    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Date: Mon, 21 Mar 2011 12:46:35 +0100

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    news:4d873321$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Niemniej jednak całą instalację tak trzeba zbudować, aby osiągnąć założoną
    > temperaturę powietrza w ogrzewanych pomieszczeniach. J

    Zgoda

    A po co przewymiarowywać grzejniki?

    > chłodniejszej wody albo miejscowo (dławienie głowicą)

    Głowica termostatyczna na grzejniku nic nie dławi. Ona zamyka/otwiera
    przepływ na grzejniku w załezności od tego jaka ma byc temperatura w
    pomieszczeniu

    > zastosowaniem wymiennika i termostatu lub termostatu z pogodówką).
    > Nadprodukcja ciepła i zakręcanie grzejników nie ma sensu przy mocnej
    > pompie obiegowej.

    Dlatego jeden grzejnik powinien byc ciagle otwarty lub baypas na pompie.

    Stąd możnaby zastosować pompę o zmiennych obrotach (jeśli
    > oczywiście kogoś na to stać) albo wymyśleć coś innego, podobnego. I też
    > jak w przypadku przewymiarowanego kotła, pompa powinna być dostosowana do
    > potrzeb, a nie - przewymiarowana i część przepływu puszczana obejściem -
    > by-passem.

    A co ma przewymiarowanie kotla(po co zresztą przewymiarowywac) do pompy

    > Tak, to mogłoby być dobre rozwiązanie: - Układ wymiennikowy (np.
    > wymienniczek płytowy), strona pierwotna pracuje na 60°C, w układzie
    > otwartym, strona wtórna na temperaturę żądaną, sterowana zaworem (ideałem
    > byłoby zastosowanie regulatora pogodowego), w układzie zamkniętym z
    > naczyniem wzbiorczym przeponowym. I nie jestem sprzedawcą wymienników.

    Można tak jak piszesz a mozna bez wymiennika. Puszczasz w obieg grzejników
    wodę o temperaturze 65stC np i głowica termostatycznymi w kazdym
    pomieszczeniu ustawiasz wymaganą temperaturę.
    Ja tak mam i działa to idealnie. Na kotle temp 65stC, w sypialni głowica na
    poz. "3" zapewnia ciągle temperature ok18-19stC. W pozostyałych
    pomieszczniach głowice w pozycji "4" zapewniaja ok 21stC. Tam gdzie jest
    podłogówka(sterowanan RTLem i sa równiez grzejniki to tez ustawione mam
    głowice na "4" tylko po prostu mniej się włączają bo sama podłogówka
    zapewnia odpowiednia temperaturę
    I nie widze sensu aby to komplikować

    Krzysiek