  • 1. Data: 2022-03-23 10:10:56
    Temat: projektowanie w skali 1:1
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    Dzień dobry Grupo,

    jeżeli ktoś z was ogląda program Galileo, to w jednym z ostatnich
    wyświetlanych w Polsce odcinków pokazano innowacyjny pomysł z Niemiec.
    Z ciekawości napisałem do tej firmy i pomysłodawca potwierdził, że
    chętnie sprzeda w Polsce licencję na prowadzenie tego biznesu. Ja nie
    mam czasu na nic więcej, ale chętnie komuś pomogę. Chyba wystarczy 30-50
    tys. zł, bo całe specjalistyczne wyposażenie przyjedzie z Niemiec.
    Wszystkie materiały mają jeszcze w j. niemieckim, ale na filmie
    https://youtu.be/Af5RTSNaHnI da się zobaczyć o co chodzi.
    Taki pobyt przyszłych inwestorów w takim obiekcie, aby przy kieliszku
    szampana sprawdzić w skali 1:1, czy stół nie będzie zbyt blisko kominka
    kosztuje tam w Niemczech w przeliczeniu na PLN ok. 10 tys. zł.
    Ich hasłem marketingowym jest: aby już za pierwszym razem postawić dom
    dla siebie a nie tak jak mówi przysłowie dopiero za trzecim razem.
    Jak się Wam ten pomysł podoba?

  • 2. Data: 2022-03-23 11:20:26
    Temat: Re: projektowanie w skali 1:1
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2022 10:10:56 +0100, Slavo napisał(a):

> [...]
    > Ich hasłem marketingowym jest: aby już za pierwszym razem postawić dom
    > dla siebie a nie tak jak mówi przysłowie dopiero za trzecim razem.

    Galileo bardzo rzadko oglądam, na link nie wchodziłem.
    Jakiś rok-dwa temu widziałem gdzieś materiał z "projektowania" domu na
    zasadzie teartalnej - czyli właśnie w skali 1:11.

    Takie operacje widziałem opisane w polskiej przedwojennej książce. Któryś z
    ówczenych "domów handlowych" miał w tym celu przygotowaną halę ze ścianami
    na kółkach i dobierali wystrój pomieszczeń: firany, żyrandole, meble.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-03-23 12:04:02
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 23.03.2022 o 11:20, Adam pisze:

    > Jakiś rok-dwa temu widziałem gdzieś materiał z "projektowania" domu na
    > zasadzie teartalnej - czyli właśnie w skali 1:11.

    Czy pamiętasz czy to w Polsce ktoś robił?

  • 4. Data: 2022-03-23 12:24:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2022 o 10:10, Slavo pisze:
> [...]
    > Ich hasłem marketingowym jest: aby już za pierwszym razem postawić dom
    > dla siebie a nie tak jak mówi przysłowie dopiero za trzecim razem.

    Od lat używam room arranger https://www.roomarranger.com/ /podobne,
    które mi w rękę wpadną, jeśli chcę coś kupić/poprzestawiać. Kiedyś
    sąsiadowi pokazałem bo potrafił spędzić 2 dni na przestawianiu mebli :)

    Sądzę, że można w sieci znaleźć podobne dla budowy całego domu.

    https://www.coohom.com/pub/activities/interior-desig
    n-solutions?campaignid=12461088147&adgroupid=1181061
    46243&adid=502170567100&utm_term=home%20planner&utm_
    campaign=B2C_Search_Product_EU_HN&utm_source=googlea
    d&utm_medium=cpc&hsa_acc=7381023625&hsa_cam=12461088
    147&hsa_grp=118106146243&hsa_ad=502170567100&hsa_src
    =g&hsa_tgt=kwd-301911524&hsa_kw=home%20planner&hsa_m
    t=p&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gclid=CjwKCAjwiuuRBhBv
    EiwAFXKaNK_4DCXVhMmj3XlKMV70rMtmQmOrNMGkXdtDKIeVylaE
    96KxDRfF6RoCPDUQAvD_BwE

    https://www.nchsoftware.com/design/index.html?kw=hom
    e%20plans%20software&gclid=CjwKCAjwiuuRBhBvEiwAFXKaN
    DaDrIp5GTRmL_XlzuwC6nXvboTX6uSPkjb5uqFLCjsu4JJeFpfj4
    xoCH8wQAvD_BwE

    Jest tego sporo.
    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 5. Data: 2022-03-23 13:05:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 marca 2022 o 10:10:57 UTC+1 Slavo napisał(a):
> [...]
    > Ich hasłem marketingowym jest: aby już za pierwszym razem postawić dom
    > dla siebie a nie tak jak mówi przysłowie dopiero za trzecim razem.
    Już zostałeś kandydatem na kandydata na folksdojcze? Tutaj w Polsce nie lubimy
    niemców od zawsze a teraz jeszcze dlatego że wspierają skurwysyny skurwysyna puttina.

  • 6. Data: 2022-03-23 13:14:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2022 12:04:02 +0100, Slavo napisał(a):

    > Czy pamiętasz czy to w Polsce ktoś robił?

    Czytałem to całe lata temu, książka albo pożyczona z biblioteki
    pedagogicznej albo w czytelni tejże.
    Niestety, teraz nie pamiętam szczegółów.
    Była to jakaś książka albo z archtektury, albo techniczna: elektryka,
    kanalizacja, może coś podobnego.
    Tam było kilka fotografii właśnie z takiej ekspozycji pod klienta. Pamiętam
    kilka szaczegółów, m.in. to, że wcześniejszy "wywiad" dotyczył
    preferowanych kwiatów i właściciel owego domu towarowego (a w zasadzie jego
    pracownicy) dbali, aby w wazonie były ulubione kwaiaty klienta/klientki.
    Była fotografia tej części pomieszczenia razem z kwiatami. Częścią
    "ekspozycji" byli też służący, aby właściciel miał pełniejszy wgląd w
    wystrój mieszkania razem ze słuźbą, która wtedy pełniła rolę wystroju.
    Zapamiętałem, bo w realiach PRL było to jak opowieść z innej bajki.

    Były też fotografie tegoż domu towarowego. Zacny gmach, duży,
    wielopiętrowy. Pionowe kolumny pomiędzy niektórymi oknami na całąwysokość,
    u góry chyba zaokrąglone, jakby wchodziły do budynku. Ale czy to była
    Warszawa, Kraków, Lwów czy inny Lwów, to nie pamiętam. Widziałem tę książkę
    około 40 lat temu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-03-23 14:52:41
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 23.03.2022 o 12:24, LordBluzg(R) pisze:

    > Sądzę, że można w sieci znaleźć podobne dla budowy całego domu.

    No właśnie ich pomysł opiera się na tym, aby nie planować domu w sieci
    tylko w realu.

  • 8. Data: 2022-03-23 15:10:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 March 2022 at 10:10:57 UTC+1, Slavo wrote:
> [...]
    > Ich hasłem marketingowym jest: aby już za pierwszym razem postawić dom
    > dla siebie a nie tak jak mówi przysłowie dopiero za trzecim razem.
    co za syf
    Chinczyk to oferuje od 20 lat za frico

  • 9. Data: 2022-03-23 15:11:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 March 2022 at 12:24:33 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    e%20plans%20software&gclid=CjwKCAjwiuuRBhBvEiwAFXKaN
    DaDrIp5GTRmL_XlzuwC6nXvboTX6uSPkjb5uqFLCjsu4JJeFpfj4

    meble sie przesuwa na ziemniakach jednym palcem po całym pokoju

    Chinczycy to znali 4000 lat temu

  • 10. Data: 2022-03-23 15:32:48
    Od: Slavo <p...@v...pl>

    W dniu 23.03.2022 o 15:10, a a pisze:

    > Chinczyk to oferuje od 20 lat za frico

    Daj jakiś link do tego Chińczyka, to zobaczę czym się różni jego pomysł
    od niemieckiego.