  • 41. Data: 2013-01-31 19:51:05
    Temat: Re: Pytanie o kabinę prysznicową
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mój przypadek nie jest szczególny. Przeciwnie jest dość typowy.

    Aha, a więc mieszkanie w zabytkowym budynku jest typowe :-)

    > Nie odpowiedziałeś technicznie na żadne z zadanych pytań.

    Bo nie zwykłem teoretyzować. Szczególne przypadki wymagają szczególnych
    rozwiązań, jeśli opiszesz szczegółowo swoją sytuację i wymagania to coś
    doradzę. Na razie skupiam się na doradzaniu ogółowi czytelników w nie tak
    niezwykłych sytuacjach jak zabytkowy budynek.

    > Jeżeli ktoś z góry zakłada projektowanie domu pod konkretne rozwiązania to
    > można robić wszystko wedle woli i przekonywanie się co do celowości z
    > inzynierskiego punktu widzenia nie ma żadnego sensu.

    Co nie ma sensu? Posiadanie odpływu w podłodze? Toż to najprostsze
    zabezpieczenie przed zalaniem a do tego wygodniejsze od tradycyjnego
    brodzika i łatwiejsze w uszczelnieniu i utrzymaniu w czystości .

    > To dotyczy wielu różnych rzeczy.
    > Jeden (jak ja) woli normalne urządzenia AGD, drugi musi koniecznie
    > przyczepić sobie wyrób drewnopodobny jako drzwiczki żeby było pienknie.

    A co jest bardziej normalnego w sprzęcie do lub nie zabudowy? To tylko
    kwestia gustu, w przypadku brodzik kontra odpływ nie tylko wygląd się
    zmienia.

    > Natomiast owszem na grupie, jeżeli człowiek się pyta to należy wskazać za
    > i przeciw, trudności wykonawcze czy wręcz wykonawcze niemożliwości etc.
    > Mnie nie przekonasz, bo ja sobie odpływu liniowego nie zrobię...:-). Nawet
    > jeśli jest "lepszy".

    Chyba p[omyliłeś pojęcia. Ja nie chcę Cię "przekonać". To nie grupa
    propagandowa aby kogoś przekonywać. To jest grupa dyskusyjna to nie
    przekonywanie ale odkrywanie faktów.

    > Wolno mi nawet jeżeli tobie się to nie podoba.

    Mój gust nie ma nic do rzeczy. Piszę o faktach, a nie o gustach.

    > Tak jak nie muszę używać smartfona choć to jest szalenie trendy.

    Moda nie zmienia matematyki ani fizyki.

    > Na marginesie, z tego co wiem obecnie wszystkie instalacje dotyczące
    > lokalu powinny się zamykać w kondygnacji.
    > Nie wiem czy jest to usankcjonowane prawnie, ale z pewnościa jest to tzw.
    > dobra praktyka projektowa.

    Nie słyszałem, ale nawet jeśli to w żaden sposób nie uniemożliwia wykonania
    odpływu liniowego co najwyżej utrudnia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2013-01-31 19:51:49
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.01.2013 00:11, cte pisze:
    > Do tej pory nie miałem takiego czegoś - brałem prysznic, ale w wannie.
    > Oglądałem kabiny w marketach i:
    > 1. Najczęściej jakieś to rozklekotane było
    > 2. Przesuwane drzwi klekotały na rolkach
    > 3. Drzwi otwierane nie zawsze na siebie trafiały
    > 4. Kabiny okrągłe (w jednym rogu) nie podobały się żonie
    użytkuje kabiny całe dorosłe życie. tak jak koledzy pisali, da się
    wykąpać pod słuchawką prysznicową z zasłonką z celofanu, ale to chyba
    rozwiązanie nie na 21 wiek.
    Żeby kabina nie klekotała, musi być masywna i do czegoś zamontowana. Tak
    się składa że okrągłe, 1/4 koła są stabilniejsze. 2 szklane ścianki, 2
    szklane drzwi łapane magnesem - to jest minimum którego szukasz. Możesz
    sobie kupisz z radyjkiem, wodotryskiem, światełkami - fajne, ale po co?
    Żeby kasę wydać? żeby sobie zakupem zrobić dobrze?
    Jak się żonie nie podoba, to pozwól jej wybrać taką jaka jej sie
    podoba.... Będzie miala więcej zakamarków do mycia

    ToMasz

  • 43. Data: 2013-01-31 19:54:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Żeby już tego nie ciągnąć. Płytki i posadzkę zostawmy w spokoju. Wylewka
    > samopoziomująca to zbytek. Wyrównująca jest najbardziej ekonomiczna.
    > Często sam brodzik(wysoki) ma obudowę nie własną, a obrobioną przez
    > płytkarza choćby w mozaice. Też nie za darmo i nawet nie połowę ceny
    > płytki w zakupie :).
    > O podłączeniu się do istniejącej już kanalizy odpływem nie wspomnę. Taniej
    > niż przy brodziku nie będzie. W miarę tanio tak, ale tylko na etapie
    > projektowania i
    > wykonawstwa.

    Pogubiłem się. Piszesz o okładaniu głębokiego brodzika płytkami mozaiką co
    znacząco podnosi koszty, a w następnym zdaniu twierdzisz że nie będzie
    taniej niż przy brodziku. To skąd w końcu te większe koszta?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-01-31 21:55:57
    Od: p...@t...pl

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 19:54:09 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > znacząco podnosi koszty, a w następnym zdaniu twierdzisz że nie będzie
    >
    > taniej niż przy brodziku. To skąd w końcu te większe koszta?

    Dygresja obok tematu.

  • 45. Data: 2013-02-02 17:34:38
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-01-30 00:11, cte pisze:

    > I chciałbym się zapytać tych co mają/szukali/wiedzą coś na temat - co
    > sądzicie o
    > http://www.lazienkaplus.pl/pl/drzwi-wnekowe-pivot-90
    -kolo-geo-6-gdrp90205003,405633,60,i.html
    > w porównaniu do
    > http://www.lazienkaplus.pl/pl/kabina-kwadratowa-90-l
    ewa-x-90-cm-radaway-torrenta-kdj-32202-01-05nl,39620
    ,63,i.html

    > To drugie droższe, ale więcej bajerów chyba ma?

    Mam tę drugą (torrentę). A nawet dwie (na górze i na dole). Jakość
    bardzo fajna w stosunku do ceny. Jedynym mankamentem jest brak uszczelek
    od spodu ścianek bocznych. Ja sobie poradziłem silikonem, ale można
    takie uszczelki dokupić.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 46. Data: 2013-02-03 02:11:17
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-02-02 17:34, wolim pisze:

> [...]
    > bardzo fajna w stosunku do ceny. Jedynym mankamentem jest brak uszczelek
    > od spodu ścianek bocznych. Ja sobie poradziłem silikonem, ale można

    Kup sobie lepiej taką:
    http://www.lazienkaplus.pl/pl/kabina-polokragla-szkl
    o-grafitowe-z-brodzikiem-93-cm-deante-deep-blue-kte-
    461x,48096,144,i.html

    http://www.leroymerlin.pl/ceramika-lazienkowa/kabiny
    -brodziki-sauny/kabiny-prysznicowe/kabina-prysznicow
    a-kabro-sanplast,p162090,l556.html
    Średnia głębokośc, żeby pranie można było sobie namoczyć,
    Z siedziskiem i automatyczną zatyczka.
    W OBI tez są.

    A gdzie można dokupić uszczelki do takiej kabiny? Popaprał mi silikonem
    i to bardzo brzydko wygląda.

    --
    animka

  • 47. Data: 2013-02-05 09:27:50
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Hejkum!

    Bolko napisał(a):
    [...]
    > Gdyby miał miejce to nie bawił się w żadne kabiny.
    > Tylko dorobić ściane i płytki.
    > Jak kasy wystarczy to szkalne drzwi jak nie to roleta (mam polecam) lub zasłona.
    > dopóki nie odłoży sie więcej kasy.

    Jaka roleta?
    Moglbys przybliżyć?
    --
    zbigi

  • 48. Data: 2013-03-11 08:10:02
    Od: Ewaa <E...@n...pl>

    http://glasskol.com/
    Urządzałam sobie łazienkę razem z nimi i jestem barrrdzo zadowolona.