  • 1. Data: 2016-06-17 19:08:42
    Temat: nowe tryndy w solarnictwie
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    dawno temu wymyslilem ze charakterystyka absorbera selektywnego powinna byc
    nieliniowa tzn pogarszac sie w wysokich temperaturach. Uznalem ze takiej sie zrobic
    nie da - a tu niespodzianka:
    """"
    ThermProtect
    Opatentowana przez firmę Viessmann technologia ThermProtect aktywnie zapobiega
    przegrzewom w instalacji solarnej. Polega na pokryciu absorbera kolektora dodatkową
    warstwą substancji, która zmienia swoje własności pod wpływem ciepła. W temperaturze
    poniżej 70°C nie stanowi żadnej bariery dla promieni słonecznych i kolektory pracują
    ,,normalnie", ponad 95% promieniowania słonecznego zamieniając na ciepło. Przy
    temperaturze powyżej 70°C zaczyna odbijać większość promieniowania słonecznego,
    zapobiegając w ten sposób przegrzewaniu się kolektora. Przy braku odbioru ciepła z
    kolektorów płyn solarny nie zagotuje się, nawet w maksymalnym słońcu. Potwierdzają to
    testy, w których przez 7 dni kolektory wystawione były na maksymalne promieniowanie
    słoneczne: 1000 W/m2. Temperatura jaką osiągnęły kolektory nie przekraczała 140°C.
    Oznacza to, że w typowych instalacjach płyn solarny nie zagotuje się, bowiem jego
    temperatura wrzenia wynosi 150°C.
    """""

    niby nic - ale to pozwala pokryc cały dach solarami a to pozwoli bardzo powaznie
    wspomóc ogrzewanie zimą.
    Gdy tylko ceny spadną oczywiscie :-)

    b.

  • 2. Data: 2016-06-17 22:17:44
    Temat: Re: nowe tryndy w solarnictwie
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-17 o 19:08, Budyń pisze:
> [...]
    > """""
    >
    > niby nic - ale to pozwala pokryc cały dach solarami a to pozwoli bardzo powaznie

    Znajac Viessmann'a to ceny szybko nie spadna. :-)
    Na dekade pewnie mozemy o tym zapomniec, no chyba, ze inni znajda tez
    jakies rozwiazanie. Koncepcja bardzo ciekawa.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2016-06-18 00:52:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2016 22:17:44 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Znajac Viessmann'a to ceny szybko nie spadna. :-)
    > Na dekade pewnie mozemy o tym zapomniec, no chyba, ze inni znajda tez
    > jakies rozwiazanie. Koncepcja bardzo ciekawa.

    Z ciekawości pogrzebałem w sieci, rzecz jasna opatentowane:
    https://www.google.com/patents/WO2014140499A1?cl=en
    więc ceny będą "viessmannowe" jeszcze długo...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2016-06-22 17:56:02
    Od: pilocik <r...@e...pl>

    > więc ceny będą "viessmannowe" jeszcze długo...

    ktoś już się orientuje w cenach tego cudeńka ?

  • 5. Data: 2016-06-22 20:01:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 17:56:07 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > ktoś już się orientuje w cenach tego cudeńka ?

    info jest z muratora i tam stało cos ze 2,3kzł /szt. Czyli ponad 1000zł.m2 - kogos
    gruntownie pokręciło biorąc pod uwage ze jedyny sens zamontowania takiego kolektora
    to dac ich bardzo dużo.

    b.

  • 6. Data: 2016-06-22 23:40:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-22 o 20:01, Budyń pisze:

    > info jest z muratora i tam stało cos ze 2,3kzł /szt. Czyli ponad 1000zł.m2 - kogos
    gruntownie pokręciło biorąc pod uwage ze jedyny sens zamontowania takiego kolektora
    to dac ich bardzo dużo.

    Caly Viessman.
    Kiedys byl u mnie serwisant i byl bardzo zadowolony ze wspolpracy z ta
    firma. Jedyny arguent, ze najlepiej placili. W sumie to dobrze, tylko za
    marke konsument placi jak za zloto, no ale przeciez nie musi. :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2016-06-23 00:38:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I pomyslec ze wystarczy termostat od samochodu zeby otworzyl klapki i wystudzil
    kolektor cugiem.

  • 8. Data: 2016-06-23 06:34:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 23 czerwca 2016 00:38:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > I pomyslec ze wystarczy termostat od samochodu zeby otworzyl klapki i wystudzil
    kolektor cugiem.

    niby tak - ale brak ruchomych czesci to powazna zaleta

    b.

  • 9. Data: 2016-06-23 11:36:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W samochodzie jest od chuja ruchomych czesci i dziala.

  • 10. Data: 2016-06-23 12:02:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 23 czerwca 2016 11:36:39 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W samochodzie jest od chuja ruchomych czesci i dziala.

    ...az do czasu gdy sie zepsuje i jedzie na kanał. A zepsuty solar na dachu odznacza
    duza ilosc zepsutego glikolu - mówimy o instalacji dużej.
    A naprawiac cos na dachu raczej mało wygodne jest.

    b.