  • 111. Data: 2011-03-30 06:24:02
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:im9rka$pfj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    atos_PICO.pdf
    > pod koniec tygodnia ma się zjawić instalator
    > oczywiście napisze jaki będzie efekt

    Proponuję ustawić na podnoszenie 2, charakterystykę na dpv.
    Powinno być dobrze i oszczędnie.
    Ta pompa jest jak szwajcarski zegarek.

  • 112. Data: 2011-04-05 11:17:01
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Proponuję ustawić na podnoszenie 2, charakterystykę na dpv.
    > Powinno być dobrze i oszczędnie.
    > Ta pompa jest jak szwajcarski zegarek.
    tak tez ustawiłem, pobiera czasami 20W

    delikatne buczenie pojawi sie w grzejnikach
    ale nie jest źlee,
    co jednak oznacza, ze jakis błąd musiał być wykonany w instalacji.

  • 113. Data: 2011-04-05 12:28:22
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > tak tez ustawiłem, pobiera czasami 20W
    > delikatne buczenie pojawi sie w grzejnikach
    > ale nie jest źlee,
    > co jednak oznacza, ze jakis błąd musiał być wykonany w instalacji.

    Jak to nieraz się dziwnie składa.
    29. marca byłem w Gorzowie Wlkp. akurat na szkoleniu firmy Wilo,
    na którym b. dużo miejsca poświęciono pompie, którą kupiłeś.
    Było zdejmowanie charakterystyk pompy na stanowisku laboratoryjnym.
    Podnoszenie 2m i ust. dpv to zalecenie gościa z serwisu.
    A najlepsze były ciastka tortowe na przerwach. :-)

  • 114. Data: 2011-04-08 11:58:01
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > Podnoszenie 2m i ust. dpv to zalecenie gościa z serwisu.
    > A najlepsze były ciastka tortowe na przerwach. :-)

    ostatnio ciepło się zrobiło
    ustawilem na 1,3 podnoszenie
    i dwie kondygnacje wyzej właczyłem grzejniki 3szt na noc
    i były ciepłe i była cisza

    przy podnoszeniu 2 juz było głośnawo

    ustawione mam oczywiscie PV

    pompa spisuje się wporządku
    ale co nei zmienia faktu, ze cos spierniczone w tej instalacji ze tak szumi
    a pompa po prostu uratowała błąd instalatora, czy może się mylę?

    skoro ustawilem 1.3 podnoszenie to jak ona dała rade podniesc wode na parter
    i piętro będąc w piwnicy?

    fakt ze ta jest 40tka, a poprzednia grundfosa 60tka co wyła jak wsciekła, to
    jak odkręciłem grzejnik
    to w kilka sekund był gorący, przy tej pompie zajmuje to znacznie dłużej,
    nawet jak ustawie podnoszenie
    na max czyli 4
    pozdrawiam

  • 115. Data: 2011-04-11 08:52:30
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

> [...]
    > szumi
    > a pompa po prostu uratowała błąd instalatora, czy może się mylę?

    Niekoniecznie. Instalacja może być OK.

    > skoro ustawilem 1.3 podnoszenie to jak ona dała rade podniesc wode na
    > parter i piętro będąc w piwnicy?

    Ona niczego nie podnosiła na piętro. Tam jest woda z tzw. zalania.
    Podnoszenie pompy,
    to jest zdolność pompy do wytwarzania ciśnienia. Gdyby rurociąg nad pompą
    był pusty, to woda zostałaby zatłoczona w nim na wysokość 1,3 metra. Ale on
    jest napełniony po strych przez wodociąg i pod pewnym ciśnieniem. Pompa
    tylko stara się pokonać opory rur, kształtek i zaworów, wymuszając
    cyrkulację.
    Z ciśnieniem 1,3 mH2O. Można przeliczyć na inne jednostki.

> [...]
    > to jak odkręciłem grzejnik
    > to w kilka sekund był gorący, przy tej pompie zajmuje to znacznie dłużej,

    Bo pompa ma jeszcze wydajność. Ile litrów / ton na godzinę może
    przepompować.
    Ale to wynika z charakterystyk pomp.
    Podnoszenie - jakie ciśnienie może wytworzyć, wydajność - ile litrów może
    przepchnąć.
    Trochę analogia do elektryki (prąd i napięcie).

  • 116. Data: 2011-04-12 07:49:08
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > przepchnąć.
    > Trochę analogia do elektryki (prąd i napięcie).

    ustawiłem pompę na 1.3
    włączyłem grzejniki na piętrze i 2 na parterze i
    daje rady n agrzać wszystko i jest kompletna cisza.

    tylko ciekawe jak to by się sprawdziło przy dużych mrozach.

    ale grzejniki są ciepłe, więc teoretycznie powinno się sprawdzić
    a może się mylę? Czy moze wtedy po prostu szybko będą się wychładzać
    i trzeba będzie zwiększyć moc podnoszenia?
    pozdrawiam

  • 117. Data: 2011-04-12 10:05:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Czy moze wtedy po prostu szybko będą się wychładzać
    > i trzeba będzie zwiększyć moc podnoszenia?

    Wtedy podniesiesz temperaturę wody na kotle i wyjdzie na to samo.
    pozdr
    Robert G.

  • 118. Data: 2011-04-13 07:39:55
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Wtedy podniesiesz temperaturę wody na kotle i wyjdzie na to samo.

    No tak, oczywista oczywistość :)

    pozdrawiam
    AT