  • 1. Data: 2013-01-30 00:11:50
    Temat: Pytanie o kabinę prysznicową
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Do tej pory nie miałem takiego czegoś - brałem prysznic, ale w wannie.
    Oglądałem kabiny w marketach i:
    1. Najczęściej jakieś to rozklekotane było
    2. Przesuwane drzwi klekotały na rolkach
    3. Drzwi otwierane nie zawsze na siebie trafiały
    4. Kabiny okrągłe (w jednym rogu) nie podobały się żonie
    5. Kabiny kwadratowe miały bardziej wiotkie ścianki i drzwi (te
    półokrągłe się usztywniały - przynajmniej drzwi - od swoich zaokrągleń)
    6. Najbardziej stabilne były (o dziwo) te zwykłe szklane ściany z
    drzwiami mocowane na jednym wysięgniku (ale może jeszcze klienci nie
    zdążyli ich zeszmacić).
    W sumie to te ściany+drzwi mi się najbardziej podobały, tylko drogo
    wychodziło...
    Ale z drugiej strony - pomijając markety a przechodząc do sklepów
    internetowych - po pierwsze kabiny lepsze są drogie jak diabli, po
    drugie te ścianki+drzwi wychodzą na to samo.

    I chciałbym się zapytać tych co mają/szukali/wiedzą coś na temat - co
    sądzicie o
    http://www.lazienkaplus.pl/pl/drzwi-wnekowe-pivot-90
    -kolo-geo-6-gdrp90205003,405633,60,i.html
    w porównaniu do
    http://www.lazienkaplus.pl/pl/kabina-kwadratowa-90-l
    ewa-x-90-cm-radaway-torrenta-kdj-32202-01-05nl,39620
    ,63,i.html
    To drugie droższe, ale więcej bajerów chyba ma?

    PS Takie coś jak GEO 6 jest jeszcze First - ale ma 4mm szkło a nie 6mm.
    To by była duża różnica we "wiotkości"? Bo wagowo to 30 kontra 33 kg -
    10% tylko...
    PPS Celuję w ten poziom - proszę nie udowadniać że towar za 4kzł będzie
    lepszy i ładniejszy. Wierzę. Ale mnie nie stać. Tak jak np. na wannę
    Clarissa z Koła - choć ładna.

  • 2. Data: 2013-01-30 08:36:59
    Temat: Re: Pytanie o kabinę prysznicową
    Od: p...@t...pl

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 00:11:50 UTC+1 użytkownik cte napisał:
> [...]
    >
    > PPS Celuję w ten poziom - proszę nie udowadniać że towar za 4kzł będzie
    >
    > lepszy i ładniejszy. Wierzę. Ale mnie nie stać. Tak jak np. na wannę

    Obstawiam, że ta pierwsza/tańsza ma zamiast metalowych elementów chromowane plastiki.
    Wnioskuję to po widocznych różnicach w przekrojach. Mogę się oczywiście mylić.

  • 3. Data: 2013-01-30 08:42:21
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości
> [...]
    ewa-x-90-cm-radaway-torrenta-kdj-32202-01-05nl,39620
    ,63,i.html
    > To drugie droższe, ale więcej bajerów chyba ma?

    IMHO, dobrze celujesz, ma byc szklo, luknij
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=kab
    ina+radaway

    Wybór prostokatnej czy półokrągłej to
    kwestia pomysłu/projektu na wygląd łazienki.

    Po prostu musisz wiedziec jak chcesz
    aby drzwi kabiny nie sprawialy problemu
    podczas korzystania z prysznica i z łazienki.

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2013-01-30 09:05:52
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

> [...]
    > PPS Celuję w ten poziom - proszę nie udowadniać że towar za 4kzł będzie
    > lepszy i ładniejszy. Wierzę. Ale mnie nie stać. Tak jak np. na wannę

    na kabinach sie nie znam ale wiem ze z otwieranych drzwi na lazienke woda
    scieka z nich na podloge.
    tego efelktu nie ma w drzwiach przesuwnych. pomysl nad postawieniem scianki
    i drzwiach troche glebiej obsadzonych.
    przykladowe
    http://avello.pl/go/_category/?idc=33_26_118&product
    s_on=60&gclid=CMqzoJjPj7UCFUlP3god33YAXA

    sam sie zastanawiam czy czegos takiego nie zrobic. zrezygnowac z brodzika i
    ladny spadek + odplyw + drzwi

  • 5. Data: 2013-01-30 09:56:25
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości

    Użytkowałem kabiny przez 30lat.Zawsze celowałem w brodziki ceramiczne i były
    OK. Kabina alu z suwanymi (1/4koła)jak mówisz szmaciły się błyskawicznie a
    mnogość zakamarów powodowała trudności w utrzymaniu czystości.Wszystko
    zależy ile masz miejsca w łazience i jaką masz wodę.U mnie zawsze był
    deficyt miejsca i dlatego1/4koła sprawdzała się.Przez ostatnie lata mam
    1/4koła szklane drzwi otwierane na zewnątrz ale i do środka.To wystarczy by
    sie przemknąć do środka.(do małych nie należę)Brodziki też były małe 80-tki
    ale tak musiało być.Niestety albo się może nakapać z drzwi albo z kąpiącego,
    to nie jest problem przy ogrzewanej podłodze i jakimś ręczniku na
    niej.Ostatnio wybierałem zestaw do nowej łazienki i....wybrałem najprostrze
    ścianka i drzwi firmy Radaway 1300zł wraz z transportem i do tego brodzik
    80-kę Kaldewewei.Za brodzik zapłaciłem jak za matkę ale to już będzie
    docelowy sprzęt.Nie było na rynku płaskiego ceramicznego a akrylowego nie
    akceptuję bo się szybko degraduje.
    Reasumując:
    Zero zakamarów
    Zero akrylu
    Płaskie ,żadnych głębokich, bo to nie wanna
    W żadnym wypadku tania chińszczyzna za 900zł z panelem oświetleniem, radiem
    i dekielkiem z góry.
    Takie są moje preferencje.

  • 6. Data: 2013-01-30 10:37:02
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO, dobrze celujesz, ma byc szklo, luknij
    > http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=kab
    ina+radaway

    Też szukam kabiny z brodzikiem. O Radaway jeszcze nie słyszałem. Warto?
    Możesz ze swojego doświadczenia polecić?

  • 7. Data: 2013-01-30 10:52:45
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    ina+radaway

    > Też szukam kabiny z brodzikiem. O Radaway jeszcze nie słyszałem. Warto?
    > Możesz ze swojego doświadczenia polecić?
    Ja wybrałem Radaway-a bo to była tańsza, akceptowalna alternatywa w stosunku
    do oferty wielu firm warszawskich produkujących prostą ściankę i drzwi które
    proponowały swoje wyroby zaczynając od kwoty 3500zł + obmiar+montaż(180km od
    Warszawy)Przy kabinie 80x80 to było po prostu chore.
    Akurat trafiłem Radaway-a i odpowiadał moim wymaganiom.

  • 8. Data: 2013-01-30 11:12:49
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    Czesc ;-)

    ina+radaway

    > Też szukam kabiny z brodzikiem. O Radaway jeszcze nie słyszałem. Warto?
    > Możesz ze swojego doświadczenia polecić?

    http://allegro.pl/kabina-radaway-afrodyta-80x80-szkl
    o-przejrzyste-i2959850189.html
    Poczytaj opis.

    Czy moge polecic.

    Na pewno lepsza niz plastikowa, a nie kosztuje 6tys., wszystkie szyby
    hartowane.

    IMHO, latwy montaz (dwie osoby muszą byc), solidne elementy - ciezkie, i
    (nie liczac rolek i uszczelek) zero plastikow,
    Wszystko do montazu w komplecie, no moze prawie wszystko, silikonu i kleju
    montazowego nie ma.

    Model 90x90 i szklo grafitowe
    http://www.radaway.pl/produkt.php?id=13

    Kabina jest wysoka = 195cm - to wys. bez brodzika oczywista

    Dobrze sie prezentuje, czyli robi wrazenie.

    Brodzik to osobna sprawa, wybralem niski.

    pozdrawiam
    Adams

  • 9. Data: 2013-01-30 12:15:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 09:05:52 +0100, Marcin Ł napisał(a):

    > na kabinach sie nie znam ale wiem ze z otwieranych drzwi na lazienke woda
    > scieka z nich na podloge. tego efelktu nie ma w drzwiach przesuwnych.

    Za to drzwi przesuwne mają mnóstwo zakamarków wokół prowadnic, które ciężko
    doczyścić. Otwierane mają dużo prostszą konstrukcję.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2013-01-31 00:25:35
    Od: paff <p...@w...pl.usun.to>

    W dniu 2013-01-30 09:05, Marcin Ł pisze:
    > na kabinach sie nie znam ale wiem ze z otwieranych drzwi na lazienke woda
    > scieka z nich na podloge.

    Przed wyjściem spod prysznica warto zebrać wodę ze szklanych powierzchni
    za pomocą wycieraczki, bo inaczej kamień się straszny robi (przynajmniej
    u mnie, gdzie woda średnio twarda). Po chwili praktykowania zajmuje to
    jakieś 5 sekund :)

    Po zebraniu wody z drzwi więcej jej na stopie naniosę na łazienkę, niż
    te parę kropel, które po wytarciu szyby spadnie ewentualnie na podłogę.

    Moim zdaniem kabiny szklane są najlepsze, nie plastikowe, ze względu na
    estetykę.

    Podstawą moim zdaniem jest poprawny montaż - lepiej kupić 300 zł tańszą
    bez super-szkła z inteligentnymi molekułami a poprosić serwis danej
    firmy (jeżeli jest w okolicy) o montaż, niż dawać "fachowcowi", który
    spróbuje po swojemu.

    Otwierane (nie przesuwane) drzwi są prostsze i łatwiejsze w utrzymaniu.

    Pozdrawiam
    Paweł Marek