  • 1. Data: 2013-02-04 12:15:02
    Temat: przylacze kominka (kozy) do komina
    Od: Adam Piłat <k...@g...com>

    Witam
    Mam taki komin i chce wykonac przylacze kominka wolonostojacego (kozy) tak jak
    narysowalem na rysunku :
    https://picasaweb.google.com/114414994408758743878/4
    Lutego2013PrzylaczeKominka#5841043581010233490

    Kominek jest maly 6kw. Jako ze dziewczynie nie podoba sie podlaczenie od gory z
    widoczna rura ma byc z boku - tak jak narysowalem.
    Komin mam ceramiczny 160mm (wysokosc -okolo 11-12m)
    przylacze w kominie zrobione jest na wysokosci 1820mm.
    W kominku jest przylacze tylne o srednicy 150mm
    na wysokosci 770mm.
    Nie chcialem robic nowego przylacza na tej wysokosci - gdyz nie da rady zrobic tak
    nisko - na tej wysokosci mam wyczystke

    Tak jak na zdjeciu rure pionowa i te 2 kolana chce zabudowac z plyty kg zaroodpornej

    Zakupilem juz redukcje do komina ceramicznego (z uszczelnieiem ze sznura) z 160mm na
    150 i regulowane kolana

    Pytanie :
    1.czy te 3 kolana za bardzo nie oslabia ciagu ?
    Kominek duzej mocy nie ma a komin dosc wysoki.
    Ewentualnie te 2 kolana w zabudowie moge nie robic na 90st tylko przestawie kolana i
    ciut pod katem dam

    2. w jakiej odleglosci dac zabudowe plyt od rur przylacza ?

    3. Baaardzo pasowaloby schowac w tej samej zabudowie rurke od odkurzacza centralnego
    50mm(na rysunku kolor zolty) ktory bedzie pod schodami. Sa to rurki z pcv - specjalne
    do otkurzacza - dosc trwale. Czy nie bedzie tam za duzej temp dla niej ? jak ja
    dobrze odizolowac ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-04 18:24:05
    Temat: Re: przylacze kominka (kozy) do komina
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam Pilat" <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Jak schowasz rure w zabudowie to masz problem z czyszczeniem samej rury oraz
    stracisz mozliwosc odzyskania czesci ciepla uchodzacego wraz ze spalinami do
    komina.

  • 3. Data: 2013-02-04 18:27:44
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

[...]

    Jak schowasz rurę w zabudowie, to masz problem z czyszczeniem samej rury
    oraz
    stracisz mozliwość odzyskania części ciepła uchodzącego wraz ze spalinami do
    komina.

  • 6. Data: 2013-02-04 18:31:02
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Pardon coś się za dużo wysłało.

  • 7. Data: 2013-02-04 18:38:36
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Sorry za drugiego posta - myslalem ze bramka news neostrady tez juz padla
    ale na szczescie nie :)