat,
    jak nie set m3 to basenu 8m3 :) Dlatego pytam praktykow - jezeli ktos uzywa
    to niech napisze czy jest sens. Bo "oryginalna" pompa z filtrem papierowym
    jaka jest dodawana do basenu to raczej smiech w karczmie (filtr trzeba
    czyscic co pare godzin). Samorobki - gdyby mozna bylo oszczedzic pare stowek
    albo gdyby mialo to miec zdecydowanie lepsza wydajnosc - spoko. Ale wydaje
    mi sie ze tutaj nie ma szans. Sama pompa bedzie kosztowala 200-300, wiec
    dla 2-3 dodatkowych stow nie chce mi sie kombinowac nad robieniem filtra
    samemu.

    Przede wszystkim interesuje mnie czy ta wydajnosc jest realna (~3 m3/h).
    Da pompka dodawana do basenu tez chyba miala miec taka wydajnosc, a na
    moje oko to ma ze trzy razy mniejsza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-06-20 10:32:46
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 19.06.2016 o 23:40, Czarek pisze:

    > W balii 100l?

    > Ile tej wody mogą przefiltrować z w miarę przyzwoitą wydajnością
    > przepływu i skutecznością filtrowania?

    niewiem. Wymieniam raz na rok, ale nie dlatego ze się zatyka tylko z
    obawy że cośtam zacznie rosnąć. pozatym ja mam bardzo małe przejscie,
    nie pamiętam czy to jest 1 mikron czy 10, ale wiem że są takie które
    mają 10 razy większe otworki od mojego filtra. PRzy takiej różnicy cen,
    ja bym się bawił. nawet budował od zera filtr.... w bańkach po farbie
    czy starych beczkach
    ToMasz

  • 9. Data: 2016-06-20 12:33:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Jun 2016 23:25:24 +0200, ToMasz

    > a dlaczego w basenach (małych) nie używa się filtrów do wody pitnej?
    > obudowa 25zł, wkład 5zł?

    Jakie to są małe? Ja mam basen 17m3 (4,75m) do tego pompa 4m3/h z
    klasycznym filtrem (koszt 10 zł, ale filtr z powodzeniem można płukać) i to
    jest absolutne minimum aby utrzymać basen w czystości (szczególnie jak się
    podepnie odkurzacz przydaje się taka wydajność).

    Piaskowy filtr może i lepszy, ale sama pompa znacznie droższa i droższy sam
    filtr (w sensie piasek). U mnie póki co zwykła pompa z filtrem "papierowym"
    daje rade, woda krystalicznie czysta.

    Najważniejsze to zadbać o poprawne pH, zasypać antyglona i koagulant po
    zalaniu wody, a następnie odessać syfy. Nie wyobrażam sobie spuszczania
    wody i nalewania "świeżej" i abarot użerania się z wytrącanymi z wody
    związkami, że o obniżaniu temperatury wody nie wspomnę. Inna sprawa, że
    właśnie walczę z tematem PC i pewnie zrobię sobie wyjście żeby grzać także
    basen, bo jednak na dworzu woda w basenie 30-32 sC to absolutne minimum do
    długiej i przyjemnej kąpieli -- po ostatnich w miarę ciepłych dniach
    skoczyło raptem do 26.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2016-06-20 13:51:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    rozumie. Ze szwagrem w stodole bysmy w pol dniowki zrobili lepszy niz ten kupny i
    przy okazji pogadali o karabinach i wojnie w chinach.

    Poszukalem informacji w necie i wiesz co - chyba sie pokusze o wykorzystanie
    istniejacej pompki (ktora az taka zla nie jest jak sie wywali z niej ten
    badziewny papierowy filterek, ktory zatyka sie w pare godzin). Kupie chyba
    ten skimmer:

    http://allegro.pl/skimmer-oczyszczacz-wody-do-basenu
    -bestway-58233-i6169229311.html

    I podlacze do filtra "wlasnej produkcji". Tu jest fajny prosty projekt:

    http://www.zaprojektuj-ogrod.pl/pl/Blog/Post/jak-zro
    bic-filtr-piaskowy-do-basenu

    Tylko ja bym tu dorzucil na dno ze 20-30cm grubego zwiru, wloknine
    filtracyjna i dopiero piasek :)

    I mialbym oczyszczanie powierzchni (przez skimmer) z porzadna filtracja
    piaskowa wody w jednym.

    Nie podoba mi sie tylko ten kubel, jakas ladna beczke bym tu widzial :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.