    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przezbrojony?
    Date: Fri, 13 Jun 2014 14:33:12 +0200

    W dniu 13.06.2014 13:59, szary pisze:
    > Ergie wrote:
    >
    > [ciach]

    > [ciach]

    > Czy fi 12 stosuje się tylko do "sztywnych" elementów np. ławy, tarasy -tzn.
    > np. z odporem gruntu, bo w większości mam fi10 (np. schody też), zastanawiam
    > się czy fi12 (mam za dużo) ciut rzadziej położone zastępuje fi10 gęściej
    > (mam za mało), domyślam się że chodzi tu raczej o lepszą pracę na
    > rozciąganie fi10 np. na takim stropie.
    > Są jakieś uproszczone tabelki gestości zbrojenia krzyżowego w oparciu na hmm
    > nie wiem, zagęszczenie czy sumę przekrojów lub kg/m stali?
> [...]

    generalnie jak się liczy jakiś element to wynikiem jest pole powierzchni
    przekroju poprzecznego stali w tym elemencie, zakłada się jakąś średnice
    pręta i dzieli się poprzedni wynik przez pole powierzchni przekroju tego
    pręta, uzyskuje się wynik będący liczbą prętów w tym elemencie. Nie
    pamiętam dokładnie, bo dawno temu to liczyłem, ale są jakieś wartości
    krytyczne rozstawu prętów i trzeba się w tym zmieścić, jak się nie
    mieści to się daje więcej cieńszych prętów, albo mniej grubszych.
    Tak więc w przekroju poprzecznym stali musi być tyle samo, a rozstaw w
    "rozsądnych" wartościach.
    Ale to Ci mówię tak z pamięci i gdzieś coś mogłem pominąć, kierownik
    który się będzie pod tym podpisywał jest właściwą osobą do której
    powinieneś się udać.