  • Data: 2009-11-27 11:01:14
    Temat: Re: przerwany przewod
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:4b0f9a59$1@news.home.net.pl...
    > Poradzcie prosze czy jest jakas mozliwsoc aby sprawdzic dokladnie w ktorym
    > miejscu jest przerwany przewod telefoniczny?

    Sposób pierwszy.
    Poszukaj kogos kto ma VNA analizator z pomiarem fazy (np. mnie)
    Mierzysz wzorcowy odcinek identycznego przewodu np. 2m w celu wyznaczenia jego
    współczynnika skrócenia.
    Następnie podpinasz się przyrządem pod ten uszkodzony, druga strona przewodu
    odpięta od urządzeń i najlepiej rozwarta.
    Ustawiasz dwa punkty w miejscach zmiany fazy.
    Odczytujesz obie częstotliwości w tych punktach.
    Przeliczasz oba punkty na długość fali uwzględniając wczesniej wyznaczony
    współczynnik skrócenia
    Odejmujesz i masz wynik w metrach całego kabla albo do miejsca uszkodzenia. Jak
    się przyłożysz to z dokładnością nawet kilku centymetrów ustalisz odległość ale
    nie miejsce w ścianie chyba że znasz dokładnie trasę przewodu.
    Odpowiednio interpretując zmianę fazy można stwierdzić czy miejsce uszkodzenia
    przewodu to zwarcie czy przerwa w ciągłości przewodu.

    Sposób drugi.
    Poszukaj kogoś kto ma szukacz kabla z generatorem.
    Generator podpinasz na początku przewodu a szukaczem jedziesz po scianie do
    miejsca w którym sygnał sie urwie.

    Marek