  • Data: 2018-05-19 13:06:47
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 19 May 2018 02:38:21 -0700, Bolko wrote:
    > Tak z ciekawości 1200kWh x ,56zł/kWh /12 = 56 zł/ 4,3= 14 euro
    >
    > Ja wiem że nikt nie pamieta dokładnie ale możesz sprawdzić ile kosztuje
    > we Francji kWh.
    > Z tego co słyszałem to wy atom macie i dzięki temu tani prąd.
    > A mi wychodzi że w PL jest taniej.

    Abonament 3 KW (bo mniejszego nie ma), u EDF:
    - cena za 1 KWh: 0.155 Eur
    - abonament 1 mc: 4.67 Eur
    - przesył (opłata stała, raz do roku): 11.76 Eur

    wszystkie ceny brutto, spisane z ostatniej faktury.

    Atom i tani prąd to prawda tylko połowiczna, bo kilkanaście lat temu
    państwo nakazało dostawcom energetycznym skupywać prąd od ludzi co se
    panele na dachach pozakładali. A skup po cenach trzykrotnie wyższych niż
    rynkowe... Chytre ludziska oczywiście poobstawiali się wtedy panelami -
    dom, garaż, stodoła, i do tej pory zarabiają na produkcji prądu. Ktoś za
    to musi płacić.

    Inna sprawa że ceny prądu są różne w zależności od dostawcy, taryfy itd.
    Jako że prądu zużywam bardzo mało, to płacę za niego relatywnie drogo (no
    i 25% kosztu to sam abonament). Dla porównania, kiedy 10 lat temu
    mieszkałem w mieście i ogrzewałem się prądem, to za 1 KWh płaciłem 0.0677
    Eur w nocy i 0.1008 Eur w dzień.

    Mateusz