  • 1. Data: 2011-03-16 11:52:36
    Temat: problem z instalacją CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    Mam problem z buczącymi grzejnikami

    kocioł 26kW na miał z podajnikiem szufladowym
    Pompa Grundfos ponoć jakaś dobra mocna.
    Instalacja grzejnikowa na rurkach miedzianych
    instalacja podłogowa na porządnych rurkach, nazwy nie pamiętam ale ok 3zł 1m

    do ogrzania 260m2 z piwnicami
    piętro i parter ogrzewanie podłogowe +

    wszędzie dodatkowo grzejniki łacznie 12szt.

    piwnica podłogówka łazienka zasilona tzw RTL-ką z pieca bezpośrednio, reszta
    w piwnicy grzejniki
    łacznie powierzchnia 90m2

    Podłogówkę na termostatach TECE z rotametrami i osobnymi pompami
    jak dam powyżej 3 to przy skrzynkach tez buczy.

    Grzejniki w większości mam skręcone, aby buczenie mnie nie drażniło
    tam gdzie włączone, czyli piwnica, to buczy niemiłosiernie\
    Jak na parterze czy piętrze odkręcę któryś, to wytrzymać się nie da.

    dodam, ze wcześniej buczało jescze gorzej, bo jeden grzejnik miał pomylony
    powrót wody

    Instalację robiła firma z doświadczeniem, kilka w rodzinie instalacji
    wykonali nigdy
    nie było takiego problemu i w nowych domach chodzi im wszystko pięknie cicho

    Jednak instalcję gdzie wszędzie podłogówka i wszędzie grzejniki robili
    pierwszy raz.

    Pompa na piecu jest na wyjściu, zastanawiam się jak by dać ją na powrót, czy
    buczenie
    się zmniejszy, teoretycznie piec by stłumił a może się mylę?

    Pompa idzie na 1 biegu, jak dam na wyższy to jest tylko gorzej.

    Instalator twierdzi, ze za mocna pompa i może da słabszą, bo i tak nigdy nie
    odkręcam wszystkich grzejników
    Podpowiedział, aby wyłączył pompe przy kotle i zostawił tylko pompy od
    podłogówek, które są w skrzynkach, tego jeszcze nie robiłem, bo wolalbym
    przy tym być.

    macie jakies pomyśły?
    jak trzeba zamieszcze zdjęca instalacji, może to coś pomoże

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-03-16 12:06:14
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

    > Instalator twierdzi, ze za mocna pompa i może da słabszą, bo i tak nigdy
    > nie odkręcam wszystkich grzejników

    Czyli zaczyna się jazda :-)
    Niech gnoje ustalą gdzie się robi kawitacja i niech to przerobią.
    Prawdopodobnie dali za dużo kątów prostych, załamania kompensacyjne stawiają
    opory.
    Pompa ma pompować szybko, a nie na 1 biegu.

  • 3. Data: 2011-03-16 12:32:35
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Niech gnoje ustalą gdzie się robi kawitacja i niech to przerobią.
    > Prawdopodobnie dali za dużo kątów prostych, załamania kompensacyjne
    > stawiają opory.
    > Pompa ma pompować szybko, a nie na 1 biegu.

    kątów prostych jest trochę
    częśc pod posadzką to juz nic nie zrobią z tym
    http://www.baborow.com/co/01kociol.jpg
    http://www.baborow.com/co/02kociol.jpg
    chociaż twierdzi, ze to nie od kątów, bo zawsze tak robił :)

    narazie planuje zmienić instalator pompke na inną

    i poprosiłem, aby na powrót ją mi dał

    niedawno przy grzejnikach zmieniałem tez zawory,
    w hurtowni nazwali je aksiometryczne
    takie, ze termostat grzejnikowy nie idzie prostopadle do ściany,
    tylko rownolegle (przy tych prostopadle do ściany wystawal termostat
    zbytnio).

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-03-16 12:59:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > przy tym być.
    >

    > macie jakies pomyśły?
    > jak trzeba zamieszcze zdjęca instalacji, może to coś pomoże

    możę być za mocna pompa albo za cienkie przewody główne i są zbyt duże
    przepływy.

    daj schemat ze średnicami i parametry pompy, tak btw instalacja jest
    zamknięta, mam nadzieję?

  • 5. Data: 2011-03-16 14:04:05
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > daj schemat ze średnicami i parametry pompy, tak btw instalacja jest
    > zamknięta, mam nadzieję?

    Instalacja jest otwarta, na strychu jest ocieplone wełna naczynie i z
    naczynia wraca rurka do pomieszczenia, w którym jest kocioł, na kotle nie
    mam manometru, przy najblizszej okazji mają mi zainstalowac
    doczytalem w instrukcji, ze ciśnienie może mieć wpływ, ale i tak ciśnienia
    nie za bardzo będe mógł zmienić

    wysokosc podnoszenia słupa wody pompa ma 60
    rurki
    28 od kotła i rozprowadzenie 22

    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2011-03-16 14:15:43
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > daj schemat ze średnicami i parametry pompy, tak btw instalacja jest
    > zamknięta, mam nadzieję?

    schematu niestety nie mam

    ale instalacja wygląda mniej więcej tak
    (jeszcze bez podłogówki)
    http://tnij.org/qwertzuiop

  • 7. Data: 2011-03-16 16:18:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:

> [...]
    > ciśnienia nie za bardzo będe mógł zmienić
    >

    > wysokosc podnoszenia słupa wody pompa ma 60

    a jak wygląda układ przy kotle... rysunek...

    jak pompa typ konkretnie!.

    Generalnie powiem tak:

    układ otwarty nie jest zalecany we współczesnych instalacjach, po pierwsze
    tlen który powoduje korozję elementów stalowych, po drugie b.niskie
    ciśnienie pracy które moze być z jednym z powodów hałasów. Ponadto problemy
    z odpowietrzeniem szczególnie grzejników na górze :)

    Może naprawdę pompa jest zbyt mocna i nawet na 1 biegu daje za duże
    przepływy.

  • 8. Data: 2011-03-16 17:49:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > dodam, ze wcześniej buczało jescze gorzej, bo jeden grzejnik miał pomylony
    > powrót wody

    Hmmm...
    Może się nie znam, ale skoro w jednym zdarzyło się im pomylić jakieś
    odpływy, to niewykluczone, że skopali coś jeszcze.

    Powiedz może co to faktycznie buczy? Pompa? Grzejniki?, a może jest
    ogólne buczenie w instalacji trudne do zlokalizowania?

    Ja bym po prostu kombinował w ramach dopuszczalnych działań. Np. daj
    pompę, która napędza grzejniki na 1 bieg i zakręcaj wszystkie po kolei i
    obserwuj czy to buczenie słabnie, czy się nasila. Może uda się w ten
    sposób zlokalizować miejsce buczenia.

    Spróbuj narysować schemat tej instalacji skoro nie masz projektu - może
    wypłynie gdzie popełniono błąd.

    pozdr
    Robert G

  • 9. Data: 2011-03-16 19:40:41
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-03-2011 o 12:52:36 Amir <S...@g...pl> napisał(a):

    > Mam problem z bucz?cymi grzejnikami
    >
    > kocio? 26kW na mia? z podajnikiem szufladowym
    > Pompa Grundfos ponoae jaka? dobra mocna.
    > Instalacja grzejnikowa na rurkach miedzianych
    > instalacja pod?ogowa na porz?dnych rurkach, nazwy nie pamietam ale ok
    > 3z? 1m
    >

    > do ogrzania 260m2 z piwnicami
    > pietro i parter ogrzewanie pod?ogowe +
    >
    > wszedzie dodatkowo grzejniki ?acznie 12szt.
    No to jesteś przykładem jak można wyrzucić pieniądze w błoto,
    jak masz podłogówkę to po co ci takie duże kaloryfery?
    trzeba było tylko pociagnąć rurki w styropianie podłogi i zaślepić i
    zamurować
    w ścianie w razie czego.

    > Grzejniki w wiekszo?ci mam skrecone, aby buczenie mnie nie dra?ni?o
    > tam gdzie w??czone, czyli piwnica, to buczy niemi?osiernie\
    > Jak na parterze czy pietrze odkrece który?, to wytrzymaae sie nie da.
    Masz wszędzie głowice na grzejnikach? jeżeli tak to z jednego
    najmniejszego, gdzieś
    w korytarzu zdejmij ją tak aby był zawsze otwarty.

    Jak nie pomoze to wyłaczaj kolejno pompy i zobacz kiedy przestanie, co do
    pompy
    pieca, przełożenie jej na powrót nic nie da, woda dobrze roznosi dźwieki,
    a piec
    ich nie wytłumi. Także musisz poszukać który obwód robi ci to buczenie,
    zacznij od zaworów
    na grzejnikach a potem wyłączanie pomp.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-03-17 09:10:57
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Dziwne, że taka duża robota jest wykonywana bez projektu, albo choćby
    szkicu.
    Jak toto później eksploatować, jeśli nie wiadomo, gdzie, co i jak?
    Jak uzasadniono montaż pompy obiegowej na zasilaniu, a nie na powrocie?
    Jak dobrano pompę, jej wydajność i podnoszenie?
    Jak dobrano wielkość naczynia wzbiorczego?
    Czy jest pewność, że pompa obiegowa, z tak dużym podnoszeniem nie wywala
    wody z instalacji poprzez przelew naczynia wzbiorczego i że pracuje ona na
    wpół sucho, czyli w obiegu jest piana, woda z powietrzem, która tak
    hałasuje? Przy bardzo silnych pompach da się przepchnąć wszystko, nawet
    spienioną wodę.