  • 1. Data: 2016-06-19 09:13:42
    Temat: Jak powinna wyglądać instalacja pod PRZYSZŁĄ klimatyzację?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jaką instalację przygotować na etapie budowy domu pod przyszłą klimatyzację?

    Gdzie najrozsądniej zaplanować klimatyzator w małym domu z trzema
    pokojami (sypialniami) na poddaszu?

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-06-19 09:18:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pomiedzy kominem a drugim odplywem z rynny.

  • 3. Data: 2016-06-19 12:19:35
    Od: w...@g...com

    W dniu niedziela, 19 czerwca 2016 09:18:29 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Pomiedzy kominem a drugim odplywem z rynny.

    A tak na serio - ciekawe, czy jest praktykowane coś takiego jak OZC w odwrotnej
    wersji (czyli nazwijmy Ogólne Zapotrzebowanie Zimna) :). Bo jeżeli tak, to od tego
    trzeba zacząć temat klimatyzacji. Bo po co przepłacać za przewymiarowany klimatyzator
    ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2016-06-19 12:32:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Pomiedzy kominem a drugim odplywem z rynny.

    Bardzo to śmieszne... tyle, że nie pytam GDZIE, a bardziej chodzi mi o
    to, jakiego typu elementy są potrzebne.
    Zakładam, że zasilanie (230V), do tego odpływ skroplin, i jakieś rurki
    do wymiennika ciepła poza budynkiem. Jakie to są rurki? A może jeszcze o
    czymś zapomniałem?

    --
    MN

  • 5. Data: 2016-06-19 13:38:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 czerwca 2016 12:32:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Zakładam, że zasilanie (230V), do tego odpływ skroplin, i jakieś rurki
    > do wymiennika ciepła poza budynkiem. Jakie to są rurki? A może jeszcze o
    > czymś zapomniałem?

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&bmatch
    =base-relevance-uni-1-1-0613&search_scope=&string=ru
    r*%20miedz*%20(klimat*%20chlod*)

    Srednica zalezy pewnie od mocy / dlugosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.