  • Data: 2014-06-14 23:03:37
    Temat: Re: przezbrojony?
    Od: szary <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wrote:

    > A bierzesz pod uwagę to że wtedy strop był projektowany z zupełnie innego
    > gatunku stali niż dzisiaj? Wtedy pewnikiem stal klasy A-0 , A-I lub A-II a
    > dzisiaj wszedzie leci A-IIIN.
    > Beton wtedy tez pewnie o klasę lub dwie nizszy niż dzisiaj.

    Tak.
    "BETON KL.B150
    STAL ZBROJ. KL.A-0"

    A w moim "STAL: A-IIIN (B500SP)"

    A-0 to stal gładka o małej ciągliwości, 220 MPa
    A-IIIN to stal żebrowana o średniej ciągliwości (a B500SP o dużej) 500 MPa

    -> http://www.cpjs.pl/stal-zbrojeniowa/ciagliwosc-stali
    -zbrojeniowej/ciagliwosc-w-normalizacji/

    Czyli że jak to rozumieć?

    > Poza tym płyta stropu 10cm jest dośc cienka ...
    Cienka, ale nie bardzo rozumiem, chodzi o ciężar własny płyty a tym-samym
    mniejsze zbrojenie?

    W starym jest ~3.5 do 4 cm wylewki, w moim także 4 cm wylewki (znaczy w
    projekcie std.).

    Ten las drutów (czasem na necie widuję zdjęcia gdzie trudno dojrzeć
    deskowania) jest po to by mi dać grubszy strop?? ..znaczy w sensie cichszy?
    Bo ja mam mieć podwieszany, KG (bo went. mech) i mogę sobie tam coś napchać.

    m.

    ps, przypadkiem natrafiłem na całkiem pożyteczny art. jak rozpoznać swoją
    stal:
    http://www.muratorplus.pl/technika/konstrukcje/gatun
    ki-stali-zbrojeniowej-dostepne-na-polskim-rynku_8081
    7.html