  • 1. Data: 2013-02-01 19:58:05
    Temat: Uszczelnienie w związku z zapachem
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    Witam

    Sprawa dotyczy mieszkania wybudowanego w latach 70-tych,
    w technologii wielkiej płyty. W korytarzu wisi metalowa skrzynka,
    w której znajduje się licznik energii elektrycznej oraz przewody
    telefoniczne.
    Skrzynka ta jest wewnątrz nieszczelna, są tam szpary pod sufitem
    i wokół przewodów elektrycznych i telefonicznych.
    Tak się składa, że w mieszkaniu nade mną mieszka sąsiad, od którego
    od jakiegoś czasu dochodzi bardzo brzydki zapach. Próbowałam
    zabić ten zapach różnymi dezodorantami, ale to nie pomaga.

    Czym i jak można by te szpary uszczelnić tak, żeby ten zapach nie
    przechodził. Zapach ten jakoś nie przedostaje się przez wentylację
    w łazience lub kuchni, tylko właśnie przez tę skrzynkę w korytarzu.

    Tylko proszę nie piszcie żeby porozmawiać z sąsiadem. Nie ma z kim.
    Spółdzielnia też jest bezradna.

    Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 2. Data: 2013-02-01 20:23:14
    Temat: Re: Uszczelnienie w związku z zapachem
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 19:58:05 UTC+1 użytkownik Maria napisał:

    > Czym i jak można by te szpary uszczelnić tak, żeby ten zapach nie
    > przechodził. Zapach ten jakoś nie przedostaje się przez wentylację
    > w łazience lub kuchni, tylko właśnie przez tę skrzynkę w korytarzu.

    Wstrzyknij w szpary piane montazowa nisko-rozprezna. Do kupienia w kazdym markecie -
    mala puszka (chyba nie ma mniejszych niz 500ml) wystarczy az nadto. Tylko delikatnie
    bo ona powieksza 2-3 krotnie swoja objetosc w czasie parunastu minut od aplikacji :)
    I uwaga zeby sie nie przykleic samemu poki nie wyschnie bo ubranie do wyrzucenia, a
    skore trzeba zmienic zeby zeszlo ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-02-01 21:07:41
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Czym i jak można by te szpary uszczelnić tak, żeby ten zapach nie
    > przechodził. Zapach ten jakoś nie przedostaje się przez wentylację
    > w łazience lub kuchni, tylko właśnie przez tę skrzynkę w korytarzu.

    Miałem w WC dziwne "kuchenne" zapachy .Podejżewałem wsteczny ciag
    z kratki wentylacyjnej.Ale po wielu próbach zatykania kratki zauwazyłem
    szczeliny przy podłodze za spłuczką .Tamtędy zapaszki były "wdmuchiwane
    do mieszkania" .
    Silikon z tuby pomógł.

  • 4. Data: 2013-02-01 21:23:26
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Wstrzyknij w szpary piane montazowa nisko-rozprezna.

    Taa, swietny pomysl w razie pozaru.
    Twarda welna mineralna jako wypelniacz i na wierz mozna dac gips.
    U mnie jak mieszkalem w bloku pomoglo uszczelnienie drzwiczek od tego
    szachtu.
    Mozliwe, ze masz bardzo szczelne okna i podcisnienie spowodowane
    wywietrznikami zasysa smrod od sasiada.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2013-02-01 22:13:13
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Maria" <1...@1...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Spółdzielnia też jest bezradna.
    >
    > Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Telefon: 997 lub 112
    Dzień dobry ...................
    Kanałem wentylacyjnym dochodzi dziwny fetor, przypominający zapach
    rozkładających się zwłok. Od 2 dni próbuję się skontaktować z sąsiadem, od
    którego ten fetor dochodzi, ale nikt nie otwiera, ani nie odpowiada. ;)

  • 6. Data: 2013-02-01 22:44:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 19:58:05 UTC+1 użytkownik Maria napisał:
    > Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Pianka niskoprężna. Koszt 10-15zł

  • 7. Data: 2013-02-01 23:17:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Feb 2013 19:58:05 +0100 osobnik zwany Maria napisał:

    > Tylko proszę nie piszcie żeby porozmawiać z sąsiadem. Nie ma z kim.
    > Spółdzielnia też jest bezradna.

    jak bezradna jak to do niej należy skrzynka na korytarzu. Pogonić zarząd
    do roboty.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2013-02-01 23:21:20
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    > Bardzo proszę o rady sprawdzone i do zrobienia we własnym zakresie.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Nie znam się na tym, dlatego dopytuję:
    1) Wstrzyknij w szpary piane montazowa nisko-rozprezna.
    2) Silikon z tuby pomógł.
    3) Twarda welna mineralna jako wypelniacz i na wierz mozna dac gips.
    4) Pianka niskoprężna.
    Rozumiem, że 1) i 4) to jest to samo. Czym ją się wstrzykuje?
    Czy w zestawie jest jakiś dozownik/strzykawka? I czy rzeczywiście
    jest taka niebezpieczna w razie pożaru?
    Nie wiem jak zastosować do takich szpar _twardą_ wełnę, ale może
    ona tylko z nazwy jest _twarda_?. Z położeniem gipsu na wierz chyba
    miałabym kłopot, a ponadto wydaje mi się, że gips się łatwo wykrusza,
    ale może się mylę.
    Widziałam kiedyś jak hydraulik uszczelniał silikonem (chyba z tuby)
    umywalkę przy ścianie. Nie wiem czy nadawałby się do większych szpar.

    Okna mam rzeczywiscie szczelne, ale czy to zasysanie byłoby przez
    wywietrzniki czy tymi szparami?. Bo jeśli wywietrznikami, to chyba
    nie będzie na to rady.

    I na koniec:
    > Telefon: 997 lub 112 ...
    Facet powodował wielokrotnie przyjazd straży pożarnej, bo pijany zostawiał
    garnek na gazie. Nigdy nawet mandatu nie zapłacił. Podobno ma byłych
    kolegów ...
    W miarę jak się starzeje zaczął robić i inne rzeczy powodujące smród.
    Telewizja pokazuje co jakiś czas różnych uciążliwych lokatorów i nie ma
    na to rady.
    W tym kraju wszystkich chroni prawo, tylko nie porządnych ludzi. :-(.
    Ale zostawmy ten temat. Chcę się odseparować od tego smrodu, na razie
    chociaż tyle.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 9. Data: 2013-02-02 00:58:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 23:21:20 UTC+1 użytkownik Maria napisał:

    > Rozumiem, że 1) i 4) to jest to samo. Czym ją się wstrzykuje?

    W zestawie masz ~20cm wezyk ktory nakrecasz na czubek. Nakladajac piane - tube
    trzymasz do gory nogami(!). Wszystko jest na opakowaniu :-)

    > jest taka niebezpieczna w razie pożaru?

    A daj spokoj - taka ilosc jak Ty tam wstrzykniesz to nie ma sie wogole co przejmowac.
    10 x wiecej masz zapewne w kazdych futrynach czy oknie jako uszczelnienie :)

    > Nie wiem jak zastosować do takich szpar _twardą_ wełnę, ale może
    > ona tylko z nazwy jest _twarda_?. Z położeniem gipsu na wierz chyba

    Welna gryzie i ciezko kupic taka mala ilosc jaka potrzebujesz. A po co Ci rolka welny
    :)

    > Widziałam kiedyś jak hydraulik uszczelniał silikonem (chyba z tuby)
    > umywalkę przy ścianie. Nie wiem czy nadawałby się do większych szpar.

    Najpierw pianka - jak sie juz rozprezy i wyschnie (najlepiej po 24h) to odcinasz
    nadmiar (mozesz nawet wyskubac malutki rowek) i mozesz po brzegu wtedy wysmarowac
    silikonem. Bedzie szczelniej :)

    > Okna mam rzeczywiscie szczelne, ale czy to zasysanie byłoby przez
    > wywietrzniki czy tymi szparami?. Bo jeśli wywietrznikami, to chyba
    > nie będzie na to rady.

    Jezeli wywietrznikami to znaczy ze wentylacja dziala nieprawidlowo. Byc moze ktos ma
    zainstalowany wentylator wyciagowy ktory moze ja zaburzac. Jezeli to wentylacja - to
    zglos spoldzielni - musza to sprawdzic, bo w skrajnych wypadkach moze to byc dosc
    niebezpieczne (jezeli np. bedzie zasysal spaliny z komina obok).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-02-02 07:58:06
    Od: "Maria" <1...@1...pl>

    Bardzo dziękuję.

> [...]

    > odcinasz nadmiar (mozesz nawet wyskubac malutki rowek) i mozesz po brzegu
    > wtedy wysmarowac silikonem. Bedzie szczelniej :)

    Bardzo mi to odpowiada. Myślę, że sobie poradzę.

> [...]
    > skrajnych
    > wypadkach moze to byc dosc niebezpieczne (jezeli np. bedzie zasysal

    Spółdzielnia sprawdza to chyba 2 razy do roku. Ostatnio sprawdzali w tym
    miesiącu.
    Co z tego jak ten facet nie wpuszcza nikogo do mieszkania. Właśnie wisi
    na klatce schodowej spis kilku niesprawdzonych, m.in. numer jego mieszkania.
    To ma być III termin, ostateczny. Koń by się uśmiał. I tak nic nie zrobią.

    Pozdrawiam
    Maria