  • Data: 2009-12-22 10:04:45
    Temat: Re: prawidłowo ocieplone ściany GK
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hgq35m$khp$1@news.onet.pl...

    > nad murłata nabić na krokwiach na membramę deski, następie zrobić szczelną
    > scianę przedłużająca scianę kolankową aż do tego deskowania, sciana musi być
    > szczelna, izolację kłądziemy na tej sciance i miedzy krokwie.

    U mnie jest tak. Od zewnątrz styropian, następnie wieniec szeroki na 30cm a na
    nim murłata 20X20cm leżąca na papie. brakujące 8cm wypełnione zostało szczelnie
    wełną w kształcie trapeza (skos od góry) tak że ta wełna styka się szczelnie z
    wełną ze skosów.
    od wewnątrz na całej wysokości ściany kolankowej ruszt metalowy z profili 30mm.
    U30 przymocowany do podłogi i do skosu (tu kręcony na już zamknięty płytą skos w
    rogu profila U30 tak aby był ten profil był skierowany prostopadle w dół). Na
    ścianach po lewej i prawej oczywiście pionowo U30. Dobrze jest przewidzieć aby w
    konstrukcji skosu w tym miejscu gdzie wypadnie nam przykręcenie profila U30(tego
    prostopadle w dół) znajdował się CD60 tak aby mocując ten U30 wkręt trzymał nie
    w samej płycie ale w tym CD60 profilu. Ściana kolankowa u mnie 80cm więc nie
    dawałem żadnych dodatkowych mocowań do ściany, gdyby było więcej niż metr
    wysokości to już trzeba dawać mocowana do sciany. Na powstałą konstrukcję
    przyklejona paroizolacja która stanowi przedłużenie paroizolacji ze skosu i
    całość została zamknięta płytą GK. W ten sposób między ścianą a płytą mam około
    3cm szczelinę działająca jak słaby termos. Na różnych budowach czasem zamiast
    rusztu płyty mocowane były na klej, ale zawsze górny profilu30 ten mocowany na
    skosie musi być. Ten profil przy mocowaniu na klej wyznacza nam linię i ustala
    położenie górne płyty i zapobiega pekaniu. Dodatkowa linia została odbita
    sznurem z farbą na podłodze i do niej ustawiałem dolną krawędź płyty.

    | |
    | s | | |
    | s | | |
    | s | | |