    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa / filtr basenowa
    Date: Mon, 20 Jun 2016 19:08:57 +0200

    W dniu 20.06.2016 o 14:54, Adam Sz. pisze:

    > Nypel, nie mufke :)
    > pozdr.

    ja to robę tak: Otwór w beczce wypalam rurką. biorę nypel, albo coś co
    ma nypel, stary "grzybek" z baterii, zepsuty wybebeszony zawór, nakładam
    na niego podkładkę i lutuje. lut ma być wodoodporny, a nie wytrzymały
    mechanicznie. Do lutowania skręcam całość na sztywno, kładę na palnik i
    wpuszczam 10cm cyny - 1 minuta sprawa załatwiona. przez otwór w beczce
    wpuszczam linkę (sznuerk) tak aby wyszedł korkiem. i po tym sznurku jak
    windą zsuwam mufkę, albo redukcje. jak jest to małe to do przytrzymania
    wystarczy supeł na lince. jak duże to mam inny patent. mufka przed
    wsunięciem jest nacinana. przez mufkę,beczkę, nypel przekładam drut z
    poprzeczką. takie "T" z długą pionową częścia. to pomaga nacelować i
    skręcić. jak opis jest nie jasny to zrobię fotki.
    ToMasz