    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 30 Jan 2013 07:43:41 -0800 (PST)
    Subject: Re: tasma kominowa - dziura
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 16:01:10 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Nie wiem co to jest tasma kominowa, ale u siebie po przejsciach z min.

    O ta:

    http://solidnydom.pl/wp-content/uploads/2009/02/_ima
    ges_stories_Marta_Producenci_Decra_decra24.jpg

    Potem na ten brzeg przychodzi blacha dookola komina, finalnie wyglada to mniej wiecej
    tak:

    http://img407.imageshack.us/img407/2440/130ua.jpg

    U mnie od drugiej strony (od strony szczytu tej polaci) zrobila sie w tej tasmie
    dziura i jak padal deszcz lub topnial snieg to mi tam normalnie woda wlatywala:) Bez
    wizji myslalem ze to zle zrobiona obrobka blacharska (to sie najczesciej zdarza) ale
    wylazlem dzisiaj i obrobka jest zrobiona super - wyglada szczelnie, nic nie
    zbutwialo, nie popekalo etc. Ale patrze i w tej tasmie dziura ze palec moznabylo
    wsunac :)

    > silikonem dekarskim Tytan, poprosilem dachowcow zeby odkrecili obrobki i

    Wlasnie bylem juz w hurtowni i kupilem ... silikon dekarski Tytan ;))

    Mialem jeszcze z metr tej tasmy (gruba olowiana) z klejem butylowym po calosci -
    wycialem taki wiekszy kawalek, dziure dookola mocno obsmarowalem silikonem, tasme
    wsunalem z jednej strony pod blache, z drugiej pod dachowke, calosc dokladnie
    podociskalem, przed klejeniem oczyscilem + podgrzalem opalarka i tak z tym dociagne
    do wiosny. A moze sie okaze ze nic wiecej nie trzeba robic - bardzo mocno to wszystko
    chwycilo :)

    > przykleili na komin i blache tasme butylowa. Taka z folia alu z zewnatrz.

    No no - to jest wlasnie tasma kominowa o ktorej mowie :) Najmocniejsze sa olowiane.
    Ale widac nawet je moze szlag trafic! Szczerze mowiac nie wiem skad ta dziura sie
    wziela - moze od gradu jaki tego lata padal ? To miejsce bylo takie troche
    naciagniete i jak cos w nie uderzylo to moglo zrobic dziure :) Teraz jest podwojna
    tasma wiec powinno byc mocniejsze ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.