  • 1. Data: 2009-05-11 20:48:17
    Temat: pompka do wspomagania ciśnienia CWU
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Witam

    Czy trafiliście gdzieś na jakąś pompkę do wspomagania ciśnienia CWU ??
    z racji montażu w mieszkaniu - może pod zlewem w kuchni - musiała by być w
    miarę cicha.

    Mam w mieszkaniu kocioł 2 funkcyjny i do najdalszego punku
    (żeby było śmieszniej jest to kuchnia - temu kto robił instalacje do tyłka
    bym nakopał. :-\ )
    woda ma takie kiepskie cisnienie, że kocioł się nie załącza :-(

    Będę wdzięczny za info.
    Pozdro
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-05-11 23:07:39
    Temat: Re: pompka do wspomagania ciśnienia CWU
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > bym nakopał. :-\ )
    > woda ma takie kiepskie cisnienie, że kocioł się nie załącza :-(
    To trzeba instalacje wymieniać/remontować, a nie pompki szukać. To nie
    ciśnienie jest słabe, a przepływ (choć faktycznie ciśnienie na końcu
    instalacji spada, jak otworzysz kran, ale przy zakręconym - będzie takie
    samo w całej instalacji). Przepływu nie poprawisz pompką, bo wody nie
    ściśniesz jak powietrza, przez zarośniętą rurę nie przejdzie jej więcej
    objętościowo...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-05-12 04:33:32
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > To trzeba instalacje wymieniać/remontować, a nie pompki szukać.
    Tu może masz rację
> [...]
    > instalacji spada, jak otworzysz kran, ale przy zakręconym - będzie takie
    > samo w całej instalacji). Przepływu nie poprawisz pompką,
    Jak nie jak tak. Pompa podająca i naprzód

    >bo wody nie ściśniesz jak powietrza, przez zarośniętą rurę nie przejdzie
    >jej więcej objętościowo...

    Pod większym ciśnieniem przejdzie wiecej z większą szybkoscią przepływu
    (większy hałas)

  • 4. Data: 2009-05-12 05:15:54
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bym nakopał. :-\ )
    > woda ma takie kiepskie cisnienie, że kocioł się nie załącza :-(

    Złe podejście do sprawy. Na zakamienione przewody pomoże ich wymiana.
    Alternatywnie - odciąć kuchnię od c.w.u. i zastosować miejscowy podgrzewacz
    lub prosty hydrofor z marketu przed kotłem.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 5. Data: 2009-05-12 06:44:10
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    1. Co to za kocioł? Termet?
    2. Chyba masz na myśli hydrofor, a nie pompkę. Jak sobie wyobrażasz
    załączanie pompki przy otwarciu kranu?
    3. Pompka pod zlewem w kuchni pomoże jedynie ssać wodę z instalacji, która
    albo jest zarośnięta kamieniem, albo ma jakiś inny feler, albo cisnienie w
    sieci po prostu kiepskie. Takie ssanie do dodatkowe 0,2 at, a więc tyle, co
    kot napłakał. Jeżeli już pompka/hydrofor, to PRZED kotłem na wlocie zimnej
    wody. Zacznij od zainwestowania 15 zł w manometr o zakresie 4 lub 6 at i
    zmierz ciśnienie wody.
    4. Ewentualnie kup mały bojler elektryczny (pojemnościowy) i wsadź pod zlew.
    Zasilanie bojlera podłącz do ciepłej wody z kotła a wylot do kranu.
    Poczytaj, bo było juz wiele razu tu i na pl.rec.dom
    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-12 13:02:45
    Od: "Krzysztof" <K...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlew. Zasilanie bojlera podłącz do ciepłej wody z kotła a wylot do kranu.
    > Poczytaj, bo było juz wiele razu tu i na pl.rec.dom

    1. Kocioł renomowanej firmy na J w dodatku wyższy model i ma dopiero 4 lata
    2. Tak pompka miała by się załączać w momencie poboru wody
    3. Instalacja może być zarośnięta kamieniem i jednoczesnie mieć inny feler
    oraz także jest niskie ciśnienie na wejściu
    To jest dobra podpowiedź, żeby taką pompkę zastosować przed kotłem na
    wejściu :-)
    Manometr też słuszna uwaga - trza zainwestować
    4. odpada - brak miejsca

    Dodam, że instalacja wcale nie jest taka stara (2000r)
    - działała w zasadzie byle jak od początku z czasem się pogarsza. :-(

    Trafiliście gdzieś na taka pompkę co by się załączała w momencie odkręcenia
    kranu ?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-05-12 13:48:38
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    A może tylko wylewka w kuchni się zakamieniła?
    Ja raz na pół roku muszę czyścić wszystkie sitka w wylewkach bo tyle syfu się
    tam gromadzi.
    Zbyszek

  • 8. Data: 2009-05-12 17:52:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >A może tylko wylewka w kuchni się zakamieniła?
    > Ja raz na pół roku muszę czyścić wszystkie sitka w wylewkach bo tyle syfu
    > się
    > tam gromadzi.

    Albo wymiennik w kotle, tyle ze problemy byly ponoc od poczatku.
    Gdzies na Allegro byly kiedys pompki wlaczajace cyrkulacje w momencie
    wystapienia spadku cisnienia. O ile do cyrkulacji to bezsensowne
    rozwiazanie, bo wlacza pompe wtedy kiedy powinnismy miec juz ciepla wode o
    tyle w tym rozwiazaniu moze sie sprawdzic, jezeli parametry ma
    wystarczajace. Inne rozwiazanie to maly hydrofor na wejsciu.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-05-12 19:26:16
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > bym nakopał. :-\ )
    > woda ma takie kiepskie cisnienie, że kocioł się nie załącza :-(
    Proponuję samemu nie naprawiać tylko poszukać dobrego hydraulika, samemu
    mozesz sprawdzić sitko w wylewce ewentualnie jak masz odpowiednie klucze
    to zamknąć wodę, wyłączyć piec i odkręcić baterię, mogą być sitka na
    wejściu baterii i tam może być zatkans, przy okazji zobaczyć jak
    wyglądają rury w środku, jak się nie czujesz na siłach to zostaw to
    hydraulikowi.

    --
    -----
    Pozdr

  • 10. Data: 2009-05-12 21:15:21
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > tyłka bym nakopał. :-\ )
    > woda ma takie kiepskie cisnienie, że kocioł się nie załącza :-(

    Zacznij od sprawdzenia filtra wody przed kotłem. Przeczytaj instrukcję,
    w niektórych kotłach filtr jest wbudowany.
    Zatkane mogą być również fitry w zaworkach przyłączeniowych baterii
    i/lub sitka baterii. Jeśli spadek ciśnienia jest równy wszędzie to sitko
    na wodomierzu. Czy spadek ciśnienia jest taki sam na zimnej i ciepłej
    wodzie?

    pozdrawiam Piotr