  • 11. Data: 2016-06-20 13:53:44
    Temat: Re: pompa / filtr basenowa
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 13:51:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie podoba mi sie tylko ten kubel, jakas ladna beczke bym tu widzial :)

    http://allegro.pl/beczka-beczki-plastikowe-200-200l-
    i6257520726.html

    Takie cos juz lepsze - pasujace kolorem do basenu no i wysokosc idealna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-06-20 14:18:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko nie baw sie w jakies poxiliny. Do tworzyw uzywanych na pojemniki i rurki ona
    nie ma prawa trzymac i zachowac szczelnosc. Jesli pojemnik, beczka z polietylenu albo
    polipropylenu to tylko spawanie tam gdzie spawaja zderzaki albo samemu lutownica.
    Material na spawy z tego co wyciete mozna wziasc. A najrozsadniejsze by bylo cos w
    rodzaju dlawika do przewodu elektrycznego. Mozna by sie jeszcze bawic z czyms w
    rodzaju syfonu wykorzystujac prawo ze w naczyniach polaczonych poziom jest taki sam.
    Tylko moze byc problem z zalaniem rurek.

  • 13. Data: 2016-06-20 14:49:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 14:18:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    rodzaju syfonu wykorzystujac prawo ze w naczyniach polaczonych poziom jest taki sam.
    Tylko moze byc problem z zalaniem rurek.

    Najprosciej to byloby wykorzystac jakas dluzsza mufke np. 1' + uszczelki gumowe
    chocby ze starej detki i to skrecic - to jest filtr bezcisnieniowy wiec
    spokojnie powinno wystarczyc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-06-20 14:54:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 14:49:37 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Najprosciej to byloby wykorzystac jakas dluzsza mufke np. 1' + uszczelki

    Nypel, nie mufke :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2016-06-20 15:14:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O to biega zeby cos skrecanego zamontowac. Jak beczka okragla to trzeba wziasc dwa
    drewniane albo drewnopodobne krazki. Rozgrzac tworzywo w miejscu gdzie ma byc to cos
    skrecane zamocowane i tymi krazkami scisnac jak tworzywo zmieknie. Plaskate sie zrobi
    i lepiej bedzie sie to cos trzymalo i szczelniejsze bedzie bez skrecania az sos ze
    wszystkiego pojdzie.

  • 16. Data: 2016-06-20 19:08:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.06.2016 o 14:54, Adam Sz. pisze:

    > Nypel, nie mufke :)
    > pozdr.

    ja to robę tak: Otwór w beczce wypalam rurką. biorę nypel, albo coś co
    ma nypel, stary "grzybek" z baterii, zepsuty wybebeszony zawór, nakładam
    na niego podkładkę i lutuje. lut ma być wodoodporny, a nie wytrzymały
    mechanicznie. Do lutowania skręcam całość na sztywno, kładę na palnik i
    wpuszczam 10cm cyny - 1 minuta sprawa załatwiona. przez otwór w beczce
    wpuszczam linkę (sznuerk) tak aby wyszedł korkiem. i po tym sznurku jak
    windą zsuwam mufkę, albo redukcje. jak jest to małe to do przytrzymania
    wystarczy supeł na lince. jak duże to mam inny patent. mufka przed
    wsunięciem jest nacinana. przez mufkę,beczkę, nypel przekładam drut z
    poprzeczką. takie "T" z długą pionową częścia. to pomaga nacelować i
    skręcić. jak opis jest nie jasny to zrobię fotki.
    ToMasz

  • 17. Data: 2016-06-20 23:41:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 15:14:07 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    i lepiej bedzie sie to cos trzymalo i szczelniejsze bedzie bez skrecania az sos ze

    Jednak rezygnuje z samorobki. Nie wiadomo jaka to bedzie mialo wydajnosc,
    a przede wszystkim nie ma opcji plukania. Fakt, ze takie zloze wytrzyma
    dlugo bez wymiany ale jednak taki maly gotowiec cisnieniowy ze zlozem ~20kg
    i przeplywem ~3 tys m3/h za ~4 stowy bedzie lepciejszy :)

    Doczytalem, ze moja oryginalna pompa ma wydajnosc jedynie ok. ~1m3/h, wiec
    trzy razy mocniejsza z duzo lepszym filtrem powinna zdecydowanie wystarczyc:-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2016-06-21 21:10:14