  • Data: 2011-04-11 08:52:30
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:inmt8b$s2h$1@inews.gazeta.pl...
    > ustawilem na 1,3 podnoszenie
    > i dwie kondygnacje wyzej właczyłem grzejniki 3szt na noc
    > i były ciepłe i była cisza
    > przy podnoszeniu 2 juz było głośnawo
    > pompa spisuje się wporządku
    > ale co nei zmienia faktu, ze cos spierniczone w tej instalacji ze tak
    > szumi
    > a pompa po prostu uratowała błąd instalatora, czy może się mylę?

    Niekoniecznie. Instalacja może być OK.

    > skoro ustawilem 1.3 podnoszenie to jak ona dała rade podniesc wode na
    > parter i piętro będąc w piwnicy?

    Ona niczego nie podnosiła na piętro. Tam jest woda z tzw. zalania.
    Podnoszenie pompy,
    to jest zdolność pompy do wytwarzania ciśnienia. Gdyby rurociąg nad pompą
    był pusty, to woda zostałaby zatłoczona w nim na wysokość 1,3 metra. Ale on
    jest napełniony po strych przez wodociąg i pod pewnym ciśnieniem. Pompa
    tylko stara się pokonać opory rur, kształtek i zaworów, wymuszając
    cyrkulację.
    Z ciśnieniem 1,3 mH2O. Można przeliczyć na inne jednostki.

    > fakt ze ta jest 40tka, a poprzednia grundfosa 60tka co wyła jak wsciekła,
    > to jak odkręciłem grzejnik
    > to w kilka sekund był gorący, przy tej pompie zajmuje to znacznie dłużej,
    > nawet jak ustawie podnoszenie
    > na max czyli 4

    Bo pompa ma jeszcze wydajność. Ile litrów / ton na godzinę może
    przepompować.
    Ale to wynika z charakterystyk pomp.
    Podnoszenie - jakie ciśnienie może wytworzyć, wydajność - ile litrów może
    przepchnąć.
    Trochę analogia do elektryki (prąd i napięcie).