  • Data: 2020-01-29 08:50:44
    Temat: Re: przeliczenie opału
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 28 Jan 2020 11:56:44 -0800 (PST), Lisciasty

    > Przecież to gdybologia, nie wiadomo jakie drewno, jak bardzo mokre,
    > co to za brykiet, jaka sprawność kopciucha, jaka sprawność kotła gazowego,
    > generalnie nic nie wiemy. Tutaj może wyjść praktycznie każda wielkość ;)

    No dobrze, ale założenie że drewno suche jak wiór i sprawność spalania w
    kopciuchu 100% to trochę przesadzone jednak jest. :P Dla gazowca przyjąłem
    95% -- tyle powinien wyciągnąć nawet przy wysokich temperaturach.No a
    kopciuch węglowy opalany drewnem więcej jak 50% mieć nie będzie, pewnie
    bliżej 40 jak bez bufora.

    --
    Pozdor
    Myjk