  • 11. Data: 2013-01-31 09:37:31
    Temat: Re: Pytanie o kabinę prysznicową
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 00:25:35 UTC+1 użytkownik paff napisał:
    > Otwierane (nie przesuwane) drzwi są prostsze i łatwiejsze w utrzymaniu.

    Najlepsze rozwiązanie to odpływ liniowy bez żadnego brodzika itp.
    Moze byc wtedy bez kabiny nawet albo tylko szklane otwierane drzwi

  • 12. Data: 2013-01-31 12:20:59
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Nie zgadzam się.
    W zależności od budynku takie rozwiązanie może być brane pod uwagę lub nie.
    ZAWSZE wymaga bardzo starannego zaprojektowania i wykonania bowiem
    jakikolwiek błąd skutkuje przeciekami trudnymi lub wręcz niemożliwymi do
    usunięcia i koniecznością przeprowadzenia poważnych prac.
    Odpływy liniowe to taka nowa ,"ambitna" moda.
    Istotniejsze (znacznie) od mody jest pewność rozwiązania i łatwość wykonania
    ewentualnej naprawy bez demolowania np. stropu.

  • 13. Data: 2013-01-31 13:33:39
    Od: p...@t...pl

    Jeśli wykona się izolację p.wodną/hydroizolację zgodnie ze sztuką to nie wiem gdzie
    miałby nastąpić przeciek. Koszt brodzika wykonanego z płytek/mozaiki z kratką lub z
    odpływem liniowym zazwyczaj jest jednak o wiele wyższy od kosztu zakupu i montażu
    nawet droższych gotowców z akrylu lub metalu.

  • 14. Data: 2013-01-31 14:09:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Istotniejsze (znacznie) od mody jest pewność rozwiązania i łatwość
    > wykonania ewentualnej naprawy bez demolowania np. stropu.

    ROTFL, gdzie się uchowałeś, że dla Ciebie to nowość w dodatku najwyraźniej
    traktujesz to jak jakąś kosmiczną technologię.

    Miałem odpływ liniowy zrobiony w kafelkach montowanych na cement ponad 20
    lat temu, bez żadnej hydroizolacji, folii w płynie, super fug, silikonów
    itp. I oczywiście nic nie ciekło. Nie bardzo mogę wpaść na pomysł co można
    źle zrobić by taki odpływ przeciekał i wymagało to "demolowania stropu".

    Masz jakieś udziały w sprzedaży brodzików, że zniechęcasz ludzi do odpływów
    liniowych, czy jak? Rozwiązanie to jest łatwiejsze w utrzymaniu w czystości,
    wygodniejsze w użytkowaniu, bardziej trwałe i często tańsze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-01-31 14:17:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Koszt brodzika wykonanego z płytek/mozaiki z kratką lub z odpływem
    > liniowym zazwyczaj jest jednak o wiele wyższy od kosztu zakupu i montażu
    > nawet droższych
    > gotowców z akrylu lub metalu.

    W łazience i tak zwykle kafelkuje się całą powierzchnię podłogi nawet pod
    brodzikiem stojącym na nóżkach. Rury kanalizacyjnej trzeba dać tyle samo.
    Jedyna różnica to koszt odpływu liniowego kontra koszt brodzika.

    Odpływy liniowe z nierdzewki można obecnie kupić już za 150 zł, a najtańszy
    brodzik z obudową to koszt 200zł. Nie wiem skąd twierdzenie, że odpływ
    liniowy jest droższy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-01-31 14:26:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Przez dwa lata pomagałem budować Hameryke.
    Tam prawie wszystko jest robione w drewnie.
    Zdarzyło mi się rozwalić pare łazienek.
    I NIGDY nie widziałem żeby woda weszła pod płytki.
    Fakt że te łazienki miały po 10/15 lat.
    I nie rozmumiem po co wszyscy piszą o tej foli w płynie.

    Gdyby miał miejce to nie bawił się w żadne kabiny.
    Tylko dorobić ściane i płytki.
    Jak kasy wystarczy to szkalne drzwi jak nie to roleta (mam polecam) lub zasłona.
    dopóki nie odłoży sie więcej kasy.

  • 17. Data: 2013-01-31 15:25:06
    Od: p...@t...pl

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 14:17:25 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    >
    > brodzik z obudową to koszt 200zł. Nie wiem skąd twierdzenie, że odpływ

    Nie zgodzę się. Odpływ liniowy to w zależności od tego czym się "pryskamy" i jaka
    jest tego wymagana wydajność(ważne)oscyluje wokół kilkuset do ponad tysiąca złotych.
    Sam znalazłem najtańsze znośne jakościowo za 250-300zł. Mowa o odpływie, nie kratce
    np. z Viegi gdzie koszt to jakiś 120-150zł. Nie liczysz izolacji, taśm
    uszczelniających, kleju do spadku, robocizny przy montażu odpływu. Za montaż brodzika
    zapłacimy od 50-200zł. Plus nawet duży wypaśny, płytki brodzik za 1000 zł może w
    kalkulacjach nie zrównoważyć się z tym wyklejonym ceramiką. Płytki pod brodzikiem? Po
    co?

  • 18. Data: 2013-01-31 15:47:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 15:25:06 UTC+1 użytkownik p...@t...pl
    napisał:
    >izolacji, taśm uszczelniających, kleju do spadku,
    To już jakieś specjalne kleje do spadku są?
    > robocizny przy montażu odpływu.

    Kumaty glazurnik odpływ zamontuje prawidłowo bez jakiś ekstra doliczeń za to
    O odowiednim spadku warto pomyślec na etapie wylewek

    > Za montaż brodzika zapłacimy od 50-200zł. Plus nawet duży wypaśny, płytki >brodzik
    za 1000 zł może w kalkulacjach nie zrównoważyć się z tym wyklejonym >ceramiką.
    Czyli 1050-1200
    Uważasz że wyklejenie kafelek ze spadkeim i uszczelnieniem +9 montaz odpływu to
    wyjdzie drożej jak 10200zł?

    > Płytki pod brodzikiem? Po co?
    Chociazby po to że jak brodzik zmienisz na inny to nie trzeba kombinowac z płytkami
    na podłodze

  • 19. Data: 2013-01-31 15:54:00
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 15:25:06 UTC+1 użytkownik
    p...@t...pl napisał:
    Czesc ;-)
    >Chociazby po to że jak brodzik zmienisz na inny to nie trzeba kombinowac z
    >płytkami na podłodze

    Co racja to racja, czesto spotykane jest to
    ze ludziska czesto kafelkują łazienke a kabine z brodzikiem
    kupują i montują w pozniejszym terminie - dogodniejszym
    dla siebie finansowo terminie. ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 20. Data: 2013-01-31 16:00:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 15:47:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    Jest:
    wyjdzie drożej jak 10200zł?
    Miało być:
    Uważasz że wyklejenie kafelek ze spadkiem i uszczelnieniem + montaż odpływu to
    wyjdzie drożej jak 1200zł?
    ;)