  • 1. Data: 2013-01-30 15:36:29
    Temat: tasma kominowa - dziura
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    W tasmie kominowej zrobila mi sie dziura. Komin zaczal mi ciec - wylazlem na komin,
    patrze a tam w tasmie opierzeniowej komina akurat od strony szczytu polaci dziura ze
    palec mozna wlozyc!! No niezle jaja :)

    Jak myslicie - czym to doraznie mozna naprawic? Docelowo to oczywiscie wymiana tasmy,
    przynajmniej tego fragmentu ale wolalbym to zrobic na wiosne przy bardziej
    sprzyjajacych temperaturach! Silikon jakis?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2013-01-30 16:01:10
    Temat: Re: tasma kominowa - dziura
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > wymiana tasmy, przynajmniej tego fragmentu ale wolalbym to zrobic na
    > wiosne przy bardziej sprzyjajacych temperaturach! Silikon jakis?

    Nie wiem co to jest tasma kominowa, ale u siebie po przejsciach z min.
    silikonem dekarskim Tytan, poprosilem dachowcow zeby odkrecili obrobki i
    przykleili na komin i blache tasme butylowa. Taka z folia alu z zewnatrz.
    Obkleilem tym wszystkie kominy, bo slak mnie juz trafial. Co dwa lata
    silikon twardnial i po kominie lala sie woda do srodka.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2013-01-30 16:21:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > alu z zewnatrz. Obkleilem tym wszystkie kominy, bo slak mnie juz
    > trafial. Co dwa lata silikon twardnial i po kominie lala sie woda do

    może i ona nie jest piekna ale skuteczna jak diabli :)

  • 4. Data: 2013-01-30 16:43:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 16:01:10 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nie wiem co to jest tasma kominowa, ale u siebie po przejsciach z min.

    O ta:

    http://solidnydom.pl/wp-content/uploads/2009/02/_ima
    ges_stories_Marta_Producenci_Decra_decra24.jpg

    Potem na ten brzeg przychodzi blacha dookola komina, finalnie wyglada to mniej wiecej
    tak:

    http://img407.imageshack.us/img407/2440/130ua.jpg

    U mnie od drugiej strony (od strony szczytu tej polaci) zrobila sie w tej tasmie
    dziura i jak padal deszcz lub topnial snieg to mi tam normalnie woda wlatywala:) Bez
    wizji myslalem ze to zle zrobiona obrobka blacharska (to sie najczesciej zdarza) ale
    wylazlem dzisiaj i obrobka jest zrobiona super - wyglada szczelnie, nic nie
    zbutwialo, nie popekalo etc. Ale patrze i w tej tasmie dziura ze palec moznabylo
    wsunac :)

    > silikonem dekarskim Tytan, poprosilem dachowcow zeby odkrecili obrobki i

    Wlasnie bylem juz w hurtowni i kupilem ... silikon dekarski Tytan ;))

    Mialem jeszcze z metr tej tasmy (gruba olowiana) z klejem butylowym po calosci -
    wycialem taki wiekszy kawalek, dziure dookola mocno obsmarowalem silikonem, tasme
    wsunalem z jednej strony pod blache, z drugiej pod dachowke, calosc dokladnie
    podociskalem, przed klejeniem oczyscilem + podgrzalem opalarka i tak z tym dociagne
    do wiosny. A moze sie okaze ze nic wiecej nie trzeba robic - bardzo mocno to wszystko
    chwycilo :)

    > przykleili na komin i blache tasme butylowa. Taka z folia alu z zewnatrz.

    No no - to jest wlasnie tasma kominowa o ktorej mowie :) Najmocniejsze sa olowiane.
    Ale widac nawet je moze szlag trafic! Szczerze mowiac nie wiem skad ta dziura sie
    wziela - moze od gradu jaki tego lata padal ? To miejsce bylo takie troche
    naciagniete i jak cos w nie uderzylo to moglo zrobic dziure :) Teraz jest podwojna
    tasma wiec powinno byc mocniejsze ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-01-30 20:17:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > może i ona nie jest piekna ale skuteczna jak diabli :)

    Na nia idzie jeszcze obrobka z blachy, ta co wsuwa sie w wycinana szczeline.
    Z zewnatrz nic nie widac. Dziala dopiero jak woda przesaczy sie pod obrobke.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2013-01-30 20:23:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    > Wlasnie bylem juz w hurtowni i kupilem ... silikon dekarski Tytan ;))

    To oddaj go wrogowi. :-)
    Do takich rzeczy co najniej Soudal tak z mojego doswiadczenia.

> [...]
    >bylo takie troche naciagniete i jak cos w >nie uderzylo to moglo zrobic
    >dziure :) Teraz jest podwojna tasma wiec powinno byc mocniejsze ;)

    A to ona u Ciebie nie jest pod obrobka blacharska?

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-01-30 21:17:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 20:23:29 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A to ona u Ciebie nie jest pod obrobka blacharska?

    Zaczyna sie pod obrobka i potem z gory wchodzi pod dachowke (zeby woda splywala "z
    wlosem" - tj. na ta tasme a potem dookola komina i w dol). Mam zrobione dokladnie tak
    jak na tej focie co wczesniej wkleilem:

    http://img407.imageshack.us/img407/2440/130ua.jpg

    Blacha jest tylko na pionowej czesci komina - nie schodzi w dol na dachowke (trudno
    byloby ja powyginac do ksztaltu dachowki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-01-30 22:07:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Blacha jest tylko na pionowej czesci komina - nie schodzi w dol na dachowke
    >(trudno byloby ja powyginac do ksztaltu dachowki :)

    Teraz rozumiem. Ta tasma to jak kolnierz w oknach dachowych.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2013-01-30 22:36:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 22:07:57 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Teraz rozumiem. Ta tasma to jak kolnierz w oknach dachowych.

    Dokladnie tak :) Od tylu komina jest wklejony dodatkowy pas tasmy - zaczyna sie pod
    dachowka i wchodzi na ta tasme ktora jest komin obrobiony. Zeby woda szla "z wlosem",
    potem woda wlatuje na tasme, a dalej splywa na bok.

    U mnie chyba dekarz troche za luzno ta tasme polozyl i podejrzewam ze grad wybil w
    niej dziure :) Checi mial dobre - gdyby bardziej ja "wgniotl" w kierunku dachowki to
    zrobiloby sie zaglebienie i tam by sobie woda stala. Ale tasma nie wytrzymala... No
    nic, prawdopodobnie wkleje tam na wiosne trzeci pas, obsmaruje wszystko mocno
    uszczelniaczem dekarskim i problem powinien zniknac, a trzech warstw tasmy grad juz
    nie uszkodzi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.